مهمترین نکات انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان که باید بدانید

مهمترین نکات انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان که باید بدانید
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 28

سرخط اخبار اقتصادی

تله رفع تعهد ارزی برای صادرات غیرنفتی/ کاهش شدید صادرات محصولات کشاورزی پرتاب ماهواره‌های استارلینک به مشکل برخورد پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت باران در راه است صادرات ایران به عراق: بدون تنوع!


82
آریا چرخ | بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم جانبی دوچرخه
مهمترین نکات انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان که باید بدانید
  • کد خبر : 108351
  • 11 اردیبهشت 1401
مهمترین نکات انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان که باید بدانید
در طول دوران‌های مختلف، ورزش همیشه تحسین شده و محبوب بوده است. اما این یک واقعیت غیرقابل انکار است که می‌توان از پرطرفدارترین ورزش‌ها، به دوچرخه‌سواری اشاره کرد. دوچرخه‌سواری سبب می‌شود که افراد روحیه ماجراجویانه خود را حفظ کرده و در عین‌حال، ورزش کنند. همچنین دوچرخه‎‌سواری موجب افزایش سلامت قلب شده و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

جالب است بدانید که دوچرخه‌سواری در رده ورزش‌هایی قرار می‌گیرد که متابولیسم بدن را تا حد قابل‌توجهی بالا می‌برد. از مزیت‌های دوچرخه‌سواری می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، کالری و چربی‌سوزی، عضله‌سازی به‌‎خصوص در نواحی پایینی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای اشاره کرد.

دوچرخه‌سواری می‌تواند حال خوب را به شما هدیه دهد و علاوه‌‎بر ورزش، یک سرگرمی فوق‌العاده نیز به حساب بیاید. گفته می‌شود که تاریخچه ساخت دوچرخه به دوران مصر باستان برمی گردد اما آن چیز که ما امروزه به نام دوچرخه می‌شناسیم، وسیله‌ای است که در سال ۱۸۳۹ توسط فردی به نام پاتریک ملک میلان طراحی شده و به ساخت رسیده است. پروژه تولید انبوه این وسیله در سال ۱۸۶۸ توسط یک شرکت ساخت چرخ خیاطی واقع در انگلستان کلید خورد. بدین ترتیب دوچرخه‌ها از اواخر قرن ۱۹ میلادی وارد زندگی مردم شدند و امروزه در انواع گوناگون برای اهداف و استفاده‌های متنوع، یافت می‌شوند. در ادامه مطلب قرار است در مورد یکی از جالب‌ترین انواع دوچرخه یعنی دوچرخه کوهستان صحبت کنیم و نکاتی که بهتر است هنگام انتخاب و خرید یک دوچرخه کوهستان به آن‌ها توجه کنید را به شما بگوییم.

دوچرخه کوهستان چیست؟

هر فرد یک بار هم که شده، با دیدن ویدئو‌های فوق‌العاده جذاب از دوچرخه‌سواری افراد در کوهستان‌های زیبا با طبیعتی جذاب، به فکر خرید یک دوچرخه کوهستان افتاده است تا بتواند چنین ماجراجویی لذت‌بخشی را برای خود نیز رقم بزند. قاعدتاً دوچرخه‌سواری در چنین فضای ناهموار و شیب‌داری نیازمند استفاده از دوچرخه مخصوص است؛ وسیله‌ای که ما به نام دوچرخه کوهستان می‌شناسیم. دوچرخه کوهستان نوعی دوچرخه است که نسبت به سایر دوچرخه‌ها، تایر‌های بسیار پهنی دارد که بر روی آن‌ها، آج‌هایی مشاهده می‌شود. وجود این آج‌ها به خاطر ایجاد اصطکاک هرچه بیشتر با زمین است چرا که در کوهستان، تقریباً همه نوع سطحی حتی صاف نیز وجود دارد. این دوچرخه‌ها دارای دنده نیز می‌باشند. وجود دنده باعث می‌شود که عبور از مسیر‌های دارای شیب راحت‌تر باشد. به‌طور کلی دوچرخه کوهستانی برای مسیرهای ناهموار و خاکی در نظر گرفته شده است.

دوچرخه کوهستان چیست

یکی از قطعات موجود در همه دوچرخه‌های کوهستانی دو شاخ است. دو شاخ قطعه‌ای ساخته شده از فلزات دارای استحکام بالاست که نصب آن باعث می‌شود هنگام فراز و فرود‌های شدید، کم‌ترین آسیب به چرخ‌ها و سایر قطعات متصل وارد شود. یک دوچرخه کوهستان نسبت به انواع دوچرخه، فریم کشیده‌تری دارد. از آن‌جایی که ترمز گرفتن در فضایی پر چالش نظیر کوهستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، در این دوچرخه‌ها از ترمز دیسکی استفاده می‌شود که نسبت به معمول‌ترین ترمز برای دوچرخه یعنی ترمز ویبریک، سرعت عملکرد و راندمان بالاتری را در امر ترمز‌گیری داراست. در ادامه با نکاتی که باید به هنگام خرید این نوع دوچرخه در نظر بگیرید ذکر شده است:

نکات مهم به هنگام انتخاب دوچرخه کوهستان

  • شناخت انواع دوچرخه

انواع مختلفی از دوچرخه‌ها امروزه موجود هستند از جمله شهری، هیبرید، کوهستانی، کورس، جاده‌ای، Time trial و… این دوچرخه‌ها هر کدام برای فضا و محیطی مشخص طراحی شده‌اند بنابراین خرید و استفاده اشتباه از آن‌ها می‌تواند گا‌هاً منجر به عواقب جبران‌ناپذیری شود. به عنوان مثال شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با دوچرخه‌سواری در کوهستان یا یک دوچرخه شهری، حادثه ناگواری در اثر مناسب نبودن وسیله با محیط رخ ندهد. این مهم است که با انواع مختلف دوچرخه آشنایی داشته باشید و آن‌ها را با هم اشتباه نگیرید. پیش‌تر با ویژگی‌های دوچرخه کوهستان آشنا شدید و برای اطمینان بیشتر نیز بهتر است از مشاوره‌های مرکز خریدی که به آن مراجعه می‌کنید نیز بهره ببرید.

انواع دوچرخه تنها به محیط و فضایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرند، مربوط نمی‌شود؛ بلکه بر اساس استفاده نیز، دوچرخه‌های کوهستان همانند سایر انواع، دارای تقسیم‌بندی حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و آماتور هستند. قطعاً استفاده از دوچرخه کوهستان حرفه‌ای برای یک فرد آماتور، شبیه یک معمایی به نظر می‌رسد که او هنوز توانایی حل آن را ندارد. بنابراین باید دوچرخه کوهستان را بر اساس استفاده خود انتخاب کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

  • سایز

نکات مهم به هنگام انتخاب دوچرخه کوهستان

فرض کنید که بهترین دوچرخه کوهستان بازار را خریداری نموده‌اید اما با چند بار استفاده متوجه می‌شوید که نمی‌توانید به درستی از آن استفاده کنید. این یعنی دور ریختن پول به معنای واقعی کلمه! اولین نکته‌ای که هنگام انتخاب یک دوچرخه کوهستان یا به طورکلی هر دوچرخه دیگری باید مدنظر داشته باشید، تطابق سایز آن با ویژگی‌های فیزیکی شماست. سایز هر دوچرخه، به سایز چرخ، طوقه مورد استفاده و فریم آن بستگی دارد. معمولاً یک جدول سایز‌بندی وجود دارد که شما می‌توانید با تطابق ویژگی‌های فیزیکی بدن خود با آن، سایز مناسب را پیدا کنید. در این سایز‌بندی نکاتی نظیر فاصله زین تا فرمان دوچرخه، فاصله زین تا رکاب در حالات مختلف (ایستاده و نشسته)، سایز چرخ و… در نظر گرفته شده‌اند.

  • وزن

سرعت در دوچرخه‌سواری کوهستان، عامل مهمی است. قاعدتاً هر چه سرعت دوچرخه شما بیشتر باشد، عبور از موانع راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود. بدین منظور، این مهم است که دوچرخه شما دارای حداکثر سرعت و شتاب باشد. وزن دوچرخه کوهستان بر سرعت و شتاب آن تأثیرگذار است و هرچه وزن آن بیشتر باشد سرعت و شتاب آن کم‌تر خواهد بود. پس وزن عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب به آن توجه نمایید. معمولاً دوچرخه‌هایی که از کربن، آلومینیوم و کربن ساخته می‌شوند وزن کم‌تری نسبت به سایر دوچرخه‌ها دارند و این مسأله باعث می‌شود که از لحاظ سرعت و شتاب‌گیری نیز گزینه‌ مناسب‌تری به حساب بیایند. البته خوب است بدانید که اکثر دوچرخه‌های کوهستان، از متریال‌های کربن و آلومینیوم ساخته می‌شوند.

  • هزینه

همه ما می‌دانیم که دوچرخه کوهستان قیمت هنگفتی دارد و خرید دوچرخه کوهستان نیازمند صرف هزینه بالایی است، اما جای نگرانی نیست؛ چرا که با وجود وابستگی قیمت این دوچرخه‌ها به نوع قطعات به کار گرفته شده در آن‌ها و کیفیت ساخت شرکت‌هایی وجود دارند که محصولات با کیفیت خود را در رنج قیمتی مشابه اما مناسب‌تر از بقیه شرکت‌ها ارائه می‌دهند. قاعدتاً خرید دوچرخه کوهستان با قیمتی مناسب‌تر و در نظر گرفتن قیمت در هنگام خرید، باعث می‌شود شما از خرید خود رضایت بیشتری داشته باشید.

خرید دوچرخه کوهستان از آریا چرخ

خرید دوچرخه کوهستان از آریا چرخ

آخرین موردی که هنگام خرید دوچرخه باید به آن توجه کنید فروشگاهی است که برای انجام این کار انتخاب می‌کنید. آریا چرخ یکی از فروشگاه‌های معتبر جهت ارائه انواع دوچرخه کوهستان، لوازم و قطعات آن و همچنین ماشین شارژی است. محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا و کیفیت هستند که همیشه در طی بیش از ۱۰ سال سابقه در این زمینه، عاملی برای راحتی خیال مشتریان بوده است. ارسال محصولات در این فروشگاه به صورت فوری و رایگان صورت می‌پذیرند و امکان پرداخت در محل فراهم است. بدین صورت که پیش از تحویل محصول خریداری شده خود، نیازی به پرداختن هیچ‌ هزینه‌ای نیست‌. لازم به ذکر است که برند دوچرخه بر قیمت آن تاثیرگذار است. از دیگر مزیت‌های خرید از این فروشگاه می‌توان به ارائه محصولات با قیمت‌هایی مناسب و منصفانه اشاره کرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر نظیر قیمت دوچرخه کوهستان متعلق به برند‌های گوناگون و خرید آن‌ها، به سایت فروشگاه دوچرخه آریا چرخ به نشانی اینترنتی https://arya-charkh.ir مراجعه نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=108351

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 11
  1. مقاله زیر را هم مطالعه کنید:
    ۵ مشکل در انتخاب دوچرخه های دخترانه و راه حل آنها
    https://eghtesadafarin.com/academy-of-specialized-economic-articles/health-economics-education/70418/

  2. ممنون بابت توضیح عالیتون و همینطور معرفی سایت آریا چرخ. قیمت های خوبی داشتن .

  3. تمام سوالاتم در این باب حل شد . ممنون از شما

  4. به نکات مهمی اشاره کرده بودید. متشکرم

  5. دوچرخه سواری در کوهستان لذت بی نظیری داره حتما باید امتحانش کنید

  6. سایز دوچرخه کوهستان واقعا مهمه در دوچرخه سواری کوهستان. مطلبتون خیلی عالی بود

  7. دوچرخه سواری کوهستان لذت عجیبی داره 👌🏻👌🏻

  8. چه وزنی برای دوچرخه کوهستان ایده آله؟

  9. عالی بود ممنونم

  10. چه برندهایی خوبه برای دوچرخه کوهستان

  11. این فروشگاه که معرفی کردید کیفیت دوچرخه هاش و برخوردشون عالی بود

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.