افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 21

سرخط اخبار اقتصادی

با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت باران در راه است صادرات ایران به عراق: بدون تنوع! حمله سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به سوریه ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۳۰۰ میلیونی شد! + جدول قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد / خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟ علت تورم افزایش مزد کارگران نیست


28
افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم
  • کد خبر : 269888
  • 02 آذر 1401
افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم
ترکیه یکی از کشورهای همسایۀ ماست که سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنان ما، این کشور را برای تفریح یا مهاجرت انتخاب می‌کنند. برخی از افراد که به‌صورت موقت به کشور ترکیه سفر می‌کنند، برای استفادۀ راحت‌تر از امکانات این کشور، قصد دارند که در بانک‌های آن حساب باز کنند. بانک مرکزی ترکیه به چندین بانک در این کشور در خصوص افتتاح حساب بانکی برای افراد غیرمقیم بخشنامه صادر کرده‌است. براساس این بخشنامه، افرادی که به‌صورت مهمان به این کشور مهاجرت کرده‌اند و اقامت ترکیه را ندارند، می‌توانند به‌راحتی اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنند. برای باز کردن حساب در بانک‌های ترکیه نیازی به سرمایۀ اولیه نیست. هرگونه دریافت هزینه و سرمایۀ اولیه برای بازکردن حساب بانکی در این کشور غیرقانونی است. افرادی که به‌تازگی به این کشور رفته‌اند، به احتمال زیاد با روند افتتاح حساب بانکی در آنجا آشنا نیستند، به همین دلیل ما قصد داریم در ادامۀ این مقاله افتتاح حساب در ترکیه برای افراد غیرمقیم را توضیح دهیم.

اهمیت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای همسایۀ ماست و سالانه افراد زیادی از کشور ما برای مسافرت، بیزینس، تحصیل و… به این کشور مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل برای انجام راحت‌تر کارهای مالی در این کشور، نیاز به افتتاح حساب بانکی است. بدون داشتن یک حساب بانکی انجام بسیار از کارهای مالی با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل افتتاح حساب در ترکیه برای افراد مهاجر در این کشور بسیار حائز اهمیت است. بدون داشتن حساب بانکی افراد باید از طریق شرکت‌های واسطه، کارهای مالی خود را انجام دهند. در این روش مجبور به پرداخت کارمزد به شرکت‌های واسطه خواهند بود. این کار در بلندمدت می‌تواند هزینۀ زیادی را دربر داشته باشد. در حالی که با داشتن یک حساب بانکی معتبر، فرد می‌تواند به‌راحتی و با خیالی آسوده، کارهای مالی خود را انجام دهد. همچنین با افتتاح حساب در کشور ترکیه، استفاده از امکانات رفاهی در این کشور نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

روش‌های افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیرمقیم

افرادی که به‌طور موقت به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌اند و اقامت این کشور را ندارند، برای انجام امور مالی خود نیاز به افتتاح حساب بانکی در این کشور دارند. خوشبختانه بانک مرکزی ترکیه بخشنامه‌ای را در خصوص افتتاح حساب برای افراد غیرمقیم به چند بانک در این کشور صادر کرده‌است. با توجه به این بخشنامه، افرادی که مقیم ترکیه نیستند نیز می‌توانند در این کشور حساب بانکی باز کنند. به‌طورکلی دو روش برای افتتاح حساب در ترکیه برای افراد غیرمقیم وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱. افتتاح حساب بانکی شرکتی:

افرادی که مقیم ترکیه نیستند، می‌توانند با ثبت یک شرکت در این کشور، اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنند. در این روش فرد باید یک شرکت در ترکیه به ثبت برساند و با ارائه مدارک رسمی و قانونی شرکت خود به بانک، اقدام به افتتاح حساب بانکی کند.

۲. افتتاح حساب بانکی شخصی:

افتتاح حساب شخصی برای افراد معمولی است. در برخی از کشورها، برای افتتاح حساب بانکی، باید فرد اقامت آن کشور را داشته باشد یا شهروند آنجا باشد. اما در ترکیه این امکان برای افراد غیرمقیم نیز وجود دارد که با ارائه پاسپورت خود اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنند.

روش‌های افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیرمقیم

افراد غیرمقیم می‌توانند در کدام بانک‌های ترکیه حساب باز کنند؟

یکی از سؤالات مهمی که افراد غیرمقیم در خصوص افتتاح حساب در کشور ترکیه می‌پرسند، این است که در کدام بانک‌ها می‌توانند حساب باز کنند؟ براساس بخشنامه‌ای که از طرف بانک مرکزی ترکیه به برخی از بانک‌ها صادر شده‌است، افراد غیرمقیم نیز می‌توانند در برخی از بانک‌ها حساب داشته باشند. شایان ذکر است که افراد غیرمقیم نمی‌توانند در همۀ بانک‌ها حساب باز کنند و تنها در چند بانک این امکان برای آن‌ها وجود دارد. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که این افراد می‌توانند در چند بانک زیر حساب باز کنند و از خدمات آن‌ها استفاده نمایند:

  1. ایش بانک
  2. زراعت بانک
  3. واکیف بانک

با توجه به محدودیت‌هایی که در خصوص کشور ما وجود دارد، امکان افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان با مشکلاتی مواجه است. با وجود این افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه برای اتباع ایرانی مناسب‌تر است و افراد ایرانی می‌توانند راحت‌تر در این بانک حساب باز کنند.

افتتاح حساب در زارعت بانک ترکیه

با توجه به اینکه بانک زراعت ترکیه یکی از بانک‌های مناسب برای اتباع ایرانی است، افرادی که مقیم ترکیه نیستند بیشتر برای افتتاح حساب در ترکیه به این بانک مراجعه می‌کنند. گفتنی است که در بانک زراعت می‌توانید حساب‌های مختلفی را افتتاح کنید. یکی از حساب‌های معتبر در بانک زراعت، حساب تایپ پلاتینیوم است. این حساب به‌صورت دائمی است و مخصوص افراد ترک است. اما شرکت ترکیه هلپر با مذاکره با بانک زراعت، امکان باز کردن این حساب را برای اتباع ایرانی نیز فراهم کرده‌است. خبر خوشحال‌کننده در خصوص افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه، این است که افراد می‌توانند در کمتر از یک روز در این بانک حساب باز کنند.

افتتاح حساب در زارعت بانک ترکیه

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

بهترین گزینه برای افرادی که زیاد به کشور ترکیه رفت‌وآمد دارند، افتتاح حساب بین‌ المللی در ترکیه است. با افتتاح حساب بین‌المللی، افراد می‌توانند به‌راحتی از هر نوع ارزی استفاده کنند، یعنی امکان برداشت و واریز هر نوع ارزی به حساب بین‌المللی وجود دارد. با این حساب دیگر نیازی نیست که فرد برای انجام کارهای مالی خود به شرکت‌های واسطه مراجعه کند و برای انجام تراکنش مالی کارمزد پرداخت کند. برای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه نیاز است که به شهر استانبول بروید و اقدام به افتتاح حساب کنید.

جمع‌بندی

به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم افرادی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند، برای انجام امور مالی خود نیازمند افتتاح حساب در ترکیه هستند. با داشتن یک حساب بانکی معتبر در این کشور، انجام امور مالی بسیار راحت‌تر است و افراد دیگر نیازی به شرکت‌های واسطه ندارند. افراد غیرمقیم در ترکیه می‌توانند در بانک‌های آیش، زراعت و واکیف حساب باز کنند. در بین این سه بانک، بانک زراعت برای اتباع ایرانی مناسب‌تر است و خدمات بیشتری را به ایرانیان ارائه می‌کند.

جهت افتتاح حساب در ترکیه توسط مجموعه الو اپلای میتوانید از طریق این لینک اقدام فرمائید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=269888

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 0
📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.