تعرفه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱

تعرفه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 68

سرخط اخبار اقتصادی

روزگاری تو در دهان همه ما بودی، وسوسه‌برانگیزِ جذاب ویدیوی حرص‌دربیاری که ساکنان تهران را سوژه کرد قیمت یورو امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ در بازار خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر! تورم ماندگار است؟ بازار روسیه منتظر اسباب بازی ایرانی کدام ویتامین به سلامت قلب کمک میکند؟ مقابله با زمین خواری در آستارا استفاده از تلگرام با هدف تروریسم ۳۰ مدل جدید از خودروهای نیسان تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهند شد انتقاد مکرون از توافق تجاری اروپا و مرکوسور مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد پوکو C۶۱ با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار معرفی شد واتساپ امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD را فراهم می‌کند سدان لوکس ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون شد + جدول هیوندای توسان ۲۰۲۵ ، قوی تر آمد! + عکس درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در تهران ممنوعیت‌های شب‌های قدر تورم کدام استان بیشتر است؟ سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است کیا K۴ جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ قیمت تخم مرغ ۹۱ هزار تومان شد! + جدول اختراع جدید اپل مشکل باتری آیفون را حل خواهد کرد


121
موضوع تعرفه های پزشکی ۱۴۰۱ در کشور، یکی از مواردی است که همواره محل اختلاف میان سازمان نظام پزشکی و دولت بوده است.
تعرفه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱
  • کد خبر : 83408
  • 16 بهمن 1400
تعرفه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱
در دی ماه سال جاری، دکتر رییس‌زاده، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور در یک نشست خبری پیشنهاد کرد که تعرفه خدمات پزشکی تا ۶۰ درصد افزایش داشته باشد. چنین افزایشی در تعرفه خدمات پزشکی، موجب اعتراض برخی مسئولین کشور شد. این مسئولان نتیجه چنین تصمیمی را محرومیت قشر کم درآمد از خدمات پزشکی می دانند. از طرفی، برخی مسئولین نیز با توجه به تورم موجود در کشور، مهاجرت گسترده پزشکان و پرستاران این نرخ را منطقی دانستند.

طبق گزارش ایسنا طبق جدولی که مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی منتشر کرده است، تعرفه ویزیت پزشک عمومی، پزشک متخصص و فوق تخصص در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد.

سال تعرفه ویزیت پزشک عمومی (ریال) قیمت تمام شده ویزیت پزشک عمومی (ریال) اختلاف تعرفه فعلی با بهای تمام شده (درصد) تعرفه ویزیت پزشک متخصص قیمت تمام شده ویزیت پزشک متخصص اختلاف تعرفه فعلی با بهای تمام شده (درصد) تعرفه ویزیت فوق تخصص قیمت تمام شده ویزیت فوق تخصص اختلاف تعرفه فعلی با بهای تمام شده (درصد)
۱۴۰۰ ۵۲۷۰۰۰ ۱.۳۱۸.۸۱۹ ۱۵۰ ۸۰۰۰۰۰ ۱.۷۵۳.۵۲۶ ۱۱۹ ۹۴۰۰۰۰ ۲.۱۰۴.۲۳۲ ۱۲۴
۱۴۰۱ ۱.۸۴۶.۳۴۷

(۴۰ درصد افزایش)

۲.۴۵۴.۹۳۷

(۴۰ درصد افزایش)

۲.۹۴۵.۹۲۵

(۴۰ درصد افزایش)

 

طبق اعلام اقتصاد نیوز در سال ۹۷ هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی ۶۷۴ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است. طبق اعلام این خبرگزاری در این سال همچنین هزینه‌های دارویی با ۲۸٫۵ درصد و هزینه‌های دندان پزشکی با ۲۲٫۷ درصد رتبه اول و دوم را در هزینه‌های درمانی خانوار به خود اختصاص داده‌اند. همچنین هزینه‌های بستری و تشخیصی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و… در رتبه‌های بعدی هزینه‌های درمانی خانوارهای ایرانی در سال گذشته قرار دارند.

همه چیز درباره تعرفه های پزشکی و روانشناسی ۱۴۰۱

این روزها اگر کسی درگیر مسائل پزشکی مزمن، بیماری های سخت و لاعلاج باشد به خوبی می داند که تامین هزینه های پزشکی برای بسیاری از خانواده ها بسیار مشکل و برای عده ای غیرممکن شده است. از طرفی، الکترونیکی شدن نسخه های پزشکی و عدم صدور نسخه های الکترونیکی توسط بسیاری از پزشکان، موجب شده است که خانواده های زیادی از امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی محروم شوند و روز به روز تامین هزینه مخارج پزشکی دشوارتر شود.

از طرفی خدمات روانشناسی از دیرباز تحت پوشش بیمه نبوده است. امسال محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: «با بیمه سلامت و هیأت دولت جلسه داشتیم و در نهایت قرار شد که یک ردیف بودجه برای این موضوع در نظر بگیرند. قرار است در سال ۱۴۰۱ برای خدمات روانشناسی در مجلس ردیف بودجه بگیرند و تعرفه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۱ مشخص شود تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.»

راهکارهای نوین ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی

امروزه بسیاری از خدمات در جهان به صورت آنلاین و از طریق تلفن های هوشمند عرضه می شود. سهم بزرگی از خدمات آموزش، حمل و نقل، خرید و فروش خانه و ماشین، خریدهای روزمره و فروشگاهی، تعمیرات خانه، استخدام پرستار و… توسط اپلیکیشن های تلفن همراه صورت می گیرد. حال سوال این جاست که چرا خدمات پزشکی و سلامت به صورت آنلاین و از راه دور ارائه نشود؟

خبر خوب این است که در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی به صورت آنلاین توسط اپلیکیشن هایی همچون مدافون صورت می گیرد. در این اپلیکیشن ها، کاربر می تواند سوالات پزشکی و روانشناسی خود را به صورت تلفنی و یا چت از پزشک و روانشناس پرسیده و بدون نیاز به مراجعه حضوری جواب سوالات خود را دریافت کند.

مشاوره آنلاین مدافون

استفاده از اپلیکیشن های مشاوره آنلاین به چندین صورت به اقتصاد خانواده در زمینه خدمات پزشکی و سلامت کمک می کند:

  1. هزینه های مشاوره پزشکی و روانشناسی به صورت آنلاین از خدمات حضوری کمتر است. در برخی موارد هزینه ویزیت یک پزشک یا روانشناس آنلاین تقریبا نصف یک ویزیت حضوری است.
  2. هزینه های رفت و آمد و صرف وقت از سبد هزینه های کاربر حذف می شود. این موضوع خصوصا برای بیماران در شهرهایی به جز تهران، روستاها و مناطق محروم اهمیت فراوانی دارد. چرا که هزینه رفت و آمد برای این اقشار بسیار بالاتر و دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت دشوارتر می باشد.
  3. با صدور نسخه الکترونیک، امکان استفاده از خدمات تحت پوشش بیمه مانند دارو، خدمات پاراکلینیک و… فراهم می شود. در اپلیکیشن هایی مانند مدافون که در بالا اشاره شد، پزشک نسخه الکترونیکی صادر کرده و به این ترتیب امکان استفاده از خدمات پزشکی و سلامت تحت پوشش بیمه وجود دارد.
  4. امکان بهره مندی از خدمات پزشکی نوین برای این کاربران وجود دارد. برای مثال در اپلیکیشن مدافون، خدمت نوینی مانند کمیسیون پزشکی آنلاین وجود دارد که چندین پزشک متخصص و فوق تخصص در یک پرونده پزشکی پیچیده به همفکری پرداخته و تصمیم گیری می کنند. خدماتی مانند چکاپ پزشکی آنلاین و رایگان از دیگر خدمات این اپلیکیشن می باشد.

در صورتی که تمایل دارید با اپلیکیشن مدافون، بیشتر آشنا شوید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مدافون

مشاوره پزشکی آنلاین

معایب خدمات پزشکی و روانشناسی آنلاین

هرچند که راهکار استفاده از مشاوره روانشناسی و پزشکی آنلاین، مزایای زیادی به همراه دارد اما این خدمات قابل ارائه برای همه شرایط پزشکی نیستند. هر چند که اپلیکیشن های مشاوره آنلاین مانند مدافون، امکان استفاده از تماس در لحظه با پزشک را دارند اما برخی تشخیص های پزشکی نیاز به معاینه و مراجعه حضوری دارند.

در کنار این موضوع، هنوز بسیاری از پزشکان آماده ارائه خدمات پزشکی به صورت آنلاین را ندارند و همین امر موجب می شود که شناخت جامعه از چنین خدماتی کافی نباشد.

اگر تا به حال خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی به صورت آنلاین را تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم که اپلیکیشن مدافون را دانلود و نصب کنید و از مزایای این خدمات به صورت آنلاین بهره مند شوید و به این ترتیب هزینه های سلامت و درمان در خانواده را کاهش دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=83408

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 27
  1. معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

  2. هزینه ویزیت پزشک فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ به ۲۹۴ هزار تومان خواهد رسید.

  3. تعیین ویزیت پزشکان به‌عهده سازمان نظام پزشکی نیست
    پیشنهاد سازمان نظام پزشکی قابل اجرا نیست

  4. براساس مبلغ ویزیت اعلام‌شده در جدول قیمت‌های سازمان نظام پزشکی، هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۴ هزار تومان خواهد رسید.

  5. جدول قیمت‌های نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ در این مقاله به خوبی مشخص شده است.

  6. بیماران به افزایش تعرفه‌های پزشکی نگران هستند.

  7. نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ در این خبر اعلام شد.

  8. تعرفه های تشخیصی و درمانی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور بر اساس دستمزد ۱۴۰۱ اصلاح شد که بهای خدمات تشخیصی و درمانی ۱۸ درصد بیشتر از تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه سلامت افزایش یافت.

  9. رئیس جمهور رئیسی برای تعیین تعرفه پزشکی ۱۴۰۱ دستور تشکیل جلسه فوق العاده داد

  10. تعرفه خدمات خاص پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ (بخشنامه درخصوص) هم منتشر شد

  11. آخرین وضعیت بررسی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ از سعید کریمی که گفته اعداد نزدیک به افزایش ۲۸.۵ و ۳۰ درصد مطرح‌شده که البته هنوز قطعی نیست و باید منتظر تصمیم هیئت دولت بود.

  12. تبعات تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی و تعیین نرخ ویزیت در مطب چیست

  13. وزیر رفاه در نامه به رئیس جمهور خواستار شد که تعیین تعرفه خدمات درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان باشد.

  14. تعرفه‌ عجیب نظام پزشکی برای ویزیت پزشکان در ۱۴۰۱ لازم به ذکره این تعرفه‌ها در نظام پزشکی محاسبه شده است و قطعی نیست و باید به تصویب دولت برسد.

  15. تعرفه‌های ویزیت پزشکان مختلف از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌ها است که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد و از طرف دیگر اگر افزایش نیابد، به ضرر پزشکان تمام می‌شود.

  16. هزینه نجومی ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱
    هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به حدود ۸۵ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به حدود ۱۲۰ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد رسید. با توجه به تورم ۴۵ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است، برآورد سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۰ درصدی تعرفه ها بوده است.

  17. وزیر بهداشت تاکید کرد که تعرفه های جدید سازمان نظام پزشکی را قبول نداریم.

  18. تلاش همه جانبه سازمان نظام پزشکی برای جلب نظر و افزایش درآمد پزشکان

  19. جزئیات افزایش تعرفه های پزشکی ۱۴۰۱/دولتی ۱۹.۵ درصد، خصوصی ۲۴ درصد:
    بهرام عین اللهی، در ارتباط زنده تلفنی با خبر ساعت ۲۱ سیما، گفت: تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۱ در بخش‌های دولتی و خصوصی به طور میانگین ۱۹.۵ و ۲۴ درصد افزایش یافت‌.

  20. تعرفه‌های جدید پزشکی به تصویب رسید/ افزایش ۲۴ درصدی ویزیت پزشکان بخش خصوصی
    وزیر بهداشت از افزایش ۱۹.۵ درصدی تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و افزایش ۲۴ درصدی تعرفه این خدمات در بخش خصوصی خبر داد.

  21. دسترسی به خدمات پزشکی گران تر می شود؟
    https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/other-economic-news/106987/

  22. هشدار سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه های درمان
    https://eghtesadafarin.com/academy-of-specialized-economic-articles/health-economics-education/106824/

  23. میزان افزایش تعرفه های پزشکی از زبان وزیر بهداشت
    https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/bank-news/106648/

  24. جدول تعرفه های پزشکی ۱۴۰۱ را لطفا برای دانلود بزارید.

  25. بالاخره تعرفه های تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.