خدمات شرکت حسابداری تضمین حساب

خدمات شرکت حسابداری تضمین حساب
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 110

سرخط اخبار اقتصادی

فولاد خوزستان؛ رکوردار تولید و فروش محصولات فولادی در سال گذشته پیش‌بینی چشم‌انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ بزرگترین واردکننده فولاد چگونه در تولید فولاد از ایتالیا و فرانسه هم سبقت گرفت؟ ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنید خبر خوب برای بانوان تبریزی برخورد قوی‌ترین طوفان خورشیدی ۷ سال اخیر به زمین تولید تصاویر هوش مصنوعی با ۳۰ برابر سرعت بیشتر برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است توصیه مهم به خریداران طلا / طلای دست دوم نخرید! قیمت دلار ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان شد / نرخ ارز امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟ + جدول بازخوانی اقتصاد ایران در سالی که گذشت؛ بازار مسکن غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است گیلان دومین استان پرتردد کشور در نوروز تردد به استان مازندران ممنوع شد ریزش سنگ در جاده چالوس + فیلم هشدار مهم درباره استفاده از کارت بانکی کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس کشف‌هایی که تاریخ ایران را جابه‌جا کرد خبر مهم برای خریداران پژو پارس تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند نرخ جدید سود بین بانکی اعلام شد + جدول استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس


29
خدمات شرکت حسابداری تضمین حساب
  • کد خبر : 269999
  • 04 آذر 1401
خدمات شرکت حسابداری تضمین حساب
در دنیای امروزه که همواره در حال پیشرفت است توسعه و رشد صنایع در همه جوامع دیده می شود.

هیچ بخشی از جامعه نیست که به نوعی دچار تحول و پیشرفت نشده باشد. حسابداری نیز از این قطار توسعه و پیشرفت جا نمانده است و همگام با سایر بخش های جامعه رو به توسعه و پیشرفت نهاده است و در این راستا شرکتهایی مانند شرکت حسابداری تاسیس شده اند.

هر چه که صنایع و کسب و کار ها تغییر کنند و پیچیده تر شوند به تبع آن مسائل مربوط به امور مالی آن ها نیز تغییر خواهد کرد. و با توجه به اینکه دولت ها نیز به فکر توسعه درآمد خود و کسب درآمد های بیشتر از شرکت ها و صنایع هستند بنا براین به فکر وضع قوانین جدید و سختگیرانه مالیاتی هستند تا بتوانند درآمد های خود را افزایش دهند. در چنین شرایطی اگر مدیران و کارفرمایان به مالیات خود بی توجه باشند آسیب زیادی را متوجه کسب و کار خود خواهند کرد که در ادامه به بررسی آسیب ها و معضلات خواهیم پرداخت. نکته دیگری که در اینجا مد نظر باید قرار داد این است که هر چه کسب و کاری بزرگ تر شود مدیریت امور مالی آن نیز پیچیده تر خواهد شد و اگر توسط افرادی خبره صورت نگیرد می تواند موجب آسیب به کسب و کار شما بشود. شرکت های حسابداری برای ارائه خدمات حسابداری به شرکت ها و سازمان ها و تمام صاحبان کسب و کار شکل گرفته اند تا بتوانند پاسخگوی نیاز های حسابداری و مالیاتی آنها باشند. تقریبا تمام مدیران و کارفرمایان اهمیت خدمات با کیفیت حسابداری را درک کرده اند. هنگامی که شما از خدمات شرکت حسابداری استفاده می کنید می توانید هر زمان که نیاز داشتید گزارشات دوره ای مالی و یا گزارشات مدیریتی را از آنها دریافت نمایید و از طریق آن گزارش بتوانید تصمیم هایی مفید و موثر برای کسب و کار خود بگیرید. یک شرکت حسابداری خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهد. این را به جرات می توان گفت که تقریبا هیچ نیاز حسابداری از شما وجود ندارد که شرکت های حسابداری نتوانند به آن پاسخ دهند. شما همواره می توانید برای انجام هر یک از امور مالی خود به یک شرکت حسابداری مراجعه کنید و از اینکه خدمت مورد نظر خود را دریافت می کنید مطمئن باشید. اما تنها کار کردن با یک شرکت حسابداری کافی نمی باشد بلکه انتخاب صحیح و درست یک شرکت خوش سابقه که از حسابدارانی خبره و با تجربه بهره می برد نیز امری مهم و قابل توجه می باشد. شما باید تا حدی با امور حسابداری آشنایی داشته باشید که بتوانید یک شرکت خوب را برای همکاری انتخاب نمایید. اگر تصمیم به استخدام حسابدار دارید علاوه بر دانش حسابداری بالا نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری برای امور حسابداری خود خواهید داشت.

بخشی از خدمات شرکت حسابداری تضمین حساب شامل خدمات حسابداری، خدمات مالیاتی و مشاوره مالیاتی می باشد. ما  در شرکت حسابداری تضمین حساب بر آنیم که بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم و این افتخار را داشته باشیم که نقشی هر چند کوچک ولی موثر در رشد و پیشرفت کسب و کار شما داشته باشیم.

مشاوره مالیاتی

همانطورکه در بالا اشاره کوتاهی به آن شد دولت ها برای کسب درآمد خود و تامین منابع مالی خود حساب زیادی روی مالیات باز کرده اند. حتی در کشور ما که که عمده درآمد دولت از فروش نفت حاصل می شود اما دولت سال هاست که در پی کسب درآمد های مالیاتی می باشد. به همین دلیل نیاز بسیاری از کسب و کارها به مشاوره مالیاتی بیش از پیش شده است.

خدمات مالیاتی

درآمد های مالیاتی از آن جهت حائز اهمیت می باشد که می تواند به اقتصادی پایدار و توسعه ای در حال رشد کمک نمایید. لازمه چنین درآمدی اصلاح قوانین قدیمی مالیاتی و به روز بودن دولت و حرکت همگام با تکنولوژی برای دریافت مالیات و جلوگیری از فرار های مالیاتی می باشد. این قوانین سختگیرانه و نظارت های زیاد گاهی ممکن است سبب جریمه کسانی شود که تخلفی انجام نداده اند. یا ممکن است به علت سهل انگاری مبحث مالیات مشمول جرائم سنگین مالیاتی شوید و یا بیشتر از آنچه که استحقاق آن را دارید برای شما مالیات در نظر بگیرند. این مبالغ گاهی آنچنان سنگین هستند که می تواند آسیب های جبران ناپذیر مالی را به کسب و کار شما وارد کند و شما را در سراشیبی سقوط قرار دهد. اینجاست که اهمیت یک مشاوره مالیاتی خوب و با کیفیت نمایان می شود. اگر برای کسب و کار خود ارزش قائل باشید و نمی خواهید منابع مالی خود را بی دلیل هدر بدهید بهترین کار دریافت مشاوره مالیاتی می باشد. مشاوره مالیاتی با خدمات مالیاتی تفاوت دارد. در مشاوره مالیاتی شخص متخصص به دادن راهکار و مشاوره و بررسی مدارک و اسناد می پردازد اما اگر نیاز به خدمات مالیاتی داشته باشید شخص متخصص به حوزه اجرایی ورود می کند و اگر ساختار اشکال داشته باشد خود شخصا وارد عمل شده و اصلاح می نماید و همچنین در کنار بر حسب قرارداد سایر فعالیت های مربوط به مالیات را نیز به انجام می رساند. مشاوره مالیاتی سریع ترین راه و ارزان ترین راه اصلاح اشتباهات مالیاتی و همچنین پیمودن مسیر درست در حوزه مالیات می باشد. گاهی یک شخص متخصص در بیرون از مجموعه متوجه نکاتی می شود که شاید افرادی در داخل مجموعه متوجه آن نشده باشند. گاهی یک اشتباه کوچک می تواند منجر به خسارات فراوانی شود و منابع مالی زیادی از شما از دست برود. بنابر این هیچوقت اثرات مثبت یک مشاوره مالیاتی خوب را دست کم نگیرید. این خیلی مهم است که مشاوره مالیاتی را از از کجا دریافت می کنید زیرا همان گونه که یک مشاوره مالیاتی می تواند برای شما مفید و موثر باشد به همان اندازه اگر به درستی انجام نشود می تواند به شما آسیب وارد کند و مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند. مشاوره مالیاتی به روش های مختلفی قابل انجام است که بسته به خواسته مدیر یا کارفرما یا صلاحدید مشاور نوع آن مشخص می شود که به سه روش تلفنی، آنلاین و حضوری قابل انجام است. زمان مشاوره مالیاتی با توجه به نیاز شما می تواند متغییر باشد از یک جلسه تا چند جلسه قابل انجام می باشد. بهتر است که امور مالیاتی خود را قبل از رسیدن به سر رسید سر و سامان بدهید تا دیگر نگران هیچ موردی نباشید. در چینی مواردی پیدا کردن یک شرکت حسابداری که خدمات مشاوره ای را ارئه می دهد انتخاب بسیار بهتری می باشد زیرا مشاورانی که در یک شرکت حسابداری حرفه ای مشغول به کار و فعالیت می باشد از تجربه ی بسیار بالایی برخوردار است و روزانه با حسابداران و پروژه های حسابداری گوناگونی در ارتباط است و تقریبا می توان گفت که با اکثر مشکلات حوزه حسابداری یا مواجه شده است و یا نحوه مواجه با آنان را به درستی می داند. اما باز هم مسئله اصلی به انتخاب شما باز می گردد که به چه شخص و یا شرکتی برای دریافت مشاوره مالیاتی اعتماد کنید.

شخصی که مشاور مالیاتی را ارئه می دهد باید تسلط فراوانی به مباحث مالیاتی داشته باشد و خودش را همواره به روز نگه دارد زیرا برآیند جلسه مشاوره هرچه که باشد مستقیما بر نحوه اجرای امور مالیاتی آن مجموعه تاثیر دارد بنابراین جای کوچکترین خطا و اشتباهی نیست و شخص مشاور با تکیه بر تجربه و سابقه خود باید بهترین مشاوره ها را با رعایت کامل اصول ارائه دهد.

خدمات حسابداری

هر کسب و کاری در هر سطحی که باشد به علت اینکه فعالیت های اقتصادی انجام می دهد نیاز به خدمات حسابداری دارد. هر فعالیت اقتصادی و جریان یافتن پول نقد نیاز به مدیریت دارد.

شرکت حسابداری

هر کارمندی که استخدام می کنید و حقوق از شما دریافت میکند به بیمه و سنوات هم نیاز دارد. خرید های شما و فروشتان، هزینه های خدماتتان و هزینه های این چنینی همه و همه نیاز به مدیریت منابع مالی دارد. شناخت بخش های زیان ده کسب و کارتان و اصلاح آن ها یا شناخت بخش های سود ده و تقویت آن ها، بودجه بندی بهتر برای شرکت و سازمانتان و همچنین تخصیص بودجه برای رسیدن به اهداف و روشن کردن مسیر توسعه و پیشرفت شما تنها بخشی از مزایای دریافت خدمات حسابداری خوب است. شرکت ها و سازمان ها برای دریافت خدمات حسابداری به دو روش کلی عمل می کنند. روش اول این است که مدیران و یا کارفرمایان نسبت به ایجاد واحد مالی درون شرکت و مبادرت می ورزند و پس از مصاحبه با حسابداران مختلف به استخدام آن ها اقدام می کنند در چنین شرایطی اگر تعداد حسابداران زیاد شود و یا خودتان دانش حسابداری مورد نیاز برای حسابداران نداشته باشید باید یک مدیر ارشد مالی نیز استخدام کنید تا با حسابداران ارتباط برقرار کند و بر فعالیت های آن ها نظارت کند و هم چنین به مدیریت فعالیت های آنان بپردازد. روش دوم نیز این است که کلیه امور مالی خود یا بخشی از آن را به یک شرکت حسابداری واگذار کنید و خدمات حسابداری مورد نیاز خود را از آن ها دریافت نمایید.

از بین این دو روش اگر شما بخواهید خودتان واحد مالی را درون مجموعه خودتان راه اندازی نمایید و مبادرت به استخدام حسابدار نمایید علاوه بر این که هزینه های بیشتری به شما تحمیل می شود مجبور به صرف زمان بیشتری می شود. همچنین با رفتن یک حسابدار ممکن است فعالیت های مالی شما با مشکل مواجه شود و جریان کاری شما دچار اختلال شود. به علاوه اینکه استقرار یک واحد کاری و همچنین چالش هایی که ممکن است با آن ها مواجه شوید می تواند تمرکز شما را از اهدافتان منحرف سازد. بنابراین در چنین شرایطی کار کردن با یک شرکت حسابداری می تواند از همه جهات به نفع شما باشد. فارغ از اینکه در بحث زمان و هزینه بسیار به نفع شما می باشد و باعث می شود که صرفه جویی خوبی در زمان و هزینه داشته باشید. بلکه کیفیت خدمات حسابداری نیز که شما دریافت می کنید بسیار بیشتر است زیرا بر فعالیت های حسابداران یک یا چند مدیر ارشد و با تجربه نظارت می کند و در مواردی که لازم است و نیاز به کمک باشد ورود می کنند در این سیستم امکان خطا و اشتباه به کمترین حد ممکن می رسد. خطا و اشتباه کمتر به معنی آسیب دیدن کمتر کسب و کار شما می باشد تا بتوانید با سرعت بیشتری در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارید. هنگامی که شما با یک شرکت حسابداری کار می کنید می توانید در هر زمانی گزارش هایی که نیاز دارید را از آن ها درخواست کنید و شرکت حسابداری این گزارش ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. گزارش های مالی و مدیریتی به شما در برنامه ریزی و تصمیم گیری هایتان برای بخش های مختلف شرکت یا سازمانتان و همچنین اهداف آینده شما کمک خواهد کرد. اهمیت این گزارش ها آنجا مشخص می شود که در اکثر مواقع مبنای تصمیم گیری های بزرگ و مهم شما خواهد بود.

خدمات مالیاتی

با توجه به توضیحات بالا و همچنین این روز ها که اکثر مدیران و کارفرمایان به اهمیت مالیات پی برده اند، بنابر این درخواست ها نیز روز به روز برای خدمات مالیاتی افزایش یافته است.

مشاور مالیاتی

خدمات مالیاتی از آن جهت حائز اهمیت است که درست انجام نشدن آن تاثیر بسیار بدی بر روی منابع مالی شما خواهد گذاشت. اگر نسبت به مالیات خود بی توجه باشید اثرات منفی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت و مشمول جرائم سنگینی خواهید شد. هنگامی که شما بخواهید به امور مالیاتی خود سر و سامان بدهید به صورت خودکار بخشی از امور های حسابداری شما نیز نظم پیدا می کند بنابراین، این دو به نوعی کامل کننده فرآیند یکدیگر خواهند بود.

گاهی ممکن است جریمه های مالیاتی شما حتی از سود سالانه شما بیشتر شود و یا اینکه مشمول پرداخت مالیاتی شوید که چند برابر سود سالانه شما باشد و این مبالغ برای کسب و کاری کمر شکن خواهد بود. به این فکر کنید که هزینه ای را که شما می توانید برای توسعه شرکت یا سازمانتان هزینه کنید را باید به عنوان جریمه و یا مالیات بیش از آنچه که استحقاقش را دارید به اداره مالیات پرداخت کنید. انتظاری که شما از در یافت خدمات مالیاتی باید داشته باشید این است که بیشتر از آنچه که استحقاقش را دارید مالیات پرداخت نکنید. گاهی ممکن است همه یا بخشی از فعالیت های شما مشمول معافیت مالیاتی شود و یا اینکه بتوانید به بعضی طرق قانونی مشمول یک سری بخشودگی های مالیاتی شوید و این ها توسط آن شرکت و شخصی که به شما خدمات مالیاتی ارائه می دهد مشخص می شود. خدمات مالیاتی معمولا توسط حسابداران مالیاتی ارائه می شود زیرا بر خلاف چیزی که اکثر افراد تصور می کنند مالیات امری بسیار پیچیده و مهم می باشد. از آن جهت پیچیده که باید هر بخشی که مورد بررسی قرار می گیرد به گونه ای سر و سامان یابد که بتوان به آن بخش خدمات حسابداری خوبی هم ارائه کرد و به امور مالی آن نیز نظم بخشید. یک حسابدار مالیاتی نباید فقط به فکر مالیات آن مجموعه باشد بلکه این نکته را نباید فراموش کند که ذاتا یک حسابدار است و باید همیشه مانند یک حسابدار در مسائل مالی عمل کند.

خدمات مالیاتی بخشی از خدمات مالی است که یک شرکت حسابداری ارائه می دهد شما با مراجعه به یک شرکت حسابداری می توانید به سرعت درخواست دریافت خدمات مالیاتی با کیفیتی داشته باشید و آن شرکت حسابداری متخصص با تجربه ای در زمینه مالیات را در اختیار شما قرار دهد. قبل از درخواست خدمات مالیاتی می توانید مشاوره مالیاتی رایگان داشته باشید تا بیشتر با شرایط حسابداری مجموعه خودتان آشنا شوید و بهتر آگاه شوید که خدمات مالیاتی که قرار است دریافت کنید چگونه و به چه صورت به انجام می رسد.

اعزام حسابدار پاره وقت

هنگامی که شما با یک شرکت حسابداری قرارداد همکاری امضا می کنید  آن شرکت موظف به انجام امور حسابداری، مالی و مالیاتی شما مطابق با مفاد قرارداد می باشد. در بسیاری از موارد نیاز به حضور حسابدار در محل شما می باشد و شرکت موظف به اعزام حسابدار پاره وقت یا تمام وقت می باشد. بنا به نیاز شما حسابدار پاره وقت اعزامی می تواند از چند ساعت در هفته تا حتی شش روز در هفته به شرکت شما مراجعه کند و به انجام امور حسابداری شما بپردازد. از مزیت های اعزام حسابدار پاره وقت این است که شما تنها زمانی که به حسابدار نیاز  دارید در محل شرکت شما حضور می یابد و در سایر مواردی که نیاز به حضور حسابدار نیست حسابداری در محل کار شما حاضر نمی شود. اعزام حسابدار پاره وقت این مزیت را دارد که بر کارش مدیران با تجربه و خبره بالا دست به صورت دائم می توانند نظارت داشته باشند تا با کیفیت ترین خدمات حسابداری را ارائه دهد.

مزیت دیگر اعزام حسابدار پاره وقت این است که شما با صرف هزینه کمتر و مهم تر از آن با صرف وقت کمتر یک حسابدار سطح بالا را به صورت موقت در اختیار می گیرید که زمان های حضورش در شرکت شما به مفید ترین حالت ممکن سپری می شود. چنین حسابداری دارای تجربه فراوان کار های مالی و حسابداری نیز هست و برای شرکت شما بسیار می تواند سودمند باشد. اعزام حسابدار پاره وقت از طرف یک شرکت حسابداری مزیت دیگری نیز دارد که اگر کار شما حجم کار شما بیشتر شود و یا از برنامه تعیین شده عقب باشید می توان یک یا چند حسابدار دیگر را به کمک حسابدار دیگر فرستاد و خاطرتان بابت انجام به موقع و درست کارهایتان آسوده خواهد شد.

ترازنامه

یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین گزارشاتی که از واحد مالی و حسابداری می توان استخراج کرد ترازنامه می باشد. ترازنامه یکی از صورت های مالی با اهمیت محسوب می شود و تصویری از وضعیت شرکت را به نمایش می گذارد.

اهمیت ترازنامه به این موجب است که مورد استفاده اشخاص مختلف در داخل یا خارج سازمان قرار می گیرد و با توجه به ثبت اطلاعات و قبل از آن محاسبه و ارزیابی آن رویدادهای مالی به دست می آید. در ترازنامه اقلام و حسابهای دائم یا همان غیر موقت درج می شوند و سال به سال مانده های آن ها منتقل می شود.

برای تجزیه و تحلیل وضعیت یک سازمان ترازنامه از اصلی ترین صورت های مالی است و برای استفاده کنندگان بسیار جذاب است. اما نکته اینجاست که مطالعه ترازنامه به تنهایی برای تصمیم گیری، اشتباه است و بهتر است که سایر صورت های مالی نیز در کنار ترازنامه بررسی شود.

جالب است بدانید که در کل نتیجه فعالیت و دسترنج یک حسابدار منتهی می شود به ترازنامه و سایر اطلاعات مالی به دست آمده، و در اینجاست که اهمیت واحد حسابداری و مالی بیش از پیش احساس می شود. شما در نظر داشته باشید که به دلیل عملکرد ضعیف واحد حسابداری و در نتیجه اشتباه در تهیه و تنظیم ترازنامه و سایر صورت های مالی چه اتفاقاتی در انتظار مجموعه خواهد بود. ترازنامه از نظر استفاده کنندگان برون سازمانی مانند سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد و در محاسبه مالیات و جرائم مالیاتی نقش به سزایی دارد.

علاوه بر آن امکان دارد با توجه به بدهکار و بستانکار بودن اشخاص مرتبط با شرکت، محاسبات نهایی و تاییدیه ها مانده حساب ها خطا دارد باشد که ممکن است آن مجموعه متحمل ضرر و زیان شود. با بررسی موارد مذکور پیشنهاد می شود که به واحد و بخش مالی و حسابداری خود توجه ویژه ای داشته باشید تا متحمل مشکلات و هزینه های آتی نشوید.

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی یا شرکت ها از قدیم الایام به عنوان یکی از مباحث مالیاتی حساس برای آن کسب و کارها محسوب می شود و مدیران عامل با تجربه سعی می کنند واحد مالی و مالیاتی خوبی برای سازمان خود تشکیل دهند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

اشخاص حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی اگر مشمول مالیات باشند یا به عبارتی درآمد یا عایدی داشته باشند می بایست مالیات پرداخت نمایند که نرخ آن به طور معمولا ۲۵ درصد است. برخی اشخاص حقوقی طبق قوانین مشمول مالیات نمی شوند و عده ای نیز در مواردی به عنوان حمایت های دولت مالیات هایی با نرخ متفاوت از ۲۵% مشمول پرداخت مالیات بر درآمد میشوند.

شرکت ها معمولا تکالیف مالیاتی بیشتری نسبت به اکثر اشخاص حقیقی دارند و اکثر آنها با موضوع مالیات بر ارزش افزوده هم سر و کار دارند که بر مبلغ دریافتی بابت خرید و فروش آنها تاثیر گذار است. در این میان یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین اشخاص حقوقی و حقیقی است می توان به اظهارنامه مالیات بر درآمد اشاره کرد. اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی به صورت کلی پیچیده تر و بزرگ تر از اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی است. همچنین با مقایسه تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی در گروه بندی های مختلف و اشخاص حقوقی می توان به تفاوت ها و شباهت ها دست پیدا کرد.

معمولا واحدی مالی و مالیاتی مستقر در سازمان ها و اشخاص حقوقی به خاطر ساختار درون سازمانی آنها بر خلاف اکثریت اشخاص حقیقی از نظم و فرآیند خاصی برخوردار است. حسابداران مشغول در شرکت ها نیز معمولا از سطح دانش و تجربه بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.

مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی

مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی یکی از پر چالش ترین مباحث مالیاتی این روزها می باشد که مشاغل بسیاری را درگیر خود کرده است. مالیات بر در آمد در دسته مالیات های مستقیم قرار دارد و از مهمترین موضوعات مالیاتی می باشد.

اشخاص حقیقی به عبارتی همان مغازه داران، فروشگاه ها، یا همان کسبه و مشاغل هستند. این اشخاص هم به هرحال از سود فعالیت خود باید سهم دولت را به عنوان مالیات بر عملکرد پرداخت نمایند که فرآیند مربوط به خود را دارد و با اشخاص حقوقی در ابعاد مختلفی متفاوت است. نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی بر اساس جدول ماده ۱۳۱ قانون مالیات های مستقیم محاسبه می شود.

هر شخص حقیقی بر اساس قوانین مالیاتی می بایست بابت دارایی ها و سود خود مالیات پرداخت نماید. مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر اجاره، مالیات نقل و انتقال خودرو و خانه و موارد دیگر.

بسیاری از اشخاص حقیقی معمولا به دلیل نا آگاهی و بی اطلاعی مطلق از قوانین و مقررات مالیاتی دچار ضرر و زیان هایی می شوند که نارضایتی برای آنها به همراه می آورد. این افراد به دلایلی اهمیتی به این امور مانند حسابداری و مالیاتی نمی دهند و در زمان رسیدگی مالیاتی این مشکلات برای آنها رقم می خورد.

اشخاص حقیقی به سه گروه یا دسته اول و دوم و سوم تقسیم بندی شده اند که هر کدام ویژگی ها و شاخص های مربوط به خود را دارند و وظایف مالیاتی آنها نیز متفاوت است. این گروه بندی مشاغل بر اساس نوع فعالیت و حجم فعالیت از یکدیگر مجزا شده اند و هر شخص حقیقی می بایست از نوع گروه خود آگاه باشد.

معادله اصلی حسابداری

در این قسمت قرار است معادله اصلی حسابداری را در سطح اجرای امور حسابداری و سطوح مدیریتی جهت تسهیل مدیریت مالی کسب و کار بیان کنیم.

معادله اصلی حسابداری به عنوان مهمترین فرمول حسابداری محسوب می شود که برابر است با:

دارایی = حقوق صاحبان سهام + بدهی

تمام رویداد های مالی و ثبت های حسابداری با توجه به این فرمول موازنه و ثبت می شوند و تمام گزارشات حسابداری دارای بدهکار و بستانکار می بایست از این قاعده پیروی کند.

در برخی موارد فرمول به صورت زیر نیز مشاهده می شود که در کل فرقی با یکدیگر ندارند و صرفا با توجه به نوع شرکت یا کسب و کار و یا بر اساس صورت های مالی نمونه نام آنها این فرمول متغیر است:

دارایی = حقوق مالکانه + بدهی

دارایی = سرمایه + بدهی

معادله اصلی حسابداری را حتی در ترازنامه هم مشاهده می کنیم. ترازنامه همانطور که اسمش پیدا است دارای یک فرم تراز گونه است که قسمت راست و چپ آن با یکدیگر برابر است. در قسمت راست ترازنامه دارایی ها و در قسمت چپ ترازنامه بدهی ها و حقوق صاحبان سهام (حقوق مالکانه) قرار دارد. پس معادله اصلی حسابداری را در ترازنامه می توان به راحتی درک و مشاهده کرد.

این فرمول از اولین مسائل تئوری حسابداری است که حسابداران می بایست فرا بگیرند و در تفکر آنها نهادینه شود و به نوعی درک نکردن این معادله و عدم به کارگیری صحیح آن برای حسابداران بسیار مشکل آفرین است و باعث اشتباهات آنها می شود.

تصویه می شود که کارفرمایان به این موارد توجه نمایند و آن را به عنوان یک رابطه صحیح در نظر گرفته باشند.

از نظر مالیاتی نیز یک قانون نانوشته وجود دارد و این است که کسب و کار منهای مشاور مالیاتی برابر است با جرایم و بدهی های مالیاتی هنگفت. پس هر کسب و کاری که به مشاوره مالیاتی اهمیتی نمی دهد و به عبارتی خودسرانه عمل می کند باید رسیک جرائم مالیاتی و مالیات های سنگین را به جان بخرد.

شما نیز در صورت نیاز به مشاوره مالی و مشاوره مالیاتی می توانید با کارشناسان مجموعه تضمین حساب تماس حاصل نمایید و از خدمات اجرایی و مشاوره ای بهره مند شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=269999

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. تضمین حساب بهترین شرکت حسابداری که من تا حالا ازش استفاده کردم، واقعا خدمات حرفه ای و خوبی دارن

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.