میلگرد ابرکوه برای کدام پروژه‌ها مناسب‌تر است؟

میلگرد ابرکوه برای کدام پروژه‌ها مناسب‌تر است؟
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 0

سرخط اخبار اقتصادی

به این دلیل طلای دست دوم نخرید! راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال توافق شهرداری با دانشگاه امام حسین برای رصد حریم شهر تهران رقص بازارها در سقف/ مچ دلار و طلا می‌خوابد؟ فولاد خوزستان؛ رکوردار تولید و فروش محصولات فولادی در سال گذشته پیش‌بینی چشم‌انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ بزرگترین واردکننده فولاد چگونه در تولید فولاد از ایتالیا و فرانسه هم سبقت گرفت؟ ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنید خبر خوب برای بانوان تبریزی برخورد قوی‌ترین طوفان خورشیدی ۷ سال اخیر به زمین تولید تصاویر هوش مصنوعی با ۳۰ برابر سرعت بیشتر برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است توصیه مهم به خریداران طلا / طلای دست دوم نخرید! قیمت دلار ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان شد / نرخ ارز امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟ + جدول بازخوانی اقتصاد ایران در سالی که گذشت؛ بازار مسکن غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است گیلان دومین استان پرتردد کشور در نوروز تردد به استان مازندران ممنوع شد ریزش سنگ در جاده چالوس + فیلم هشدار مهم درباره استفاده از کارت بانکی کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس کشف‌هایی که تاریخ ایران را جابه‌جا کرد


29
مرکزآهن | قیمت آهن در بازار امروز + مشاهده قیمت روز آهن آلات ساختمانی
میلگرد ابرکوه برای کدام پروژه‌ها مناسب‌تر است؟
  • کد خبر : 311664
  • 29 فروردین 1402
میلگرد ابرکوه برای کدام پروژه‌ها مناسب‌تر است؟
میلگرد یکی از مصالح اصلی در ساخت‌و‌ساز به‌شمار می‌آید. کارخانه میلگرد ابرکوه واقع در جنوب غربی شهر یزد از جمله تولیدکنندگان برتر میلگرد شناخته می‌شود. این کارخانه با ظرفیت تولید 450 هزار تن در سال نیازهای این محصول را در استان‌های هم‌جوار و دیگر استان‌ها تامین می‌کند. از محصولات این کارخانه در پروژه‌های بزرگ عسلویه، قشم و ... بهره‌برداری شده است.

ویژگی‌ های طلایی میلگرد ابرکوه

میلگردهای کارخانه ابرکوه از سایز ۸ تا ۳۲  در گرید A3  یا همان جناغی و ساده تولید می‌شوند. تکنولوژی و استانداردهای کشور ایتالیا در تولید این محصول به کار رفته است. همچنین میلگردهای ابرکوه دارای استاندارد ملی به شماره ۳۱۳۲ هستند. حروف ASIA را به‌عنوان مشخصه کارخانه ابرکوه روی این میلگردها حک می‌کنند. میلگردهای این کارخانه در دسته میلگردهای سنگین قرار می‌گیرند.

یکی از ویژگی‌های طلایی مقرون به صرفه بودن قیمت میلگرد ابرکوه نسبت به محصولات مشابه از سایر کارخانه‌ها است. قرار گرفتن کارخانه در قسمت مرکزی کشور نیز به سهولت حمل ‌و ‌نقل چنین محصولی به سرتاسر ایران کمک می‌کند. همین موقعیت در کاهش هزینه‌های تمام‌شده خرید آن تاثیر بسزایی می‌گذارد. کارخانه سرمد ابرکوه میلگردهای خود را با حداقل استحکام تسلیم ۶۲۰ نیوتن بر میلی‌مترمربع و زاویه خمش ۱۸۰ درجه تولید می‌کند.

ویژگی‌ های طلایی میلگرد ابرکوه

موارد استفاده میلگرد ابرکوه

همان‌طور که گفته شد کارخانه ابرکوه، میلگرد نوع آج‌دار و ساده را می‌سازد. از انواع میلگرد آج‌دار بیشتر در قالب‌بندی استفاده می‌شود. زیرا نسبت به نوع ساده، خاصیت خمشی و شکستگی کمتری دارد. میلگرد آج‌دار مهم‌ترین و بهترین در نوع خود قلمداد می‌شود و به‌علت ساختار آج‌دار محکم‌تر به بتن اتصال می‌یابد. این میلگرد استحکام سازه را افزایش می‌دهد و در برابر زلزله نیز بسیار مقاوم خواهد بود.

میلگردهای فولادی آج‌دار ابرکوه عمدتا تنش کششی را در بتن تحمل می‌کنند. این میلگردها به‌دلیل عملکرد دنده‌ها ظرفیت اتصال بیشتری با بتن دارند. بنابراین از مقاومت بیشتری در برابر نیروهای خارجی برخوردار هستند. میلگردهای فولادی آج‌دار این کارخانه به‌طور گسترده در سازه‌های مختلف ساختمانی به‌ویژه سازه‌های ساختمانی بزرگ، سنگین، سبک، جداره نازک و بلند، سازه‌های بتنی مختلف مانند پل‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس به‌ کار می‌روند.

میلگرد ساده که در کارخانه سرمد ابرکوه تولید می‌شود، میله‌ای آهنی بدون آج با سطح صاف است. میلگردهای فوق به‌دلیل آلیاژهایی که در آن وجود دارد انعطاف‌پذیری، برش و خمش خوبی را نیز نشان می‌دهد. این محصول به‌دلیل کاربردهای فراوان و متنوع در صنعت با آلیاژهای مختلف ساخته می‌شود.

موارد استفاده میلگرد ابرکوه

قیمت روز میلگرد ابرکوه

استفاده از محصولات کارخانه میلگرد ابرکوه در سازه‌های بتنی به ‌ویژه در کنار بتن مسلح تقاضای زیادی دارد. بنابراین بسیاری از مشتریان، قیمت روزانه آن را بررسی می‌کنند تا در زمان مناسب بتوانند خرید خود را با قیمت مقرون‌ به ‌صرفه انجام دهند. قیمت روز هر شاخه یا هر تن میلگرد ابرکوه در بازارهای مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اگر بخواهیم به بررسی این عوامل بپردازیم، باید مسایلی مانند شرایط سیاسی، شرایط بورس برای بازارهای مختلف، شرایط کارخانه و دلار، هزینه‌های حمل ‌و ‌نقل و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر بگیریم. در این بین، قیمت نفت بر کاهش و افزایش قیمت میلگرد تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. رابطه قیمت آن با قیمت آهن معکوس است.

هرگونه افزایش قیمت نفت در ۷۰ سال گذشته به رکود فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان قبل از پایان سال منجر شده است. تا زمانی که اقتصاد به شرایط مطلوبی نرسد، فعالیت‌های ساختمانی کاهش پیدا می‌کنند و قیمت میلگرد ناپایدار می‌ماند. در هر صورت کارخانه ابرکوه همواره سعی می‌کند این محصول را با کنار گذاشتن واسطه‌ها به دست مصرف‌کنندگان برساند.

جمع بندی

میلگرد کارخانه ابرکوه انواع مختلفی دارد. انواع آج‌دار و ساده، پرکاربردترین نوع این محصول در ساخت‌و‌ساز شناخته می‌شوند. میلگرد آج‌دار نیز مهم‌ترین و باارزش‌ترین نوع آن به‌حساب می‌آید. برخورداری از ساختار دندانه‌ای دلیل اهمیت یافتن این نوع خاص در بین میلگردهای دیگر شده است. از مهم‌ترین کاربرد میلگردهای آج‌دار، می‌توان به کاربرد آن در سازه‌های بتنی مثل پل‌ها و ساختمان‌ها اشاره کرد.

ساخت این محصول در کارخانه میلگرد ابرکوه یزد در کشور صورت می‌گیرد. میلگرد ابرکوه کیفیت خوب و قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ای در مقایسه با محصولات سایر کارخانه‌ها دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=311664

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. سلام خسته نباشید، ممنون از مقاله خوبتون.
    خواستم بدونم برای یک پروژه ساختمان مسکونی اگر بخواهیم از میلگرد ابرکوه استفاده کنیم باید چه سایزی رو خریداری کنیم؟ حمل و نقل و قیمتش به چه شکل محاسبه میشه؟َ
    ممنون میشم توضیح بدید.

    • سلام سولماز آریامنش عزیز، ممنون از نظرتون.
      پیشنهاد میکنیم سوالات خودتون رو با تیم فروش میلگرد ابرکوه مطرح کنید تا هم پاسخ دقیق تری به شما بدهند و هم شرایط قیمت و ارسال رو در اختیار شما قرار دهند 

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.