از استعلام لحظه‌ای قیمت آهن تا ثبت سفارش در نیک فولاد

از استعلام لحظه‌ای قیمت آهن تا ثبت سفارش در نیک فولاد
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 22

سرخط اخبار اقتصادی

پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت باران در راه است صادرات ایران به عراق: بدون تنوع! حمله سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به سوریه ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۳۰۰ میلیونی شد! + جدول قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد / خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟


41
از استعلام لحظه‌ای قیمت آهن تا ثبت سفارش در نیک فولاد
  • کد خبر : 262885
  • 10 آبان 1401
از استعلام لحظه‌ای قیمت آهن تا ثبت سفارش در نیک فولاد
نیک فولاد خدمات حیاتی برای تولید پیچ و مهره و اجرای دکوراسیون داخلی تا دکل‌های نفتی و کف‌سازی کشتی‌ ارائه می کند. جدای از بخش فروش مقاطع فلزی، استعلام قیمت آهن و اطلاع‌رسانی درباره نیاز مشتری بخشی از خدمات نیک فولاد است.

نیک فولاد تامین مواد اولیه همه کسب و کارهایی که به آهن‌آلات وابسته هستند را، پوشش می‌دهد. شاید واحدهای فعال در زمینه ساخت و ساز، بزرگترین متقاضیان مقاطع فلزی باشند؛ اما صنایع دیگر نیز مانند نفت و پتروشیمی، خودروسازی، کشتی‌سازی، داروسازی و هر صنعت استراتژیک دیگری در بخش‌های مختلف به مقاطع فلزی نیاز دارد.

آیا می‌دانید استعلام قیمت آهن در نیک فولاد چگونه انجام می‌شود؟ یا چه مقاطع فولادی در آن عرضه می‌شود؟ یا قیمت روز مقاطع فولادی بر چه اساسی تعیین می‌شود و یا شما چطور می‌توانید برآوردی بر هزینه‌های اجرایی پروژه‌های ساختمانی و یا صنعتی داشته باشید؟

استعلام قیمت آهن به دو روش مختلف

آهن فلزی است که از ماده اولیه سنگ آهن استخراج می‌شود. این ماده اولیه در ترکیب با عناصر مختلف، آلیاژهای متفاوتی تولید می‌کند. مهم‌ترین آلیاژ آهن، فولاد (steel) است. فولاد به صورت عمده از آهن و درصد کمی کربن تهیه می‌شود. البته فولاد خود گریدهای مختلفی دارد که حاصل ترکیب عناصر دیگری مانند منگنز، کروم، سیلیسیم و … است. فولاد به دلیل ویژگی‌های زیاد و سختی بالای آن ماده اولیه بسیاری از مقاطع است. پس وقتی صحبت از استعلام قیمت آهن می‌شود، بیشتر منظور فولاد و مقاطع فولادی است.

برای استعلام قیمت آهن در نیک فولاد چند راه مختلف وجود دارد:

  • تماس با کارشناسان: شما با یک تماس ساده با کارشناسان می‌توانید قیمت روز آهن و مشتقاتش را به دست آورید. نرخی که به شما اعلام می‌شود آخرین قیمت جاری در بازار آهن آلات است.
  • سایت نیک فولاد و جداول قیمت‌گذاری: این وبسیات منبع جامع و دقیقی از اطلاعات به روز است که قیمت لحظه‌ای انواع محصولات فولادی را نیز شامل می‌شود. کافی است به صفحه قیمت ورق روغنی، صفحه قیمت میلگرد و یا صفحه قیمت هر محصول دیگری مراجعه کنید تا اطلاعات موردنیازتان را به راحتی به دست آورید. در ضمن قیمت مقاطع مختلف در این جداول بر اساس ویژگی‌های مختلف مانند برند، اندازه و ابعاد، نوع، گرید و … دسته‌بندی شده است. به همین دلیل شما بدون سردرگمی و در یک مدت زمان بسیار کوتاه به قیمت دقیق محصول موردنظرتان دست پیدا خواهید کرد.

کاربرد آهن آلات در کسب و کار شما

مقاطع فولادی و محصولاتی که در این شرکت عرضه می‌شود بسیار گسترده است. یعنی شما به هر قطعه فلزی برای اجرای صفر تا صد پروژه‌های ساختمانی یا صنعتی که نیاز داشته باشید، محصولات این شرکت تامینتان می‌کند. این مقاطع شامل دسته‌های زیر است:

  • ورق: ورق در واقع یک مقطع مسطح و نازک است و انواع مختلفی دارد. صنایع ساخت و ساز داروسازی‌ها، کشتی سازی، کارخانه‌های لوزام الکترونیک، تولید لوازم خانگی، مد و فشن، هوافضا، لوله‌سازی، پیچ و مهره سازی، خودرو سازی و … بیشترین استفاده را از ورق می‌کنند. ورق خود شامل سه دسته مجزا است:
  • انواع ورق گرم: ورق گرم همانطور که از نامش پیداست با استفاده از روش نورد گرم تهیه می‌شود. روش نورد گرم شامل بالا بردن دمای شمش فولاد و ایجاد ورق با استفاده از نورد یا غلطک است. یعنی در این روش دمای شمش فولاد را با استفاده از حرارت تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد بالا می‌برند. سپس با استفاده از غلطک‌های مخصوص فولاد را نورد داده و به شکل ورق‌هایی با ضخامت‌های مختلف درمی‌آورند. سپس مراحل دیگری بر روی این ورق انجام گرفته و انواع مختلف این محصول را تولید می‌کند. ورق سیاه، ورق آجدار، ورق اسیدشویی، ورق ضدسایش، ورق st52، ورق A516 و ورق a283 از انواع ورق گرم هستند.
  • انواع ورق سرد و پوشش‌دار: این نوع ورق بدون نیاز به حرارت و طی یک فرآیند نسبتا پیچیده تولید می‌شود. به همین دلیل قیمت ورق سرد معمولا از قیمت ورق‌های گرم بالاتر است. ورق سرد خود پایه تولید انواع ورق است. ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود، ورق روغنی، ورق رنگی و عرشه فولادی در این دسته قرار می‌گیرد. قیمت ورق گالوانیزه و همچنین دیگر انواع ورق که در این دسته قرار دارد معمولا بیشتر از قیمت ورق‌های گرم است. این تفاوت قیمت را می‌توان به پوششی که معمولا بر روی این نوع ورق قرار می‌گیرد، نسبت داد.
  • ورق استیل، مس و آلومینیوم: قیمت ورق استیل، مس و آلومینیوم نیز به فراخور ویژگی‌های فنی و قابلیت‌هایی که دارند، بالاتر از قیمت ورق‌های گرم است. این سه نوع ورق علاوه بر صنایع مختلف در اجرای دکوراسیون داخلی و ساخت لوازم دکوراتیو کاربرد گسترده‌ای دارند.
  • میلگرد: پروفیل با سطح مقطع دایره‌ای و توپر را میلکرد می‌گویند. میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز است. در واقع میلگرد علاوه بر کاربرد مستقل، برای ساخت بتن آرمه یا بتن مسلح نیز به کار می‌رود. یعنی میلگرد را درون بافت بتن قرار داده و به این ترتیب مقاومت آن را افزایش می‌دهند. به دلیل همین کاربرد فوق‌العاده است که تخمین هزینه‌های اجرایی ساختمان تا حدود زیادی بر اساس قیمت روز میلگرد تخمین زده می‌شود. این بخش از سبد محصولات شامل میلگرد ساده، میلگرد آجدار، میلگرد استیل و سیم جوش است.

با استفاده از جدول اشتال میلگرد در نیک فولاد می توانید مشخصات وزنی میلگرد موردنظرتان را دریافت کنید.

  • تیرآهن: مهم‌ترین محصول فولادی که در ساختمان‌سازی کاربرد گسترده دارد، تیرآهن است. تیرآهن سطح مقطعی به شکل I یا H دارد. هاش همان تیرآهن با سطح مقطع H است که به آن تیرآهن بال پهن نیز می‌گویند. نقش تیرآهن در ساختمان تحمل بارهای وارده و به نوعی ستون است. این دسته خود شامل دو بخش مختلف تیرآهن و هاش می‌شود.
  • پروفیل: انواع مقاطع مانند قوطی و تسمه را پروفیل می‌گویند. پروفیل صنعتی، پروفیل گالوانیزه، پروفیل مبلی، پروفیل Z، پروفیل استیل و پروفیل استنلس استیل از انواع این محصول است. کاربرد اصلی پروفیل در ساخت در و پنجره است. با این وجود در صنعت خودروسازی، در ساخت پایه میز و صندلی، پوشش سقف سوله ها، ساخت چهارچوب درهای بزرگ آهنی و ساخت کرکره های مغازه از پروفیل استفاده می‌شود.
  • لوله: لوله مانیسمان، لوله استنلس استیل صنعتی و لوله آلومینیوم از انواع این محصول است. لوله یک قطعه تیوب مانند یا به نوعی سیلندر توخالی است که در بیشتر مواقع دارای مقطعی گرد است. از انواع لوله برای انتقال محصولات و به خصوص سیالات از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شود.
  • نبشی و ناودانی: انواع نبشی و ناودانی و سپری در این دسته قرار دارد. نبشی از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است. نبشی خود دو نوع بال مساوی و بال نامساوی دارد. ناودانی نیز یک پروفیل با شکل U است. کاربرد ناودانی بیشتر در ساخت ماشین آلات، چارچوب‌ها، ترمیم بناهای معماری، ساختمان، تجهیزات ساخت و ساز و تشکیلات دریایی است. در آخر سپری یک پروفیل به شکل T و دارای بال و جان باریک و بلند است.

نبشی و ناودانی

حالا که انواع محصولات بازار آهن‌آلات را می‌شناسید، آیا می‌دانید هر محصول توسط چه برند و کارخانه‌های تولید و عرضه می‌شود؟

کارخانه‌های تولیدکننده محصولات فولادی که باید بشناسید

کارخانه های تولید ورق سیاه، واحدهای تولیدی میلگرد و هر کارگاه و مجموعه‌ای که در زمینه تولید مقاطع فولادی فعالیت می‌کنند، نام یا برند خاصی را یدک می‌کشند. در داخل کشور ما بیش از ۵۰ کارخانه تولید فولاد و مقاطع فولادی وجود دارد. به همین دلیل لازم است برندهای مختلف مقاطع فولادی را به درستی بشناسید:

  • گروه ملی صنعتی فولاد ایران: این واحد تولیدی اولین کارخانه تولید فولاد در کشور است. گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۳۰۶ اراده کرد که فولاد را در داخل تولید کند. اما با وقوع جنگ جهانی راه‌اندازی کارخانه ۳۵ سال عقب افتاد. دقیقا در سال ۱۳۴۲ گروه ملی صنعتی فولاد به عنوان اولین کارخانه نورد فولاد خصوصی یا همان شکل‌دهی به فولاد برای تولید انواع میلگرد و نبشی راه‌اندازی شد. عمده تولیدات گروه ملی صنعتی فولاد ایران میلگرد ساده و آجدار و مقاطع دیگری مانند نبشی است. تولیدات گروه ملی صنعتی فولاد ایران سالانه شامل در حدود ۱ میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده فولادی و ۴۳۰هزار تن شمش فولادیاست. بخشی از این تولیدات در داخل کشور مصرف شده و بخش دیگری از آن به کشورهای خارجی صادر می‌گردد. این گروه صنعتی که سابقه طولانی مدتی در زمینه تولید آهن و فرآورده‌های آهنی دارد، در اهواز واقع شده است.
  • ذوب آهن اصفهان: سال ۱۳۴۴ ایران با ارسال گاز به شوروی توانست کمک روس‌ها برای افتتاح کارخانه ذوب آهن اصفهان را به دست آورد. این کارخانه تنها واحد تولیدی است که از فرآیند کوره بلند برای تولید فولاد استفاده می‌کند. محصول اصلی ذوب آهن فولاد ریلی و ساختمانیاست. ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریلی در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است که انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. همچنین مقاطع مختلف مانند تیرآهن، میلگرد ساده، میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی، ریل و شمش فولادی توسط این کارخانه تولید می‌شود.

جالب است بدانید که کارخانه ذوب آهن محصولات فرعی و غیرفولادی نیز تولید می‌کند. چدن جامد، قطران، گسیلن، تولوئن، بنزن، سولفات‌آمونیوم، کک، سرباره فولادسازی و کوره بلند، غبار مرطوب فولادسازی یا همان لجن صنعتی، آهک، اکسیژن گاز و مایع و ازت مایع از دسته محصولات فرعی ذوب آهن اصفهان است.

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان: سال ۱۳۷۱ کارخانه فولاد مبارکه در منطقه مبارکه اصفهان راه‌اندازی شد. طولی نکشید که این شرکت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در کشور تبدیل شد. علاوه بر تامین بیش از نیمی از فولاد مورد نیاز کشور، این کارخانه محصولات زیادی را هر سال به کشورهای خارجی صادر می‌کند. فولاد مبارکه اصفهان دستاوردهای قابل توجهی در داخل و خارج کشور و در زمینه تولید مقاطع فولادی به دست آورده است. برای مثال در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی فولاد مبارکه اصفهان جزء ۲۵ شرکت برتر دانشی آسیا در خاورمیانه شد. انواع محصولات آهن مانند ورق با انواع پوشش مانند ورق گالوانیزه، پروفیل، تیرآهن و میلگرد در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود. تولیدات این کارخانه سالانه ۱۰ میلیون تن از محصولات فولادی کشور را شامل می‌شود. همچنین شرکت فولاد هرمزگان جنوب، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان وابسته به فولاد مبارکه اصفهان فعالیت می‌کنند.
  • فولاد اکسین اهواز: جایگاه چهارمین تولیدکننده فولاد ایران به کارخانه فولاد اکسین اهواز تعلق دارد. این کارخانه ۱.۰۵۰.۰۰۰ تن در سالمحصول تولید می‌کنند. کارخانه فولاد اکسین اهواز در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. مقاطع ساختمانی و به خصوص ورق‌های آلیاژی و ورق سیاه بیشترین تولیدات این کارخانه هستند. با این وجود مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی مانند خودرو‌سازی، صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی توسط فولاد اکسین اهواز تامین می‌شود.
  • فولاد خوزستان: شرکت بزرگ فولاد خوزستان بیش از سه دهه است که بخش مهمی از فولاد کشور را تامین می‌کند. این کارخانه که در سال ۱۳۶۲ راه‌اندازی شده است، بزرگ‌ترین قطب تولید شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور محسوب می‌شود. تولیدات فولاد خوزستان که بیشتر شامل شمش فولادی است در حال حاضر به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است. فولاد خوزستان را می‌توان تامین کننده شمش فولادی موردنیاز دیگر واحدهای تولیدی دانست. دیگر محصول پرفروش کارخانه فولاد خوزستان ورق فولادی است. ورق فولادی نیز پایه تولید انواع ورق گرم، سرد و پوشش‌دار و همچنین مقاطع ریز و درشت مانند لوله است.
  • فولاد هرمزگان: در سال ۱۳۷۸ شرکت بزرگ فولاد هرمزگان افتتاح و کمی بعد به سومین قطب تولید فولاد در کشور تبدیل شد. جالب است بدانید که کارخانه فولاد هرمزگان در زمینه تولید آهک و بسیاری از مواد اولیه شیمیایی موردنیاز کارخانه‌های مختلف نیز فعالیت می‌کند. با این وجود مقاطع فولادی اصلی که توسط این کارخانه تولید و عرضه می‌شود، اسلب و آهن اسفنجی است. فولادهای کربنی برای کاربرد نورد به ‌صورت گرم و سرد و مواد اولیه مورد نیاز برای پروفیل‌سازی، ساخت لوله‌های آب، ساخت لوله‌های نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی، ساخت ورق بدنۀ خودرو، ساخت بدنۀ لوازم‌خانگی و همچنین تولید ورق‌های قلع اندود و گالوانیزه از دیگر محصولات فولاد هرمزگان است.
  • فولاد خراسان: بیلت، آهن اسفنجی، شمش فولادی، میلگرد ساده و آجدار، انواع پروفیل و تسمه و بریکت مهم‌ترین محصولات کارخانه فولاد خراسان هستند. این کارخانه بیشتر از ۳ دهه است که در زمینه تولید شمش فولاد و مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. فولاد خراسان یکی از نام‌های بزرگ صنعت فولاد در کشور محسوب می‌شود که بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.
  • فولاد یزد: این کارخانه در سال چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی را تولید و وارد بازار می‌کند. فولاد یزد اولین بار در سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرد و به مرور زمان به حجم تولیدات خود افزود. در حال حاضر مهم‌ترین محصولات کارخانه فولاد یزد میلگرد، سنگ آهن و تیرآهن است.
  • فایکو: این کارخانه تنها ۱۵۰ هزار تن تیرآهندر سال تولید می‌کند. کارخانه فایکو در مازنداران قرار داشته و به عرضه تیرآهن ارزان‌قیمت معروف است.
  • فولاد غرب آسیا: یکی از کارخانه‌های تولید آهن که نسبت به دیگر کارخانه‌ها قدمت کمتری دارد، فولاد غرب آسیا است. متقاضیان محصولات کارخانه فولاد غرب آسیا بیشتر خودروسازی‌ها، کنسروسازی‌ها و واحدهای تولید قوطی هستند. این کارخانه از سال ۱۳۸۳ تا کنون فعالیت می‌کند.
  • هفت الماس: این کارخانه از سال ۱۳۷۵ تا کنون در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات این کارخانه ورق گالوانیزه هفت الماس است. در واقع از میان کارخانه‌های تولید ورق، هفت الماس برای تولید ورق گالوانیزه باکیفیت شناخته می‌شود.

پس از شناخت برترین کارخانه‌های تولید فولاد و محصولات فولادی در کشور، لازم است بهترین برندهای هر محصول را به طور اختصاصی بشناسید.

بهترین برندهای محصولات فولادی

حالا که تا حدودی نام‌های بزرگ صنعت فولاد کشور را شناختید، لازم است بدانید برترین برندهای هر محصول فولادی که ممکن است موردنیاز شما باشد کدام است. به این ترتیب:

  • برترین برند تیرآهن که محصولات باکیفیت و رضایت‌بخش تولید می‌کند عبارتند از:
  • ‌تیرآهن ذوب آهن اصفهان
  • تیرآهن کارخانه نورد آریان فولاد
  • تیرآهن کارخانه فایکو
  • تیرآهن کارخانه شاهین بناب
  • تیرآهن کارخانه جهان فولاد غرب
  • تیرآهن کارخانه فولاد ناب تبریز
  • تیرآهن کارخانه پروفیل صنعت ماهان
  • تیرآهن کارخانه فولاد ظفر بناب

تیرآهن

برترین برند ورق که محصولات باکیفیت و رضایت‌بخش تولید می‌کند عبارتند از:

  • فولاد مبارکه اصفهان
  • مجتمع ذوب آهن اصفهان
  • فولاد خوزستان
  • فولاد اکسین اهواز

برترین برند ورق که محصولات باکیفیت و رضایت‌بخش تولید می‌کند عبارتند از:

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • مجتمع فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • فولاد ابرکوه یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب

برترین برند نبشی و ناودانی که محصولات باکیفیت و رضایت‌بخش تولید می‌کند عبارتند از:

  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه شکفته مشهد
  • کارخانه تولید نبشی اصفهان
  • کارخانه ظهوریان مشهد
  • کارخانه نبشی کوهپایه
  • کارخانه آریان فولاد
  • کارخانه نورد فولاد تهران

برترین برند لوله که محصولات باکیفیت و رضایت‌بخش تولید می‌کند عبارتند از:

  • کارخانه تولید لوله سپاهان
  • مجتمع لوله سپنتا
  • کارخانه لوله کچو
  • کارخانه لوله کیهان
  • کارخانه لوله یاران
  • لوله گستر اسفراین
  • مجموعه لوله سازی سدید
  • لوله اسپیرال

حالا که برترین برندهای تولید هر محصول فولادی را به صورت مجزا شناختید، آیا می‌دانید قیمت هر محصول بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

نحوه قیمت‌گذاری مقاطع فولادی

قیمت‌گذاری مقاطع فولادی بر اساس فاکتورهای مختلف انجام می‌گیرد. با این وجود مهم‌ترین عواملی که قیمت مقاطع فولادی مختلف بر اساس آن تعیین می‌شود به شرح زیر است:

  • نوع: انواع مختلفی از مقاطع فولادی وجود دارد که هر کدام درجه اهمیت، کاربرد و قابلیت‌های متفاوتی دارند. بر این اساس هر محصول میزان تقاضای متفاوت و قیمت متفاوتی نیز دارد. تیرآهن، میلگرد، ورق، نبشی، ناودانی، سپری، لوله و انواع پروفیل از جمله پرفروشترین مقاطع فولادی است که هر کدام با قیمت متقاوتی در بازار عرضه می‌شود. برای مثال ورق خود پایه ساخت دیگر انواع مقاطع فولادی است. بنابراین میزان تقاضا و فروش این محصول بسیار بالا است.
  • متریال ساخت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت مقاطع فولادی، جنس آن است. درست است که پایه ساخت بیشتر این محصولات یکسان و از فولاد ضد زنگ است. با این وجود مقاطعی از جنس آلومینیوم، مس، برنج و استیل در بازار آهن‌آلات خرید و فروش می‌شود. معمولا مقاطع از جنس آلومینیوم به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد با قیمت بالاتری نیز در بازار به فروش می‌رسد.
  • اندازه و ابعاد: از ضخامت گرفته تا عرض و طول در قیمت نهایی محصول فولادی نقش دارند. گاهی محصولی مانند ورق هر چه ضخامت کمتری داشته باشد، گران قیمت‌تر است. این نحوه قیمت‌گذاری به دلیل پیچیدگی تولید ورق‌ها با ضخامت کم به این شکل تعیین شده است. بنابراین این نکته را باید در هنگام خرید ورق استیل یا هر نوع دیگری از آن در نظر بگیرید. از طرفی مقاطع فولادی مانند ورق به شکل‌های مختلف مانند شیت، رول یا فابریک به فروش می‌رسد. هر کدام از این اشکال ورق دارای اندازه و ابعاد مختلفی است که در قیمت نهایی آن لحاظ می‌شود.
  • برند: کارخانه تولیدکننده و نام برندی که هر محصول فولادی با خود به همراه دارد، قیمت نهایی آن را تعیین می‌کند. البته عوامل دیگر نقش مهمتری در تعیین قیمت هر محصول دارند. با این وجود گاهی دو محصول یکسان از دو برند مختلف با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسند. بخشی از این تفاوت قیمت تنها به دلیل شهرتی است که برند موردنظر در طی سال‌ها فعالیت به دست آورده است. اما بخشی از تفاوت قیمت‌ها نیز به دلیل کیفیت محصولات آن است که به مشتری‌ها ثابت شده است.
  • وزن: بعد از اینکه همه ویژگی‌های یک محصول فولادی مانند نوع، جنس، ضخامت، طول، عرض و برند در نظر گرفته شد، این وزن محصول است که نرخ نهایی را تعیین می‌کند. در واقع تقریبا همه مقاطع فولادی بر اساس کیلوگرم وزن کشی شده و تعیین قیمت می‌شوند.

عوامل تاثیرگذار در بازار فولاد ایران

جدای از اینکه قیمت هر مقطع فولادی براساس ویژگی‌های خاص آن تعیین می‌شود، عوامل بیرونی دیگری نیز در قیمت‌گذاری نهایی محصول نقش دارند. از طرفی قیمت فولاد خود به عنوان یک کالای اساسی، بر روی قیمت همه کالاها از تولید خودرو و احداث ساختمان تا تولید لوازم خانگی و مواد غذایی اثر می‌گذارد. حتی بودجه دولت برای برآورد هزینه اجرای طرح‌های عمرانی تحت تاثیر نرخ روز فولاد است. فولاد همچنین یکی از کالاهای کلیدی در تعیین نرخ تورم محسوب می‌شود. بنابراین فولاد یک محصول استراتژیک به حساب می‌آید که ناخودآگاه عوامل زیادی بر روی قیمت آن تاثر می‌گذارند. مهم‌ترین این عوامل به شرح زیر است:

  • قیمت سنگ آهن در جهان: بخشی از سنگ آهن که ماده اولیه فولاد است از کشورهای خارجی وارد می‌شود. بنابراین قیمت سنگ آهن می‌تواند تحت تاثیر عوامل خارجی کم و زیاد شود. در این صورت و به همین نسبت قیمت انواع محصولات آهنی نیز کم و زیاد می‌شود.
  • نرخ شمش فولاد در ایران: یکی از اساسی‌ترین فاکتورهایی که بر روی قیمت‌گذاری مقاطع فولادی اثر می‌گذارد، نرخ شمش فولاد است. تقریبا در تمام کشورهای دنیا نرخ شمش فولاد بر اساس واردات و صادرات این ماده استراتژیک انجام می‌گیرد. با این وجود در کشور ایران به دلیل تحریم‌ها و نقشی که بر واردات و صادرات شمش فولاد دارند، نمی‌توان برآورد دقیقی داشت. در واقع قیمت شمش فولادی ایران با نرخ جهانی این محصول هم راستا نیست.
  • عرضه و تقاضا: نه تنها فولاد بلکه قیمت روز هر محصول دیگری تا حدود زیادی تحت تاثیر عرضه و تقاضا است. میزان تقاضا در واقع، آن مقدار از محصول است که مشتریان مایل به خرید آن با نرخ مشخص هستند. میزان تقاصا برای هر محصول به کیفیت، قیمت، تعداد محصولات جایگزین در دسترس، میزان تبلیغات و تغییرات در قیمت محصولات مکمل و … بستگی دارد. عرضه نیز به مقدار محصولی می‌گویند که تولیدکننده مایل به تامین آن با قیمت مشخص است. در واقع رابطه میان قیمت و تقاضا نشان می‌دهد که قیمت هر محصول بازتاب میزان عرضه و تقاضای آن است. در واقع در صورت برابر بودن سایر عوامل، هرچقدر قیمت یک کالا افزایش یابد، متقاضی آن کالا کاهش می‌یابد. در ضمن میزان عرضه بر اساس عواملی مانند ظرفیت تولید، هزینه‌های تولید مانند حقوق نیروی کار، مواد اولیه و تعداد رقبا به طور مستقیم بر روی میزان تولید و عرضه محصولات تاثیر می‌گذارد.
  • نوسانات ارز در بازارهای داخلی و خارجی: در این بازار پرنوسان ارز که هر محصولی تحت تاثیر قرار گرفته است، فولاد نیز افزایش و کاهش‌های زیادی را تجربه می‌کند. نوسانات ارز در بازارهای جهانی تحت مسایلی مانند صلح جهانی، روابط سیاسی میان کشورها و به طور کلی وضعیت بازارهای اقتصادی است. نوسانات ارز در داخل کشور نیز تحت تاثیر قیمت دلار، تحریم‌ها و عواملی از این دست قرار دارد. در واقع با افزایش نرخ ارز قیمت فولاد و محصولات فولادی نیز افزایش می‌یابد.
  • قیمت‌گذاری دستوری فولاد: یکی از پدیده‌های موثر در بازار فولاد، قیمت‌گذاری دستوری است. در قیمت‌گذاری دستوری به معنای حداقل یا حداکثر قیمت‌های قانونی تعیین شدهاست. این کنترل قیمت توسط دولت در بازار آزاد عملی می‌شود. هدف از قیمت‌گذاری دستوری مدیریت مقرون به صرفه بودن برخی کالاها و خدمات، از جمله اجاره، خودرو، بنزین، غذا با استفاده از مداخله در قیمت محصولات فولادی است. اما قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند باعث ایجاد اختلال در بازار، ضرر مالی برای تولید کنندگان، ایجاد فرصت برای رانت و تغییر قابل توجه در کیفیت محصولات شود.
  • هزینه‌های فرعی: برای تولید هر مقطع فولادی هزینه‌های زیادی صرف می‌شود. از هزینه گمرک برای ورود و خروج مواد اولیه و محصولات گرفته تا دستمزد نیروی کار بر روی قیمت‌های نهایی اثر می‌گذارند.

حالا که از همه عوامل تاثیرگذار در نرخ مقاطع فولادی برندهای مختلف سردرآوردید، بهتر است روش دسترسی به قیمت روز محصولات مختلف و نحوه ثبت سفارش محصول را نیز فرا بگیرید.

منبع اطلاع‌رسانی قیمت روز آهن‌آلات

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات می‌توانید به سایت نیک فولاد مراجعه کنید. در صفحه اول این سایت شما فهرستی از قیمت محصولات مختلف را مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر مقطع فولادی، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که محصولات را براساس فاکتورهای مختلف جدول‌بندی کرده است. همچنین برای هر محصول یک نرخ تعیین شده که قیمت روز آن محصول است. برای مثال می‌توانید آخرین قیمت میلگردهای مختلف را در صفحه زیر مشاهده کنید:

https://www.nikfoolad.com/product-category/round-bar/ribbed-steel-rebar/

منبع اطلاع‌رسانی قیمت روز آهن‌آلات

ثبت سفارش آهن‌آلات در نیک فولاد

در این مجموعه فرآیند بسیار ساده و خوشایندی برای ثبت سفارش انواع آهن‌آلات در نظر گرفته شده است. برای این کار کافی است مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  • شناسایی محصول موردنظر: برای این کار کافی است به صفحه محصول موردنظر در سایت نیک فولاد مراجعه کرده و مقطع را انتخاب کنید. همه صفحه محصولات در این سایت دارای فیلترهایی مانند برند، ضخامت، ابعاد و … هستند. بنابراین شما می‌توانید در چند ثانیه مقطع مناسب را پیدا کنید.
  • استعلام قیمت: هر محصول در این سایت یک صفحه قیمت دارد. برای مثال صفحه قیمت میلگرد بر اساس ویژگی‌های مختلف جدول‌بندی شده است. به این ترتیب شما خیلی سریع می‌توانید قیمت هر محصول را پیدا کنید. در ضمن قیمت‌های موجود هر روز به روزرسانی می‌شوند.
  • ثبت سفارش: این مرحله را به دو طریق مختلف می‌توان انجام داد:
  • تماس با ما: بعد از اینکه از مشخصات و قیمت محصول مورد نظر مطمئن شدید، می‌توانید با یک تماس ساده سفارش خود را ثبت کنید.
  • صفحه محصول: در همان صفحه قیمت محصولات که مقاطع براساس ویژگی‌های مختلف جدول‌بندی شده‌اند، بر روی محصول موردنظر کلیک کنید. در این صفحه شما گزینه افزودن به سبد خرید را انتخاب کرده و ادامه روند ثبت سفارش به راحتی انجام می‌شود.

البته شما بدون اینکه هر کدام از این مراحل را طی کنید هم، می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. برای این کار کافی است با شماره تماس موجود در سایت ارتباط برقرار کنید. در این شرایط کارشناسان زبده نیک فولاد شما را برای خرید محصول مناسب و قیمت روز آن راهنمایی کرده و سفارش شما را ثبت می‌کنند.

آیا می‌دانید ثبت سفارش در این مجموعه چه مزایایی دارد؟

مزایای ثبت سفارش در نیک فولاد

این مجموعه یکی از بهترین شرکت‌های توزیع محصولات فولادی در کشور است. خدمات گسترده این مجموعه در زمینه اطلاع رسانی همه حوزه‌های مربوط به آهن و همچنین فروش محصولات تقریبا توسط هیچ مجموعه دیگری ارائه نمی‌شود. به این ترتیب مزایای ثیت سفارش در این مجموعه به شرح زیر است:

  • اطلاع از آخرین قیمت‌های روز آهن آلات به ساده‌ترین شکل ممکن
  • دریافت مشاوره رایگان درباره صفر تا صد اجرای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی
  • تأمین انواع آهن آلات از جمله میلگرد، تیرآهن، انواع ورق، لوله، پروفیل، شمش فولادی، محصولات مفتولی و … مطابق با درخواست مشتریان و با مناسب‌ترین قیمت
  • تأمین انواع آهن آلات مورد نیاز برای پروژه‌های بزرگ و سنگین ساختمانی و صنعتی
  • ارسال سریع و تحویل به موقع بار به سراسر کشور بدون حتی یک روز تاخیر
  • ضمانت بازگشت محصولات در صورت معیوب بودن بر طبق سفارش مشتری و برگشت کالای معیوب به صورت رایگان
  • صادرات انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی به خارج از کشور
  • امکان خرید محصولات به صورت اعتباری
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=262885

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 0
📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.