شرکت فنی و مهندسی امیر ماشین

شرکت فنی و مهندسی امیر ماشین
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 68

سرخط اخبار اقتصادی

روزگاری تو در دهان همه ما بودی، وسوسه‌برانگیزِ جذاب ویدیوی حرص‌دربیاری که ساکنان تهران را سوژه کرد قیمت یورو امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ در بازار خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر! تورم ماندگار است؟ بازار روسیه منتظر اسباب بازی ایرانی کدام ویتامین به سلامت قلب کمک میکند؟ مقابله با زمین خواری در آستارا استفاده از تلگرام با هدف تروریسم ۳۰ مدل جدید از خودروهای نیسان تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهند شد انتقاد مکرون از توافق تجاری اروپا و مرکوسور مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد پوکو C۶۱ با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار معرفی شد واتساپ امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD را فراهم می‌کند سدان لوکس ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون شد + جدول هیوندای توسان ۲۰۲۵ ، قوی تر آمد! + عکس درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در تهران ممنوعیت‌های شب‌های قدر تورم کدام استان بیشتر است؟ سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است کیا K۴ جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ قیمت تخم مرغ ۹۱ هزار تومان شد! + جدول اختراع جدید اپل مشکل باتری آیفون را حل خواهد کرد


39
امیر ماشین واحد تولیدی ماشین آلات صنایع غذایی می باشد که به روش علمی و تخصصی برخی از نیاز کارخانجات غذایی کشور را در زمینه سیستم های خلاء و تونل های پخت و اپراتورهای تغلیظ تامین می کند.
شرکت فنی و مهندسی امیر ماشین
  • کد خبر : 24737
  • 27 شهریور 1400
شرکت فنی و مهندسی امیر ماشین
سابقه‌ی فعالیت در تکنولوژی تغلیظ از سال 1372 شروع و همگام با تغییرات روش های روز دنیا دائما در حال بروزرسانی می باشد.

اپراتور سه مرحله فالینگ فیلم تولیدی ما برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به ظرفیت ۱۰۰۰ تن در ایران به فاصله زمانی کوتاهی پس از بکارگیری این روش در دنیا نصب و راه اندازی گردید که کماکان تنها ماشین تولیدی داخل به این ظرفیت می باشد و پس از آن به عنوان جدیدترین سیستم تغلیظی خود را در صنعت باز نمود و در حال حاضر توانایی ارایه این ماشین از ظرفیت ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ تن در ۲۴ ساعت انحصارا در داخل کشور را دارا می باشد.

سیستم Falling Film ( فالینگ فیلم )

سیستم Falling Film ( فالینگ فیلم )

  • واحد کنترل plc

تمامی مراحل پپروسه با اتوماسیون کامل توسط واحد کنترل PLC و جمع آوری اطلاعات دما و فشار و سطوح مایع توسط سنسورهای مربوطه انجام و بدون مداخله اپراتور بصورت اتوماتیک و با دقت بالا انجام می گردد. وجود اینورترها و کنترل ها باعث انعطاف بالایی در انواع عملکردها بوده و در نهایت یک خروجی محصول پیوسته و یکنواخت داریم.

  • کیفیت محصول

اساسا اوپراتورهای تغلیظ برای تهیه کنسانتره میره جات دز مجاورت خلاء کاربرد دارند که نکات علمی بسیاری در حفظ رنگ و ویتامین و کیفیت محصول نقش دارند و از این جهت ما تمام سعی خود را در حفظ این شرایط و توانایی های دستگاه منظور کرده ایم که برای محصول رب گوجه فرنگی تا بریکس ۳۸ با کمترین مصرف انرژی و زمان پروسه کوتاه و کمترین نیاز حرارت شاهد بالاترین کیفیت محصول باشیم

  • روش فالینگ فیلم

استفاده از روش فالینگ فیلم (Falling Film) در تولید رب گوجه فرنگی مدت زمان کوتاهی است که کاربرد پیدا کرده است. در این روش برعکس سیستم Force انرژی الکتریکی کمتری نیاز می باشد و ریزش آزاد از بالا به پایین به صورت فیلم نازکی از محصول بر روی سطح حرارتی باعث جذب حرارت و فلش به اندازه ۴ برابر در هر سیرکوله می باشد که خود باعث صرفه جویی بسیار و کیفیت بالا می باشد. مزایای سیستم Falling در کنار استفاده از خلاء به روش اژکتور که فقط امیر ماشین تنها تولید کننده آن است باعث دسترسی به خلاء بیشتر و بهترین رنگ محصول تولیدی را در انواع روش های موجود دارا می باشد.

دستگاه اتوکلاو افقی مدل mono fan

دستگاه اتوکلاو افقی مدل mono fan

دستگاه اتوکلاو افقی مدل mono fan از اتوکلاو های ساخت شرکت امیر ماشین می باشد که با توجه به طراحی و تجهیزات انجام شده و تلفیقی از تکنولوژی های روز دنیا توانایی استریل و پاستوریزاسیون طیف وسیعی از ظروف شامل قوطی، شیشه انواع کیسه های پالستیکی قابل اتوکلاو و انواع محصلات گوشتی و غیر گوشتی را دارا می باشد که از بخار برای انجام فرایند های حرارتی استفاده می کند.

این دستگاه ها با ایمنی مناسب خود به صورت پیوسته فشار و دمای داخل را کنترل می کند.پروسه حرارتی به این گونه است که ابتدا محصول داخل سبدهای مخصوص اتوکلاو چیده شده در داخل دستگاه قرار می گیرد، سپس درب دستگاه به صورت اتوماتیک و به کمک سیلندرهای پنوماتیک بسته و قفل می شود.

این دستگاه دارای دریچه های خروج هوا می باشد که امکان کنترل دقیق فرایندها را می دهد مثالا فشار ۲.۰ بار دما ۱۰۰ درجه و مدت زمان ۵ دقیقه به صورت کاملا اتوماتیک به کمک plc و شیرهای پنوماتیک کنترل می شود.به منظور عملکرد بهتر یک فن جهت چرخش بخار داخل اتوکلاو نصب شده است.مرحله خنک شدن با گرادیان دمای کاملا کنترل شده جهت اتوکلاو انواع ظروف فلزی، شیشه ای، ظروف آلومینیومی حساس، پاکت های منعطف و کیسه های پالستیکی را دارا می باشد.

  • مشخصات کلی دستگاه اتوکلاو

۱ .ابعاد استاندارد قطر ۱۶۰cm_طول ۵ متر_ظرفیت ۴ سبد معادل ۶۰۰۰ عدد قوطی ۵۰۰ گرمی.
۲ .حداکثر فشار کاری براساس سفارش مشتری.
۳ .حداکثر فشار دما براساس سفارش مشتری.
۴ .سیستم خود سرد کن دارد.
۵ .سیستم کنترل و مانیتورینگ دارد.
۶ .کنترل هوشمند عملکرد صحیح دماسنج ها را دارد.
۷ .روش استریل به سفارش مشتری

دستگاه پاستوریزاتور Tube & tube

در صنایع غذایی جهت از بین بردن میکروبها و آلودگی ها از مواد غذایی از فرایند پاستور کردن استفاده میکنند. و به دستگاهی که عملیات فوق را انجام می دهد پاستوریزاتور می گویند.در صنایع غذایی همچون شیر،رب گوجه فرنگی ، آبمیوه و کنسانتره و پوره میوه جات جهت حذف میکروارگانیسم های خطرناک از دستگاه پاستوریزاتور استفاده می کنند. به این صورت که محصول را تا دمای مشخصی بالا برده بعد از مدت زمان (holding time) آنرا خنک می کنند. در نتیجه این عمل باعث حذف میکروبهای موجود در محصول نهایی می گردد.

دستگاه پاستوریزاتور Tube & tube

پاستوریزه کردن رب گوجه فرنگی به روش پر کردن داغ(Hot fill)

در این روش محصول را ابتدا در دستگاه پاستوریزاتور تا دمای حدود ۹۰c داغ کرده سپس داخل ظروف پر می کنیم.این روش را می توان برای محصولاتی با ph کمتر از ۴.۶ مانند (آبمیوه ها، سس و رب، پوره میوه جات و….) استفاده کرد.

دستگاه پاستوریزاتور – امیر ماشین

در گذشته جهت روش Hot fill از پاستوریزاتور های پوسته و لوله (shell&tube) استفاده می شد که این روش دارای معایب بسیاری بود.

جدیدترین تکنولوژی Hot fill به وسیله پاستوریزاتور های tube&tube می باشد.پاستوریزاتور

tube &tube از ۴ لوله استیل داخل هم تشکیل شده است.که بین لوله ها محصول و آب داغ جریان دارند.

در این دستگاه محصول به صورت فیلم نازکی درآمده و دو طرف آن آب داغ جریان دارد.

این روش باعث گرمایش یکنواخت کل محصول و کیفیت بهتر آن می شود.داخل لوله ها میکسرهای مخصوصی قرار دارد که باعث Mix شدن محصول می گردد. در این روش محصول با یکبار عبور از پاستوریزاتور به دمای ۹۰c می رسد طعم و رنگ محصول حفظ می گردد.

دمای آب داغ به وسیله شیر تدریجی بخار کنترل می شود و یک شیر change over دمای محصول نهایی قبل از پر شدن داخل ظرف را کنترل می کند.

این دستگاه در دو مدل با ظرفیت ۵ تن و ۷ تن در ساعت ساخته می شود.

دارای پمپ CIP جهت شستشوی کامل دستگاه می باشد.

کلیه قسمتهای در ارتباط با محصول از جنس ۳۱۶ می باشد مابقی قسمتها از جنس ۳۰۴ می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امیر ماشین به آدرس http://amir-machine.ir مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=24737

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 4
  1. سلام
    در مورد بررسی و تحلیل طول لوله اواپراتورهای فالینگ فیلم جهت کاربرد در صنعت قند هم اطلاعات بزارین لطفا

    • سلام جناب خداداد عزیز

      چشم حتما، درخواست شما در موضوع بررسی و تحلیل طول لوله اواپراتورهای فالینگ فیلم جهت کاربرد در صنعت قند به مجموعه شرکت صنعتی امیر ماشین ارجاع شد 😊

      بزودی پاسخگوی شما خواهند بود

  2. من فکر کردم در مورد شرکت ماشین سازی امیر هست این خبر اقتصادی

    • سلام امیر جان

      درست فکر کردی، اشاره ای به این و برند و خدمات مجموعه شرکت ماشین سازی امیر شده است 😘

      مرسی که اقتصاد آفرین رو همراهی میکنی

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.