تولیدکننده انواع مدل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی و اگزاست فن، تضمین خرید با بهترین قیمت ممکن

تولیدکننده انواع مدل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی و اگزاست فن، تضمین خرید با بهترین قیمت ممکن
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 0

سرخط اخبار اقتصادی

بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟ علت تورم افزایش مزد کارگران نیست سفر ۸ میلیون نفر به مشهد در ایام عید طرج پلیس علیه شوتی‌سواران پیش‌بینی قیمت طلا ۱۰ فروردین / قیمت طلا و سکه سقوط می‌کند؟ جام تنیس فردا موتورز در نوروز امسال  سقوط ۴‌ کولبر در ارتفاعات منطقه مرزی‌هانی گرمله رییسی به ترکمنستان می‌رود لوگوی لامبورگینی تغییر کرد افشاگری آمریکا از حمله تروریسی در روسیه ما دچار یک سردرگمی در سیاست داخلی و خارجی هستیم  نکات مهم برای خرید خودرو / پلاک این خودروها تعویض نمی‌شود! ساعت شروع به کار ادارات ۹ صبح شد این افراد از خدمت سربازی معاف شدند بارش‌ها سفرهای نوروزی را کاهش داد از تخم‌مرغ و نوشابه تا بلیت سینما گران شد پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی  آتش‌سوزی در بازار حضرتی تهران + فیلم فرمان داعش برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل قیمت غذاساز ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد! + لیست قیمت انواع غذاساز عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره + عکس مهلت استفاده از یارانه جدید تا چه زمانی است؟ خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین


53
تولید کننده انواع مدل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی و اگزاست فن، تضمین خرید با بهترین قیمت ممکن
  • کد خبر : 217498
  • 25 تیر 1401
تولید کننده انواع مدل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی و اگزاست فن، تضمین خرید با بهترین قیمت ممکن
در این مطلب نکات ضروری در مورد خرید انواع هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی و اگزاست فن، فن فشار مثبت، فن فشار قوی، هواکش سقفی و همچنین بهترین مدل های هواکش که توسط شرکت تهویه آماج تولید می شود توضیح داده شده است.

هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ از پر مصرف ترین نوع هواکش صنعتی، برای تهویه هوا می باشد که در مقایسه با دیگر هواکش ها ارزان تر بوده و به مراتب ساختاری ساده تری دارد. از این هواکش ها در خودروها و در ساختمان ها برای جابجایی گاز ها استفاده می گردد و در صنایع هم از این هواکش ها برای کنترل آلاینده ها استفاده می شود.

نحوی کارکرد هواکش سانتریفیوژ به این صورت است که در اکثر اوقات این هوای تازه لازم است تا از فضای باز بیرونی تامین گردد، به همین خاطر لازم خواهد بود تا یک سر سیستم هوادهی که هوا را جذب می کند در قسمت بیرونی کانال هواکش سانتریفیوژ نصب گردیده و در سر دیگر آن که در داخل قرار دارد، قسمت دمنده تعبیه شود تا از این طریق هوایی که از سوی قسمت بیرونی شکار شده است به فضای داخلی تزریق گردد.

در کل هواکش سانتریفیوژ به سه دسته اصلی تقسیم بندی می گردند که عبارتند از فن های سانتریفیوژی بکوارد، فوروارد و رادیالی.

هواکش سانتریفیوژی بکوارد

هواکش سانتریفیوژی بکوارد تقریبا دارای میزان کارکردی بالا بوده و البته میزان صدای تولیدی از سوی این مدل از هواکش های صنعتی تا حد بسیار زیادی کمتر می باشد. علت استفاده از نام بکوارد(گردش کننده رو به عقب) برای این هواکش،نوع گردش پره های پروانه این مدل از هواکش است که به صورت پادساعت گرد یا بر عکس مسیر گردش ساعت حرکت می نماید. از این مدل از هواکش ها در محیط هایی که میزان آلودگی در آن ها کمی بیشتر از شرایط نرمال است بهره گرفته می شود.

هواکش سانتریفیوژی فوروارد

از فن های سانتریفیوژی فوروارد در محیط هایی استفاده می شود که هوای داخلی آن ها تا حد بسیار زیادی پاکیزه بوده و با مشکل آلودگی محیطی هوا سر و کار نداشته باشند.این مدل از فن ها تقریبا میزان بازدهی کاری برابر با نوع بک وارد داشته، با این تفاوت که میزان صدای تولیدی این مدل از فن ها به دلیل گردش پروانه رو به جلوی آن مقداری بیشتر و تا حدودی مزاحمت ایجاد خواهد کرد.

هواکش سانتریفیوژی رادیالی

هواکش سانتریفیوژی رادیالی مانند دو مدل قبلی از میزان کاربری بسیار بالایی برخوردار نمی باشند. به عبارت دیگر، چندان استفاده زیادی از این مدل از فن ها نمی گردد، تنها در مکان هایی که با مشکل آلودگی محیطی و وجود گاز های سمی زیاد دست و پنجه نرم می کنند و سعی می شود تا از این مدل از هواکش سانتریفیوژی بهره گرفته شود.

هواکش صنعتی

هواکش

هواکش یکی از مهم ترین آیتم های موجود در سیستم های تهویه هوای مطبوع در محیط های صنعتی به شمار می رود. هواکش صنعتی دارای کارکردهای بسیار متنوع و فراوانی می باشد. نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این که نحوه عملکرد هواکش صنعتی به صورتی است که به کمک چرخش چند پره یا پروانه که در مرکز آن ها قرار گرفته است هوای آلوده را از محیط مورد نظر و یا هوای گرم را خارج کرده و همین امر باعث جایگزینی هوای سالم و تامین هوای مطبوع برای آن محیط خواهد شد.

ساختار یک هواکش صنعتی از چند بخش مختلف برخوردار است به همین دلیل خریداری این وسایل از محلی معتبر و دارای اعتبار کافی و خوش نامی در خصوص تولید می تواند میزان هزینه های پرداخت شده به همین منظور را توجیه نماید.

موارد استفاده از هواکش صنعتی

معمولا سعی می شود تا از هواکش صنعتی در محیط های کارگاهی و کارخانه ای بهره گرفته شود. افرادی که در یک محیط کارخانه ای و یا کارگاهی کار می کنند به دلیل وجود گرد و غبار و یا آلودگی های مختلف و در کنار آن درجه حرارت بالایی که ناشی از عملکرد و فعالیت محیطی است با خطرات بسیار زیادی دست به گریبان می باشند، معمولا سرکارگران و یا مدیران این کارگاه ها و کارخانه ها علاقه بسیار زیادی به استفاده از وسایلی دارند که به کمک استفاده از آن ها بتوانند با کمترین هزینه ممکن و در طی سریع ترین زمان ممکن هوای محیط کاری داخل این کارخانه ها را تهویه نمایند.

انواع مدل هواکش صنعتی

هواکش ها خود دارای مدل ها و طرح های متفاوتی می باشند، البته تقریبا هر یک از آنها سیستم های عملکردی مختلفی بهره گرفته و می توانند از شکل های به مراتب متفاوت و حتی تا اندازه بسیار زیادی متفاوت بهره گرفته باشند. هر یک از این نوع هواکش های صنعتی با توجه به شرایط محیطی یک کارگاه و یا کارخانه می تواند اهمیت داشته باشد.

هواکش صنعتی کوچک

این نوع هواکش ها دارای اندازه ای کوچک بوده و در محیط هایی که تعداد افراد در حال رفت و آمد در آن اندک می باشند قرار می گیرند. به طور کلی هواکش آکسیالی به علت وجود و داشتن محدودیت در میزان انتقال هوا و میزان کارکرد آن ها در محیط های کوچک باعث می شود تا ما آن ها را هواکش های صنعتی کوچک بنامیم. هواکش های صنعتی کوچک نمی توانند در محیط هایی که نیازمند تهویه هوا در بازدهی بسیار بالا باشد به کار گرفته شوند. چون میزان بازدهی و کارکرد آن ها نیز محدود است.

هواکش صنعتی بزرگ

هواکش صنعتی بزرگ به نوعی از هواکش ها اشاره خواهد داشت که آن ها را در محیط هایی به کار می گیریم که دارای میزان وسعتی بسیار گسترده بوده و از طرف دیگر،تعداد افراد و یا وسائلی که در آن محل قرار دارند و یا به آن جا ممکن است تردد داشته باشند نیز تا حدود بسیار زیادی بیشتر می باشد.

رایج ترین مدل از هواکش صنعتی که می توانیم آن ها را در دسته بندی هواکش های صنعتی بزرگ قرار دهیم،هواکش های صنعتی گریز از مرکز می باشند. این دست از هواکش ها به علت بهره گیری از کانال های تهویه هوا و برخورداری از موتورهایی قدرتمند،می توانند به راحتی در این دسته قرار بگیرند. و آن ها را در محیط های بزرگ و عمومی به کار می گیریم،یا حداقل از آن ها در محیط های چند مجموعه ای بهره برداری می نماییم.به همین خاطر،لازم است عنوان نماییم که هواکش صنعتی بزرگ در واقع اغلب اوقات همان هواکش سانتریفیوژی می باشد.

اگزاست فن

اگزاست فن

اگزاست فن یک فن عالی برای تهویه هواست که برای محیط های بسته و محدود طراحی شده که این عمل با کشیدن هوای محیط انجام میشه و در واقع اکسیژن بیشتر و هوای تمیز تری در محیط باقی می ماند.اگزاست فن در واقع کمک بزرگی جهت پاکسازی هوای محیط محدود و بسته می کند و تمام رطوبت گرما هوای آلوده و… از محیط خارج می کند.

انواع اگزاست فن ها

می‌ توانیم دستگاه اگزاست فن را به سه دسته سقفی، آکسیال و یوتیلیتی تقسیم کنیم. اما از نظر نوع فن، این دستگاه‌ ها معمولاً به‌ صورت آکسیال و یا سانتریفیوژی دسته‌ بندی می‌شوند. اگر بخواهیم این دستگاه‌ ها را به نحوه دیگری تقسیم ‌بندی کنیم، می‌توانیم آن‌ ها را در دو مدل گردش هوا و خروج هوا تقسیم ‌بندی کنیم.

فن فشار مثبت

فن فشار مثبت

فن فشار مثبت یک لایه هوای پر فشار در داخل راه پله ها ایجاد می کند که می تواند علاوه بر تهویه هوای این فضا به جلوگیری از پیشروی حریق نیز کمک کند. این فشار هوا به آتش اجازه ورود نخواهد داد و بدین ترتیب در هنگام آتش سوزی یک راه فرار برای ساکنین و همچنین یک راه ورود برای نیرو های آتش نشانی وجود خواهد داشت.

به دلیل اینکه در زمان بروز حریق در ساختمان های بلند مرتبه گاهی اوقات دود خیلی دورتر از کانون اصلی حریق نفوذ می کند. سیستم فن فشار مثبت راه پله از اهمیت فراوانی برخوردار می شود. پلکان، آسانسورها، شفت ها و طبقات دیگر نیز مملو از دود گردیده و عملیات نجات ساکنین و نیز اطفای حریق را با مشکل جدی مواجه می سازد.

آمار و ارقام ها بیانگر آن است که بیشترین آمار مرگ و میر در حریق ها ناشی از استنشاق دود و گازهای سمی تولید شده می باشد. همچنین دود می تواند مشکلات زیادی را در مبارزه با حریق و کنترل آن ایجاد کند. از این رو تهویه هوا در هنگام حریق از مباحث مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیـرد.

کاربرد فن فشار مثبت

سیستم تخلیه دود یا فن فشار مثبت راه پله نه تنها باعث تخلیه دود و آتش از مسیر خروج افراد از ساختمان می شود، بلکه باعث اطفاء حریق نیز می شود. فن فشار مثبت راه پله با گیرنده حساس به دود یا آتش  فعال می شود و با بوجود آوردن اختلاف فشار بین واحد آتش گرفته و طبقات از سرایت آتش به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرده و همچنین فرصتی را فراهم می کند تا اهالی ساختمان از مسیری بدون دود و آتش خارج شوند. از طرفی با شرایطی که فن فشار مثبت راه پله فراهم می آورد. گروه های آتش نشانی به راحتی به محل حریق جهت اطفاء دست پیدا می کنند و در نهایت کمترین خسارت به ساختمان وارد می شود.

فن فشار مثبت راه پله اختلاف فشاری که بین منازل، طبقات و راه پله هاست را از هوای ۲ محیط جدا می کند به گونه ای که هوا از سمت راه پله ها به سمت داخل منازل حرکت کرده و راه پله ها را برای عبور افراد ایمن نگه می دارد این اختلاف فشار این امکان را به افرادی که در طبقات بالا زندگی می کنند می دهد که در هنگام حریق بدون مسمومیت ناشی از گاز دود، خود را به طبقات پایینی برسانند.

فن فشار قوی

فن فشار قوی نوعی فن هستند که می توانند یک فشار مثبت در محیطی بسته یا ایزوله ایجاد کنند. این دمنده فشار قوی فقط محدود به تولید فشار مثبت نیستند بلکه می توانند در هر جا که نیاز داریم هوای تمیز جریان داشته باشد نیز به کار روند مانند: تسمه نقاله ها، محیط های جوشکاری، کارگاه های نجاری و خطوط مونتاژ. برای استفاده در مکان های خطرناک که امکان خوردگی و انفجار وجود دارد مثل کارخانه های پتروشیمی، اتاقک های رنگ کاری، آسیاب ها، کارخانجات، مخازن و عملیات فرآیندهای شیمیایی دمنده های ضد انفجار طراحی شده اند.

اجزای فن فشار قوی

جنس بدنه و پروانه بسته به کاربرد از آهن، استنلس استیل می باشد.
فشار این هواکش ها در بازه ۴ الی ۹۰ اینچ ستون آب می باشد.
قطر پروانه از ۳۰ سانتی متر تا ۱۰۰ سانتی متر متغیر است.

هواکش سقفی

هواکش سقفی آکسیال نوعی از هواکش صنعتی می باشد که این نوع فن پشت بامی بوده و برای کارگاه های صنعتی محیط های مسکونی و تجاری استفاده می شود و استفاده از کانال باعث شده راندمان هواکش بالاتر رفته و به گونه ای طراحی شده است که از نفوذ آب باران جلوگیری می کند.

این محصول نسبت به هواکش های دیواری موتور و پروانه های قوی تری دارد. این هواکش ها جز ساده ترین هواکش های موجود در بازار ایران است که به راحتی جابجایی هوا را انجام می دهند. هواکش سقفی آکسیال مدل ERA دارای کلاهک باران گیر است که از ورود هر گونه پوشش باران به داخل کانال جلوگیری می کند همچنین گارد محافظتی که این محصول دارد باعث جلوگیری از ورود اجسام خارجی می شود.

مزیت هواکش سقفی

از مزیت های مهم هواکش سقفی، قابل نصب و اجرا شدن در فضاهای کم است. به دلیل این که هواکش سقفی آکسیال مدل ERA  بر روی پشت بام و خارج از ساختمان نصب می شود صدای تولید شده از موتور این هواکش به گوش ساکنین نمی رسد. شرکت تهویه آماج هواکش سقفی آکسیال مدل ERA را در دو مدل کوپل مستقیم و پولی تسمه ای تولید و روانه بازار می نماید. این هواکش مجهز به کلید روشن/ خاموش برای اطمینان از OFF بودن هواکش در زمان سرویس کلاهک باران گیر است.

هواکش سقفی همانند اگزاست فن یا هواکش یوتیلیتی بسیار پرکاربرد بوده و در ساختمان ها و برج های مسکونی، اداری وتجاری، کارخانه های صنعتی و نیمه صنعتی، بیمارستان ها، سوله ها و سالن ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و سفارش محصولات هواکش میتوانید به سایت تهویه‌ آماج (https://www.tahvieamaj.com) مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=217498

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. شرکت هوای پاک آماج به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه و تولیدکننده انواع فن ها و هواکش صنعتی و خانگی شامل: (فن های) هواکش سانتریفیوژ (یوتیلیتی، دبل ، فشاربالا، رادیال و کانالی) – فن های (هواکش های) آکسیال(خانگی، دیواری، سقفی، کانالی و جت فن) – اگزاست فن سانتریفوژ سقفی و همچنین محصولات خاص شامل: فن دمنده سایدچنل – کوره هوای گرم صنعتی(هیتر) – سایکلون و سیستم تصفیه دود می باشد.

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.