نصب و اجرای شیشه بالکن و معرفی انواع آن

نصب و اجرای شیشه بالکن و معرفی انواع آن
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 26

سرخط اخبار اقتصادی

ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد/ فولاد را به سرنوشت صنعت برق دچار نکنید آمار گمرک چین از صادرات به ایران گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد! ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل! کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد! چه چیزی درآمد آنگویلا را عجیب کرده‌است؟ ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S25الترا/ عکس کدام قابلیت هوش‌مصنوعی سامسونگ طرفدار دارد؟ سرمایه گذاری در کدام یک از پروژه‌های ساختمانی بهتر است؟ با قیمت یک کوییک چه خودروهایی در سال ۱۳۸۰ می‌توانستیم بخریم؟ کرایه تاکسی در این شهر گران شد بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟ آغاز ثبت‌نام آزمون‌ های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین واریزی جدید برای معلمان در راه است زمان واریز پاداش ۱۴۰۱ معلمان بازنشسته لو رفت قیمت خودرو شاهین امروز ۹ فروردین/ شاهین کارکرده چند شد؟ + جدول قیمت چطور بلیت قطار بخریم؟ ین سقوط کرد بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟ آمار تکان دهنده از اسراف مواد غذایی خرید ساندرو اتوماتیک چقدر آب می‌خورد؟ + جدول قیمت پروژه شکارچیان روح، رسوایی جدید متا ادعای سنتکام در مورد سرنگونی پهبادهای یمنی ادامه بارش باران در کشور


16
نصب و اجرای شیشه بالکن و معرفی انواع آن
  • کد خبر : 308828
  • 19 فروردین 1402
نصب و اجرای شیشه بالکن و معرفی انواع آن
بالکن شیشه‌‌ای (Balcony Glass) یا شیشه بالکن یک نوع پوشش محافظتی شفاف، بسیار مستحکم و مقاوم است که در بالکن و تراس ساختمان‌ها نصب می‌شود‌ و علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی‌ها، گرد و غبار، حشرات و آلودگی صوتی و سر و صدا به فضای داخلی، نمای بیرونی ساختمان‌ها را نیز زیباتر می‌کند.‌

نصب شیشه بالکن در تراس و بالکن ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها مانع وزش بادهای شدید به داخل ساختمان شده و از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف جلوگیری می‌کند. با نشستن در بالکن‌های شیشه‌ای به راحتی می‌توان از منظره زیبای بیرون لذت برد. امکان تبدیل این نوع بالکن‌ها به گلخانه نیز وجود دارد. در این مقاله ابتدا قصد داریم به معرفی انواع شیشه بالکن و ویژگی هر یک از آن‌ها بپردازیم و در ادامه راجع به مزایای نصب شیشه بالکن و عوامل موثر در قیمت شیشه‌ بالکن توضیح دهیم.

معرفی انواع شیشه بالکن به همراه ویژگی‌ها

شیشه بالکن انواع و اشکال مختلفی دارد که در ادامه با پرکاربردترین انواع این نوع شیشه‌ها آشنا خواهید شد.

شیشه بالکن فریم‌لس یا بدون قاب

شیشه‌های بالکن فریم‌لس یا بدون قاب شیشه‌هایی شفاف هستند که در هنگام نصب آن‌ها از هیچ‌گونه قاب پروفیلی و تجهیزات جانبی دیگر استفاده نمی‌شود. پانل شیشه‌های فریم‌لس دارای ضخامتی بین ۸ الی ۱۰ میلی‌متر هستند و در دیوار یا سقف بالکن نصب می‌شوند. با نصب این نوع شیشه در بالکن بدون هیچ مانعی و به راحتی می‌توان منظره خارج از بالکن را تماشا کرد.

شیشه بالکن ریلی

شیشه‌های بالکن ریلی شیشه‌هایی هستند که با قرار گرفتن روی ریل آلومینیومی باز و بسته می‌شوند‌. در نصب شیشه بالکن ریلی یک ریل را روی سقف بالکن و ریل دیگر را در سطح کف تعبیه می‌کنند. تمیز کردن و شستشوی هر دو طرف شیشه‌های بالکن ریلی بسیار راحت است. از مهم‌ترین مزایای این نوع شیشه می‌توان به مواردی مانند شفافیت و کیفیت زیاد، مقاومت بالا، جلوگیری از ورود آلودگی‌های صوتی به داخل بالکن و ساختمان، صرفه‌جویی در انرژی، جلوگیری از خروج هوای گرم به خارج از بالکن در زمستان، جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل بالکن و ساختمان در تابستان، ایجاد مانع برای ورود گرد و خاک و حشرات به داخل ساختمان و … اشاره کرد.

شیشه بالکن تاشو

شیشه بالکن تاشو یا آکاردئونی نوع دیگری از انواع شیشه‌های بالکن است که از چند پانل هم‌اندازه تشکیل شده است و این پانل‌ها در زمان باز کردن شیشه بالکن با اشغال کمترین فضا روی هم قرار گرفته می‌شوند. شستشو و تمیز کردن شیشه‌های بالکن تاشو نیز مانند شیشه‌های بالکن ریلی بسیار راحت است. حفاظ خوب برای مراقبت از کودکان، قابلیت اجرا به صورت اشکال مختلف، عایق برودتی، عایق حرارتی، عایق صوتی، امکان استفاده از بالکن در تمام فصول سال، جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل بالکن، کمک به افزایش زیبایی بالکن و نمای خارجی ساختمان، اشغال فضای کم، فراهم کردن مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان‌ها، مهم‌ترین مزایای شیشه‌های بالکن تاشو محسوب می‌شوند.

شیشه بالکن پنجره‌ای یا فریم‌دار

یکی دیگر از انواع شیشه‌های بالکن شیشه‌های پنجره‌ای یا فریم‌دار هستند. همانطور که از نام این شیشه‌ها مشخص است، درست مانند پنجره می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. در پنجره بالکن شیشه‌ای از شیشه‌های مستحکم و مقاوم سکوریتی استفاده می‌شود. فریم‌های آن به اندازه پنجره‌های معمولی پهنا ندارد و جلوی دید را نمی‌گیرد.

شیشه بالکن نرده‌ای

همانطور که از نام شیشه‌های بالکن نرده‌ای مشخص است، این نوع شیشه به جای نرده بالکن نصب می‌شود و در طراحی و نصب آن از شیشه‌های نشکن و سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی‌متر استفاده می‌شود. نصب نرده‌ شیشه‌ای در بالکن تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی نمای خارجی ساختمان‌ها دارد.

شیشه بالکن نرده‌ای

آشنایی با مهم‌ترین مزایای نصب شیشه بالکن

نصب شیشه‌های بالکن مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای نصب انواع شیشه‌ بالکن خواهیم پرداخت.

ایجاد جلوه‌ای مدرن و زیبا در نمای ساختمان

یکی از مهم‌ترین مزایای نصب شیشه‌های بالکن این است که جلوه‌ای مدرن و زیبا در نمای ساختمان ایجاد می‌کند‌. افراد در زمان انتخاب شیشه بالکن سلیقه شخصی خود را در نظر می‌گیرند و شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند که رنگ آن با رنگ نمای ساختمان تناسب داشته باشد. با نصب شیشه‌های تاشو، ریلی، پنجره‌ای و نرده‌ای فضای بالکن برای رهگذرانی که ساختمان را از بیرون مشاهده می‌کنند، بسیار زیبا به نظر خواهد رسید.

داشتن قابلیت‌هایی شامل عایق صوتی، عایق حرارتی و عایق برودتی

با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود انرژی در سراسر جهان امروزه مسئله صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها برای تمام جوامع در اولویت قرار دارد. با نصب شیشه‌های بالکن می‌توان تا حدود زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد؛ زیرا این شیشه‌ها دارای قابلیت عایق حرارتی و برودتی هستند و از نفوذ سرما در زمستان و نفوذ گرما در تابستان به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند‌ و به حفظ تعادل دمای محیط داخلی منجر می‌شوند. بالکن‌های شیشه‌ای علاوه بر اینکه عایق حرارتی و برودتی هستند، قابلیت عایق صوتی نیز دارند و از ورود سر و صداها و آلودگی‌ها صوتی به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.

باز و بسته شدن آسان و طول عمر و ماندگاری زیاد

باز و بسته کردن شیشه بالکن حتی در بالکن‌هایی که مساحت زیادی دارند، بسیار راحت است و به نیروی زیادی نیاز ندارد. متحرک بودن این نوع شیشه‌ها باعث شده است که گاهی اوقات برای جابه‌جایی هوا و بهره‌مندی از نور مستقیم خورشید یا برای نظافت بتوان آن‌ها را به راحتی باز و بسته کرد. از مزایای دیگر نصب انواع مختلف شیشه‌های بالکن ریلی، تاشو، پنجره‌ای و نرده‌ای در بالکن طول عمر و ماندگاری بالای این متریال است. این شیشه‌ها با قرار گرفتن در معرض فشار، ضربه و باد شدید هیچ آسیبی نمی‌بینند و سال‌ها با کیفیت اولیه قابل استفاده هستند.

نظافت و شستشوی راحت و بی‌دردسر

یکی دیگر از مزایای مهم نصب شیشه بالکن نظافت و شستشوی راحت و بی‌دردسر بالکن شیشه‌ای است. با توجه به متحرک بودن شیشه‌های بالکن و امکان باز و بسته کردن آن‌ها عملیات شستشو با سرعت بالایی انجام می‌شود و به راحتی می‌توان سطح داخلی و خارجی شیشه را به خوبی تمیز کرد.

مقاومت و استحکام بالا و نشکن بودن

انواع مختلف شیشه بالکن کاملا نشکن هستند و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند. باد شدید، ضربه، فشار، تابش نور خورشید و هر عامل دیگری نمی‌تواند هیچ آسیبی به بالکن‌های شیشه‌ای وارد کند‌. با نصب این نوع شیشه در تراس یا بالکن می‌توان امنیت ساختمان را نیز تامین کرد؛ زیرا هیچ راه نفوذی از بالکن به داخل ساختمان برای افراد سارق وجود نخواهد داشت.

امکان نصب بالکن شیشه‌ای در تمام ساختمان‌ها

انواع شیشه بالکن را می‌توان در بالکن یا تراس هر ساختمانی نصب کرد. اصلا مهم نیست که مراحل ساخت یک ساختمان تازه‌ساز را به اتمام می‌رسانید یا در حال بازسازی ساختمان قدیمی خود هستید. در هر ساختمانی امکان نصب شیشه‌های بالکن وجود دارد و طراحان برای نصب آن‌ها هیچ گونه محدودیتی ندارند.

امکان نصب بالکن شیشه‌ای در تمام ساختمان‌ها

عوامل موثر در قیمت شیشه بالکن کدام‌اند؟

  • اندازه و ابعاد بالکن و متراژ شیشه
  • مدل شیشه بالکن شامل مدل‌های تاشو، ریلی و…
  • فریم‌دار بودن یا فریم‌لس بودن شیشه
  • میزان وزن و ضخامت شیشه
  • برند تولیدکننده شیشه
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل
  • هزینه‌های مربوط به نصب و دستمزد نصابان

جمع‌بندی

در این مقاله درباره انواع مختلف شیشه بالکن، مزایای نصب شیشه‌های بالکن و عوامل تاثیرگذار روی قیمت شیشه‌ بالکن را توضیح دادیم‌. برای خرید و نصب شیشه‌ بالکن در ساختمان خود به سایت شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده برندهای پرطدفدار بالکن‌ شیشه‌ای مراجعه کنید. در این سایت مرغوب‌ترین انواع شیشه به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=308828

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. سلام خسته نباشید، من خیلی خوشم اومد از این ایده به نظرم بالکن شیشه ای میتونه خیلی خونه رو زیبا تر کنه. خواستم ببینم امکانش برای آپارتمان ها هم وجود داره؟ اینطور که فقط یک طبقه شخصی تراسش شیشه ای بشه و نیازی به کل ساختمان نباشه.
    در این صورت قیمت شیشه باکلن چطور حساب میشه؟

    • سلام مهتاب فولادی عزیز، به احتمال خیلی زیاد شرکت بالکن سهند راهکار ویژه ای هم برای شما ارائه میکنند، کافیه با شماره شون تماس بگیرید و از قیمت شیشه بالکن هم مطلع شوید 

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.