دروس رتبه ساز و مهم کنکور تجربی

دروس رتبه ساز و مهم کنکور تجربی
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 26

سرخط اخبار اقتصادی

ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد/ فولاد را به سرنوشت صنعت برق دچار نکنید آمار گمرک چین از صادرات به ایران گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد! ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل! کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد! چه چیزی درآمد آنگویلا را عجیب کرده‌است؟ ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S25الترا/ عکس کدام قابلیت هوش‌مصنوعی سامسونگ طرفدار دارد؟ سرمایه گذاری در کدام یک از پروژه‌های ساختمانی بهتر است؟ با قیمت یک کوییک چه خودروهایی در سال ۱۳۸۰ می‌توانستیم بخریم؟ کرایه تاکسی در این شهر گران شد بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟ آغاز ثبت‌نام آزمون‌ های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین واریزی جدید برای معلمان در راه است زمان واریز پاداش ۱۴۰۱ معلمان بازنشسته لو رفت قیمت خودرو شاهین امروز ۹ فروردین/ شاهین کارکرده چند شد؟ + جدول قیمت چطور بلیت قطار بخریم؟ ین سقوط کرد بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟ آمار تکان دهنده از اسراف مواد غذایی خرید ساندرو اتوماتیک چقدر آب می‌خورد؟ + جدول قیمت پروژه شکارچیان روح، رسوایی جدید متا ادعای سنتکام در مورد سرنگونی پهبادهای یمنی ادامه بارش باران در کشور


45
دروس رتبه ساز و مهم کنکور تجربی
  • کد خبر : 215484
  • 14 تیر 1401
دروس رتبه ساز و مهم کنکور تجربی
کنکور تجربی یکی از سنگین ترین رقابت ها را در میان سایر گروه های آزمایشی کنکور سراسری دارد، چرا که امروزه افراد بسیاری به دلیل جایگاه اجتماعی و درآمد رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، هوشبری، مامایی و… متقاضی شرکت در این گروه آزمایشی هستند. گروه آزمایشی تجربی دارای 5 زیر گروه است که متقاضیان می بایست به دلیل تفاوت ضرایب دروس در هریک از این زیر گروه ها به ضرایب دروس هر زیر گروه توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در رشته مورد علاقه دست یابند. برای این منظور باید دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع مربوط به آن را با دقت بیش تری مطالعه نمود.

کنکور تجربی دارای ۵ زیر گروه می باشد که در هر یک از این زیر گروه ها ضرایب دروس اختصاصی با هم متفاوت است. با کمی دقت به ضرایب، اهمیت بالای دروس تخصصی در هر زیر گروه مشخص می شود و مطالعه منابع مناسب و مفید می تواند کمک شایانی به کسب نتیجه دلخواه در این آزمون به داوطلبان کند. در مطلب زیر به اهمیت هر یک از دروس تخصصی کنکور تجربی خواهیم پرداخت.

زیست کنکور

زیست کنکور

کتاب زیست کنکور از جمله پرفروش ترین کتب کمک درسی است و علت این مطلب این است که زیست، اصلی ترین درس کنکور تجربی است. پس همه افرادی که به فکر پزشک، دندانپزشک یا دکتر داروساز شدن هستند باید برای رسیدن به هدف خود برنامه‌ریزی خاصی برای این درس داشته باشند.

احتمالا باید بدانید که ضریب زیست در کنکور ۱۲ است. ماهیت این درس به صورت حفظی و مفهومی می‌باشد و ترکیبی است. شاید اگر جزو افرادی بودید که قبل از سال ۹۲ کنکور می‌دادید می‌شد به شما این مژده را داد که فقط با دقیق خواندن و حفظ دقیق مطالب بتوانید به سوالات مربوط به زیست جواب دهید چون که این درس در آن زمان بیشتر حفظی بود ولی از سال ۹۲ به بعد دیگر از حالت حفظی به حالت مفهومی و ترکیبی تبدیل شد و کار را برای داوطلب بسیار دشوارتر ساخت.

شیمی کنکور

شیمی کنکور

اهمیت شیمی کنکور برای دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی بر کسی پوشیده نیست. بر خلاف سایر دروس اختصاصی دیگر، مطالعه و زدن تست های شیمی برای داوطلبان وسوسه برانگیز است. چون بخشی از شیمی را مفاهیم و بخشی را نیز مسایل تشکیل میدهد.

گاها عدم توانایی در تست زدن بخش مسایل شیمی، داوطلبان را به سمت مطالعه مفاهیم سوق میدهد. گروهی از داوطلبان گاها از خیر سوالات ریاضی و فیزیک به دلیل عدم توانایی در مطالعه و حل تست میگذرند، اما برای شیمی به ندرت همچین اتفاقی می افتد.

همان‌گونه که اشاره شد، درس شیمی از دو بخش مفاهیم و مسایل تشکیل شده است. هر ساله تقریبا به طور متوسط هر بخش، ۵۰ درصد سوالات را به خود اختصاص می‌دهد. ضعف آموزشی داوطلبان در محاسبات، باعث تمایل به مطالعه مفاهیم می‌شود. اما صرف خواندن این بخش، کمکی به کسب ۵۰ درصد شیمی در آزمون سراسری نمی‌کند.

چون بخشی های از مفاهیم، ارتباط آموزشی با بخش مسائل شیمی دارد. برای حل تست های مربوطه باید مفاهیم و مسایل به صوت ترکیبی مطالعه شود. بنابراین کنار گذاشتن مسایل شیمی کمکی به حل ۵۰ درصد تست های بخش مفاهیم نمی‌کند. تنها راه حل رفع این مشکل مطالعه ترکیبی است.

برای موفقیت در کنکور تجربی و کسب درصد بالا در درس شیمی، استفاده از کتاب شیمی کنکور یکی از راه ها در کنار تمرین بسیار و ممارست در تست زنی است.

لازم است بدانید که ضریب این درس در زیرگروه اول ۳، در زیرگروه دوم ۴ و سایر زیرگروه ها ۲ می‌باشد.

شیمی کنکور

شیمی کنکور

یکی دیگر از کتاب های کنکوری پرفروش، کتاب فیزیک کنکور تجربی است؛ این درس در تمامی زیرگروه ها دارای ضریب ۲ و در زیرگروه چهارم دارای ضریب ۳ می‌باشد.

مسلما، کسب درصد بالا در درس فیزیک می تواند تاثیر مهمی در کسب رتبه نهایی عالی برای کنکور داشته باشد.. برای کسب درصد بالا در درس فیزیک باید مطالعه عمیق و مفهومی داشته باشید و به اندازه کافی مسئله، تمرین و تست های کنکور را حل کنید. اگر می خواهید درس فیزیک را خوب بزنید باید قبل از اینکه سراغ تست کار کردن بروید به صورت پایه ای و مفهومی درس را یاد بگیرید. اگر پایه درس را قوی بگذارید در مرحله تست زنی هم کار شما راحت تر خواهد بود.

ریاضی کنکور

ریاضی کنکور

ضریب ریاضی در کنکور تجربی به شرح زیر است:

  • زیرگروه‌های دو، سه و پنج: ضریب ۳
  • زیرگروه یک: ضریب ۲
  • زیرگروه چهار: ضریب ۴

همین ضرایب بالا و قابل توجه، کتاب ریاضی تجربی کنکور را از جمله پرفروش ترین کتاب های بازار چاپ و نشر نموده است. در ادامه بیشتر به اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی پرداخته ایم.

داوطلبان و دانش‌آموزان گروه تجربی باید به ۳۰ سوال این درس در دفترچه تخصصی گروه تجربی پاسخ دهند. داوطلبان گروه تجربی در دفترچه شماره ۲ یا همان دفترچه تخصصی باید به ۵ درس پاسخگو باشند. آخرین درس در این دفترچه مربوط به درس ریاضی است. این بدین معنی است که داوطلبان پس از به اتمام رساندن تمامی درس‌ها به سراغ درس ریاضی می‌آیند.

داوطلبان گروه تجربی باید به ۳۰ سوال این درس در مدت زمان ۴۷ دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که آنها برای هر سوال ریاضی به صورت میانگین ۱ دقیقه و ۵۶ ثانیه زمان دارند. همان طور که گفتیم تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و داوطلبان باید از این زمان ۲ دقیقه‌ای بهترین استفاده را داشته باشند.

جالب است بدانید  تراز درس ریاضی بسیار بیشتر از درس زیست شناسی است. بنابراین اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی را دست کم نگیرید.

یکی از دلایلی که موجب می‌شود تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بیشتر شود، عملکرد نامناسب داوطلبان تجربی است. این بدین معنی است که اگر داوطلبی بتواند در کنکور تجربی ترازی برابر با ۵۰  درصد برای درس ریاضی کسب کند از ۸۰  درصد رقبا جلو خواهد افتاد زیرا درس ریاضی کاملا مانند آسانسور عمل می‌کند و تراز بالا در این درس اهمیت بسیار زیادی دارد.

خرید اینترنتی کتاب های کنکور تجربی از کتابانه

برای خرید کتاب تست کنکور تجربی، با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب های کنکوری مورد نظر خود کنید.

در کتابانه علاوه بر آشنایی با بهترین کتاب های کنکور تجربی، کتب آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال و دانشگاهی در دسترس شما هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=215484

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. فقط برای کنکور تجربی کتاب دارید یا تنوع زیاده؟

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.