چه فاکتورهایی باید برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بررسی شود؟

چه فاکتورهایی باید برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بررسی شود؟
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 0

سرخط اخبار اقتصادی

حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟ علت تورم افزایش مزد کارگران نیست سفر ۸ میلیون نفر به مشهد در ایام عید طرج پلیس علیه شوتی‌سواران پیش‌بینی قیمت طلا ۱۰ فروردین / قیمت طلا و سکه سقوط می‌کند؟ جام تنیس فردا موتورز در نوروز امسال  سقوط ۴‌ کولبر در ارتفاعات منطقه مرزی‌هانی گرمله رییسی به ترکمنستان می‌رود لوگوی لامبورگینی تغییر کرد افشاگری آمریکا از حمله تروریسی در روسیه ما دچار یک سردرگمی در سیاست داخلی و خارجی هستیم  نکات مهم برای خرید خودرو / پلاک این خودروها تعویض نمی‌شود! ساعت شروع به کار ادارات ۹ صبح شد این افراد از خدمت سربازی معاف شدند بارش‌ها سفرهای نوروزی را کاهش داد از تخم‌مرغ و نوشابه تا بلیت سینما گران شد پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی  آتش‌سوزی در بازار حضرتی تهران + فیلم فرمان داعش برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل قیمت غذاساز ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد! + لیست قیمت انواع غذاساز عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره + عکس مهلت استفاده از یارانه جدید تا چه زمانی است؟ خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین به این دلیل طلای دست دوم نخرید!


17
چه فاکتورهایی باید برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بررسی شود؟
  • کد خبر : 322472
  • 06 خرداد 1402
چه فاکتورهایی باید برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بررسی شود؟
صرافی ارز دیجیتال با گسترش رمزارزها بسیار همه­گیر شده و امروز نیز به یکی از بزرگترین مراجع برای سرمایه­گذاری افراد مختلف تبدیل شده است. چنین نهاد مالی بزرگی بی­شک باید دارای اعتبار کافی برای کاربران باشد و بدون آن سرمایه­گذاری در صرافی شبیه به یک شوخی است.

کاربران قدیمی از چنین اعتباری اطمینان حاصل کرده ­اند. اما کاربران جدید باید چه ملاک­ها را به ­عنوان سنگ محک خود قرار دهند تا از طریق آن اعتبار یک صرافی را بسنجند؟

در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم و در نهایت نیز این فاکتور­ها را به شما معرفی نماییم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

Exchange یا صرافی ارز دیجیتال بستری است که مفهوم آن نسبتا جدید بوده و با گسترش رمزارزها در بین مردم جا باز کرده است. مفهوم این صرافی تا حد زیادی مشابه صرافی­های سنتی است. در صرافی­های سنتی ما با ارائه پول ملی، آن را به دیگر ارز­های متداول در جهان تبدیل می­کردیم.

در صرافی ارز دیجیتال نیز ما با ارائه فیات (پول فیزیکی) آن را با ارز دیجیتالی معاوضه می­کنیم. خلاف صرافی­های سنتی، صرافی­های رمزارز به مکان فیزیکی برای ارائه خدمات نیاز ندارند.

این صرافی­ها می­توانند یک وب­سایت باشند یا در بستر یک اپلیکیشن امکانات خود را به کاربران ارائه دهند. هر فردی می­تواند با نام­نویسی در یکی از این صرافی­ها پول خود را با رمزارز معاوضه کند.

انواع صرافی­ های ارز دیجیتال را بهتر بشناسید

به­طور کلی می­توان گفت که آنها به ۲ دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می­شوند. صرافی­های متمرکز پیش از نوع غیرمتمرکز شروع به کار کردند و امروز نیز طرفداران و کاربران بیشتری دارند.

از محبوب­ترین­های آنها در سطح جهان می­توان به ­صرافی­های کوین بیس و بایننس اشاره کرد. صرافی­های متمرکز شکل سنتی صرافی­ها هستند و قوانین مالی بر آنها وارد است. استفاده از صرافی­های متمرکز راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد.

نکته قابل توجه درباره آنها این بوده که شما باید برای استفاده از چنین صرافی­هایی احراز هویت یا حداقل نام­نویسی کنید. بسیاری عقیده دارند که چنین چیزی با ذات بلاکچین در تضاد است.

به­ همین دلیل هم صرافی­های غیرمتمرکز به بازار معرفی شدند. آنها نیازی به نام­نویسی و کسب اطلاعات از شما ندارند.

تنها با اتصال کیف پول می­توان از آنها خرید کرد و از قابلیت­هایشان بهره برد. یه نکته دیگر این است که چنین صرافی­هایی نمی­توانند با فیات معامله کنند. پس در نهایت شما برای خرید به یک صرافی متمرکز در مرحله اول نیاز خواهید داشت.

یک صرافی  ارز دیجیتال خوب چه ویژگی­ هایی دارد؟

برای اینکه بخواهید خرید ارز دیجیتال انجام دهید ابتدا باید یک صرافی خوب برای معاملات خود بیابید. صرافی­های مختلفی وجود دارند که این کار را برای شما انجام دهند. برای مثال ابزارهای مدرن برای انجام معاملات از جمله حد سود و ضرر، پنل گزارش سود و زیان، امکان تنظیم هشدار قیمت و همچنین نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیل بازار در صرافی ارز دیجیتال Wallex همانند صرافی Binance در  اختیار شماست. از سمتی شما با بیش از ۱ میلیون کاربر فعال، می‌توانید معامله خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. و در مورد امنیت صرافی ارز دیجیتال والکس باید گفت که دارایی‌های شما در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد. در ادامه ویژگی صرافی­های برتر را بررسی می­کنیم.

امنیت

شاید بتوان امنیت را مهم­ترین ویژگی یک صرافی خوب دانست. صرافی­ها به ­عنوان یک نهاد مالی همانند بسیاری از نهاد­های مالی مانند بانک در معرض خطرات زیادی قرار دارند.

نهادهای مالی مقصد اول بسیاری از سرقت­ها هستند. در گذشته شکل سنتی دزدی فیزیکی بود و امروز با دیجیتال­شدن نهاد­های مالی هک به­ عنوان یک روش دزدی نوین گسترش پیدا کرده است.

صرافی­ها باید امکانات دفاعی خود را در برابر حملات هکرها تقویت کنند و سرمایه ­گذاران را از خطر هک مصون نگه دارند. البته امنیت فقط به معنای مقاومت در برابر خطر خارجی نیست. شما باید از خود صرافی نیز اطمینان داشته باشید.

امکانات

صرافی انتخابی شما باید از امکانات پایه­ای و جانبی خوبی برای معامله برخوردار باشد. امکانات پایه­ای معمولا در تمامی صرافی­های معتبر مشترک هستند.

امکانات جانبی نیز شامل کیف پول امن داخل صرافی، معاملات اهرمی و فیوچرز، کپی تریدینگ، تعامل با دیگر کاربران، چارت­های تحلیلی، اعلان­های ریزش و افزایش قیمت و مواردی از این دست هستند.

کارمزد

کارمزد از موضوعات مهمی است که باید برای اعتبارسنجی یک صرافی آن را جدی بگیرید. لزوما کارمزد پایین همواره به معنای بهتربودن یک صرافی نیست.

صرافی­های زیادی هستند که با کاهش کارمزد معاملات قیمت ارزها را دستکاری می­کنند و بالا می­برند. پس در صرافی­ها به موضوع کارمزد نیز باید توجه زیادی کرد.

برخی از افرادی که در مقیاس پایین معامله انجام می­دهند شاید کارمزد برای­شان اهمیت زیادی نداشته باشد، اما سرمایه­گذاری در مقیاس­های بالا نیازمند آگاهی کامل نسبت به کارمزد صرافی است.

پشتیبانی

یک صرافی مطمئن و با ریشه باید از تیم پشتیبانی خوبی برای رسیدگی به مشکلات کاربران بهره­مند باشد. معمولا صرافی­های بین­المللی تیم­های پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را دارند.

این صرافی­ها معمولا امکان پشتیبانی از طریق چت متنی را نیز فراهم می­کنند چراکه امروز چت راحت­ترین و متداول­ترین راه کاربران فضای مجازی برای برقراری ارتباط است.

دسترسی

یک صرافی خوب باید برای همه کاربران در دسترس باشد. صرافی­های استاندارد دارای وب­سایت و اپلیکیشن به­شکل همزمان برای ارائه خدمات هستند.

خدمات قابل ارائه در بستر­های یک صرافی باید موازی با هم باشد و کاربران شاهد کم و زیادشدن امکانات در پلتفرم­های مختلف نباشند.

یک صرافی  ارز دیجیتال خوب چه ویژگی¬هایی دارد؟

مشخصات معتبر

برای خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی شما باید اعتبار کافی را نیز داشته باشد. اما اعتبار به چه معناست؟ یعنی اینکه صرافی انتخابی شما باید برای مدت نسبتا طولانی در کارنامه­ اش مشکلات جدی برای کاربران به ­وجود نیاورده باشد.

از طرفی مدت‌زمان ارائه خدمت توسط صرافی یا به­نوعی سال­های سابقه آن هم ملاک است. طبیعی است که سابقه بیشتر به معنای اعتبار بیشتر است.

در قدم بعدی شما باید اطلاعات شناسنامه­ ای صرافی را با اطلاعات حقیقی آن تطبیق دهید. صرافی­ های زیادی وجود دارند که در کشور­های مختلف خودشان را به ­عنوان صرافی ثبت کرده ­اند اما محل حقیقی آنها در کشور دیگری است.

جمع­بندی

صرافی ارز دیجیتال محلی است که سرمایه­ گذاران زیادی در طول روز برای معاملات مختلف از آن استفاده می­کنند. زمانی که یک نهاد مالی تبدیل به مرکزی برای معاملات روزانه شود به­ خوبی می­توان متوجه اهمیت آن شد.

وقتی هم که تا این حد یک نهاد مالی مهم باشد، باید از قبل اطمینان حاصل کرد که آیا این نهاد از اعتبار کافی برای انجام معاملات برخوردار است یا خیر.

در این مقاله این موضوع را بررسی کردیم و معیار­های یک صرافی خوب به خوانندگان معرفی شد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. شما می­توانید با استفاده از این معیار­ها صرافی مورد نظر­تان را بیابید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=322472

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. پشتیبانی قطعا از همشون مهم تره👌
    خیلی از اوقات تنها کسی که میتونه کار شمارو راه بندازه و استرس یک اشتباه بزرگ رو ازتون بگیره پشتیبانی هستش

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.