شماره اکسیدان برای موی سفید

شماره اکسیدان برای موی سفید
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 22

سرخط اخبار اقتصادی

پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت باران در راه است صادرات ایران به عراق: بدون تنوع! حمله سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به سوریه ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۳۰۰ میلیونی شد! + جدول قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد / خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟


27
شماره اکسیدان برای موی سفید
  • کد خبر : 304957
  • 28 اسفند 1401
شماره اکسیدان برای موی سفید
نام اکسیدان معمولا همراه با درصد یا شماره آن بیان می شود. اگر می خواهید در هنگام رنگ کردن، موهای سفید شما کاور شود حتما لازم است که اکسیدان ها را کامل بشناسید تا بتوانید با ترکیب درستی از این ماده استفاده کنید. اکسیدان درصدها و انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی درصد های مختلف اکسیدان و تفاوت آن ها با هم پرداخته ایم تا راحت تر بتوانید درصد مورد نظر را انتخاب کنید.

نقش اکسیدان در رنگ مو

طبق تعریف آماده در رفرنس شیمی و تکنیک رنگ مو، اکسیدان یک عنصر کاملا ضروری در فرآیند رنگ کردن مو است. کرم های اکسیدان حاوی ماده پراکسید هیدروژن هستند که کوتیکول مو را باز می کند. مواد رنگی به دلیل وجود کوتیکول های باز شده می توانند به عمق مو نفوذ کرده و رنگدانه آن را تغییر دهند. بدون اکسیدان شما هرگز به تغییرات قابل توجهی که مدنظرتان است نخواهید رسید. رنگ مو و کرم اکسیدان به نسبت معینی با هم مخلوط می شوند تا یک ترکیب رنگی ایجاد شود و سپس روی مو اعمال شود. نسبت اختلاط معمولاً ۱:۱، ۱:۱.۵ یا ۱:۲ است.

طبق گزارش منتشر شده در سایت pubmed محصولات سفید کننده مو در صورت استفاده نادرست یا ماندن بیش از حد روی سر می تواند به مو آسیب برساند و باعث سوختگی شدید پوست سر شود. کار با مواد شیمیایی نیازمند دانش و دقت زیادی است. در نتیجه بهتر است پیش از رنگ کردن در این حوزه آموزش ببینید. مجموعه هستی آکادمی با مدیریت هستی نادری با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در ایران و برزیل، این امکان را برای شما فراهم می کند تا با حضور مدرسین بین المللی آموزش رنگمو و لایت، جدیدترین متد های روز دنیا را آموزش ببینید.

مزایای استفاده از اکسیدان

  • فعال سازی: رنگ مو ماده ای خنثی است و در اثر مخلوط شدن با اکسیدان است که فعال می شود.
  • قوام: رنگی که با کرم اکسیدان مخلوط شده است غلیظ تر است و بدون ترس از چکه در جای خود باقی می ماند. اکسیدان همچنین به پوشش یکنواخت کمک می کند.
  • رنگ بهتر: اکسیدان با بلند کردن لایه های کوتیکول به اندازه ای رنگ را رسوب می دهد تا رنگدانه رنگی داخل آن بلغزد و مو همان رنگی را بگیرد که از آن انتظار داریم.
  • حذف رنگ اضافی: اکسیدان همپوشانی های لایه کوتیکول را به اندازه کافی باز می کند تا رنگدانه رنگ طبیعی از مو پاک شود.
  • ماندگاری بهتر: سایه های رنگی به دست آمده شدت بیشتری خواهند داشت و ماندگاری آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

چگونه درصد اکسیدان را درست انتخاب کنیم؟

طبق راهنمای عملی تئوری رنگ کردن مو، کاربرد اکسیدان بر اساس درصد یا شماره تعیین می شود. هر چه شماره روی کرم بالاتر باشد، قدرت روشن کنندگی آن نیز بیشتر است. و همچنین هر چه درصد یا شماره پایین تر باشد، میزان روشن کنندگی آن کمتر خواهد بود. به طور کلی می توان کرم های اکسیدان را به ۴ دسته تقسیم کرد:

اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰،۵ یا اکسیدان ۳ درصد

این نوع اکسیدان از بقیه اکسیدان‌ها ضعیف‌تر است. قدرت سفید کنندگی کمتری دارد. بیشتر برای رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، ماهگونی یا شرابی تیره کاربرد دارد. این درصد از اکسیدان به ثبات و تیرگی مو کمک می‌کند. از آن برای رنگساژ کردن لایت و مش موها استفاده می‌شود.

اکسیدان ولوم ۲۰ یا اکسیدان  شماره ۱ یا اکسیدان ۶ درصد

این کرم برای دکلره‌های ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دکوپاژ کردن مو کاربرد دارد و مو‌های سفید را به خوبی پوشش می‌دهد. همچنین می توان برای رنگ کردن ریشه موها و رنگ ابرو از آن استفاده کرد.

 اکسیدان ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ یا اکسیدان ۹ در صد

اکسیدان شماره ۲ توانایی بالایی در روشن کردن موها دارد. برای انواع رنگ مو‌ها بکار برده می‌شود و می توان گفت اکسیدان ۹ درصد یکی از پر استفاده‌ترین اکسیدان‌ها برای دکلره کردن مو است.

اکسیدان ولوم ۴۰ یا  اکسیدان شماره ۳ یا اکسیدان ۱۲ درصد

اکسیدان ۱۲ درصد برای دکلره کردن مو گزینه مناسبی نیست زیرا قدرت زیادی دارد و به موها آسیب‌ دائمی وارد می‌کند. درجه روشن کنندگی اکسیدان شماره ۳ به سفیدی می زند.

اکسیدان برای سفید کردن مو در خانه معمولاً حاوی ۶ ٪ محلول پراکسید هیدروژن است ، در حالی که محصولات مورد استفاده در یک سالن مو می تواند تا ۱۲ ٪ نیز باشد. برای مطالعه بیشتر در این حوزه به این رفرنس مراجعه کنید.

چگونه درصد اکسیدان را درست انتخاب کنیم؟

نسبت مواد دکلره به اکسیدان چقدر باید باشد؟

دکلره کردن مو کار بسیار حساسی زیرا اگر مهارت کار با مواد را نداشته باشید، ممکن است پوست سر سوخته و دچار آسیب دائمی شود. طبق گزارش منتشر شده در سایت onlinelibrary متخصصان اروپایی تاکید می کنند که برای جلوگیری یا محدود کردن واکنش‌های آلرژیک، فرد قبل از استفاده از محصول یک آزمایش پچ انجام دهد. این آزمایش شامل مخلوط کردن مقدار کمی از ترکیب رنگ و استفاده مستقیم آن بر روی پوست به مدت ۴۸ ساعت است. به همین خاطر مهم است که برای انجام دکلره به فردی مراجعه کنید که دانش کافی در زمینه ترکیب مواد شیمیایی داشته باشد و این دو ماده را به نسبت مناسبی ترکیب کند.

در صورتی که خودتان در منزل می خواهید دکلره کنید، باید بدانید که پودر دکلره پیمانه مخصوص به خودش را دارد و تنها با آن اندازه گیری می شود. برای ترکیب پودر دکلره و اکسیدان، لازم است به ازای هر پیمانه دکلره، ۱۲۰ میلی لیتر کرم اکسیدان اضافه کنید. پس می توان گفت نسبت دقیق ترکیب به  صورت ۱ پیمانه پودر دکلره به ½ اکسیدان است. با رعایت این دستورالعمل  رنگ مویی روشن و جذاب خواهید داشت.

نسبت کرم اکسیدان به رنگ مو چقدر باید باشد؟

نوع و مقدار استفاده از اکسیدان در ترکیب رنگ مو نیز دقت زیادی نیاز دارد. اگر نسبت رنگ مو و اکسیدان درست انتخاب نشود، مو را سوزانده و رنگ موها به قرمزی یا زردی متمایل می شود. مقدار و نوع اکسیدان با توجه به نوع مو، حجم و رنگی که برای موها در نظر گرفته شده است، انتخاب می‌شود.نسبت رنگ مو و اکسیدان به این صورت است که اکسیدان باید به همان اندازه‌ تیوپ رنگ اضافه شود. کارخانه‌های تولید کننده رنگ هم  با درج میزان اکسیدان لازم روی بسته بندی رنگ ها در این زمینه کمک بسیاری به شما می‌کنند.

به طور مثال اگر روی جلد رنگ عبارت ۱:۲ نوشته شده باشد، به این معنی است که یک تیوپ رنگ کامل باید با دو برابر کرم اکسیدان مخلوط شود. اما اگر روی بسته بندی عبارت ۱:۱ را مشاهده کردید یعنی باید مقدار رنگ و اکسیدان برابر باشد. اما بطور کلی می‌توان گفت برای رنگ روشن اکسیدان دو برابر مقدار رنگ، برای رنگ‌های متوسط یک و نیم برابر و برای رنگ‌های تیره برابر با مقدار رنگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آماده سازی مو به این مقاله مراجعه کنید.

نسبت کرم اکسیدان به رنگ مو چقدر باید باشد؟

برای دکلره در خانه اکسیدان چند درصد لازم است؟

اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد: این اکسیدان برای دکلره کردن موهای صورت و بدن و هایلایت و دکلره موهای بسیار نازک بکار برده می‌شود و کاملا بی ضرر است.

اکسیدان شماره ۲ یا ۹ درصد: این اکسیدان برای دکلره کردن و هایلایت مو با جنس معمولی (مویی که نه نازک و نه خیلی ضخیم باشد) کاربرد دارد.

اکسیدان  شماره ۱۲ یا ۳ درصد: این اکسیدان برای هایلایت و دکلره کردن موهای خیلی ضخیم و موهای تیره‌ای که نسبت به دکلره واکنش کمتری دارند، استفاده می‌شود.

اکسیدان های رنگی چه کاربردی دارند؟

اکسیدان‌های رنگی شامل انواع رنگ‌های گرم و سرد مانند بنفش، قرمز، آبی، زرد، سورمه‌ای، زرشکی، قهوه ای، زیتونی و شکلاتی می‌شوند. وقتی رنگی را با اکسیدان تناژ رنگ خودش استفاده کنیم، مشاهده می‌کنیم که رنگ مو شفاف‌تر و نزدیک تر به رنگ دلخواه ما است. بطور کلی برای کاربرد اکسیدان‌های رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. براق و شفاف شدن رنگ مو
  2. افزایش سرعت رنگ پذیری مو
  3. افزایش دوام و ماندگاری رنگ مو
  4. بالا بردن تناژ رنگ موها
  5. خنثی کردن رنگ‌های ناخواسته
  6. جلوگیری از بوی بد رنگ موها
  7. لطافت موها
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=304957

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. سلام و عرض خسته نباشید، ممنونم از آموزش مفیدتون، نکته اینجاست که هرچقدر هم به این نکات توجه کنیم، باز هم ترکیب رنگی که آرایشگر ها در میارن نمیشه، من پیشنهاد میکنم اگر خواستید دکلره کنید حتما پیش یک آرایشگر متخصص برید تا به موهاتون آسیب (کمتری) وارد بشه چون دکلره در هر صورت برای موهای طبیعی مضر هست

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.