معرفی بهترین بیمه عمر + بالاترین سود بیمه عمر [پادکست]

معرفی بهترین بیمه عمر + بالاترین سود بیمه عمر [پادکست]
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 69

سرخط اخبار اقتصادی

ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار روزگاری تو در دهان همه ما بودی، وسوسه‌برانگیزِ جذاب ویدیوی حرص‌دربیاری که ساکنان تهران را سوژه کرد قیمت یورو امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ در بازار خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر! تورم ماندگار است؟ بازار روسیه منتظر اسباب بازی ایرانی کدام ویتامین به سلامت قلب کمک میکند؟ مقابله با زمین خواری در آستارا استفاده از تلگرام با هدف تروریسم ۳۰ مدل جدید از خودروهای نیسان تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهند شد انتقاد مکرون از توافق تجاری اروپا و مرکوسور مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد پوکو C۶۱ با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار معرفی شد واتساپ امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD را فراهم می‌کند سدان لوکس ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون شد + جدول هیوندای توسان ۲۰۲۵ ، قوی تر آمد! + عکس درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در تهران ممنوعیت‌های شب‌های قدر تورم کدام استان بیشتر است؟ سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است کیا K۴ جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ قیمت تخم مرغ ۹۱ هزار تومان شد! + جدول


35
همانطور که می دانید بیمه عمر دارای پوشش های متعددی است و مزایا بسیاری دارد به همین خاطر یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری خواهد بود.
معرفی بهترین بیمه عمر + بالاترین سود بیمه عمر [پادکست]
  • کد خبر : 36496
  • 20 مهر 1400
معرفی بهترین بیمه عمر + بالاترین سود بیمه عمر [پادکست]
در این گزارش قصد داریم تا بهترین بیمه عمر را به شما معرفی کنیم و بررسی نماییم که بالاترین سود بیمه عمر متعلق به کدام شرکت بیمه گر می باشد.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از بیمه های اشخاص است که از دو قسمت بیمه ای و سرمایه گذاری تشکیل شده است. در بخش بیمه ای، در ازای پرداخت حق بیمه، شما تحت پوشش های مختلفی قرار می گیرید و شرکت بیمه گر در زمان وارد شدن خسارت، به شما غرامت پرداخت می کند.

پس از کسر هزینه های بیمه گری، به حق بیمه های پرداختی شما سود تعلق گرفته و در محلی به نام سبد اندوخته ذخیره می شود و شما می تواند در انتها قرار داد، مبلغ موجود در سبد اندوخته خود را به همراه سود آن دریافت نمایید، به همین دلیل شما با خرید بیمه عمر، امکان سرمایه گذاری در آن را نیز دارد.

پادکست شماره یک : بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر

همانطور که می دانید شرکت های بیمه ای مختلفی در کشور فعالیت دارند که اقدام به فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری می نمایند و در صورتی که شما قصد خرید بیمه عمر را داشته باشید، در انتخاب شرکت بیمه گر خود، دچار مشکل خواهید شد. باید بدانید معیار های مختلفی جهت مقایسه شرکت های بیمه ای وجود دارد که در این گزارش به طور کامل این معیارها را توضیح خواهیم داد تا شما بتواند بهترین بیمه عمر را خریداری کنید.

  • پوشش های بیمه ای

اولین موردی که باید قبل از خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید، پوشش های بیمه ای و سقف آنها در شرکت های مختلف است. در صورتی که تمایل دارید در زمان رخ دادن حادثه، خسارت بیشتری از شرکت بیمه گر دریافت کنید، باید بیمه عمر خود را از شرکتی تهیه نمایید که سقف پوشش های آن بالاتر باشد. البته باید بدانید برخی از شرکت های بیمه در پوشش های بیمه عمر با هم تفاوت دارند به گونه ای که برخی از بیمه گرها، تعدادی از پوشش های بیمه ای را ندارند، بنابراین ابتدا بررسی کنید که شرکت بیمه گر شما تمامی پوشش های بیمه ای را ارائه دهد.

برخی از افراد تنها به دلیل سرمایه گذاری اقدام به تهیه بیمه عمر می کنند اما باید بدانید بهتر است حتما تمامی پوشش های بیمه عمر را تهیه کنید تا در شرایط خاص با مشکلات متعددی مواجه نشوید، در جدول پایین سقف پوشش های شرکت های بیمه ای با هم مقایسه شده است.

سقف پوشش های بیمه عمر

 همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، شرکت بیمه ما دارای تمامی پوشش های بیمه ای با بالاترین سقف می باشد و به همین خاطر گزینه مناسبی برای خرید بیمه عمر خواهد بود.

  • توانگری مالی شرکت بیمه

یکی از معیارهای مهم برای مقایسه عملکرد شرکت های بیمه گر، بررسی توانگری مالی این شرکت ها می باشد. توانگری مالی به توانایی یک شرکت بیمه در پرداخت خسارت های وارد شده به بیمه گذاران گفته می شود. نسبت توانگری مالی هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می شود تا بیمه گذاران بتوانند شرکت های بیمه ای را به راحتی با هم مقایسه نمایند.

توانگری مالی در ۵ سطح تقسیم بندی می شود که سطح ۱ بهترین توانگری و سطح ۵ بدترین توانگری مالی می باشد. به طور کلی توصیه می شود حتما تمامی بیمه نامه های خود را از شرکت هایی خریداری کنید که توانگری مالی سطح یک داشته باشند.

از آنجایی که اکثر شرکت های بیمه دارای توانگری مالی سطح یک می باشند، باید نسبت توانگری را ملاک قرار دهید و هر شرکت بیمه ای که نسبت توانگری مالی بالاتری داشت، شرکت بیمه گر مناسب تری خواهد بود. دقت داشته باشد تنها توانگری سال آخر را مورد بررسی قرار ندهید بلکه نسبت توانگری شرکت بیمه گر را در سال های قبلی نیز بررسی نمایید.

در جدول پایین نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه در سال ۱۴۰۰ را مشاهده می کنید.

معرفی بهترین بیمه عمر + بالاترین سود بیمه عمر [پادکست]

 

  • تعداد نمایندگان بیمه

یکی دیگر از معیار هایی که می تواند برای خرید بیمه عمر در نظر گرفت تعداد نمایندگان شرکت بیمه می باشد، شاید فکر کنید تعداد نمایندگان چرا باید مورد مهمی باشد، باید بدانید هرچه نمایندگان یک شرکت بیمه بیشتر باشد، دسترسی به آنها راحت تر می باشد و به همین خاطر می توان این مورد را معیاری برای خرید بیمه عمر در نظر گرفت. اما توصیه می شود در مرحله اول به ملاک های توانگری، سوددهی و پوشش ها بیشتر دقت داشته باشید.

در صورتی که تعداد نمایندگان شرکت بیمه گر معیار مهمی برای شماست، توصیه می شود بیمه عمر خود را از شرکت های بیمه پاسارگاد و بیمه ایران تهیه کنید، زیرا این دو شرکت بیمه بیشترین تعداد نمایندگان را در کشور دارند.  

  • تعداد بیمه های صادر شده

تعداد بیمه نامه های صادر شده نیز یکی دیگر از مواردی است که می توانید قبل از خرید بیمه عمر به آن دقت داشته باشید، بررسی های انجام شده نشان داده که شرکت های بیمه پاسارگاد و بیمه ایران دو شرکتی هستند که بیشترین تعداد بیمه های صادر شده را دارند. این معیار نیز به اندازه سوددهی و سقف پوشش های اهمیت ندارد اما می توان به آن نیز توجه کنید.

  • سوددهی

معمولا افرادی که قصد خرید بیمه عمر برای سرمایه گذاری را دارند این سوال برایشان پیش می آید که بالاترین سود بیمه عمر متعلق به کدام شرکت بیمه می باشد، همچنین یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از تهیه بیمه عمر به آن دقت داشته باشید، سوددهی شرکت های بیمه می باشد. در صورتی که تمایل دارید سرمایه گذاری پر سودی را تجربه کنید باید بیمه عمر خود را از شرکت هایی تهیه کنید که سود بالایی داشته باشند. همانطور که در قسمت توانگری مالی گفته شد، نباید تنها سود سال آخر شرکت های بیمه را با هم مقایسه کنید بلکه باید میانگین سود این شرکت ها را بررسی کند تا به نتایج دقیق تری برسید.

در جدول پایین میانگین سود شرکت های بیمه را برای شما آورده ایم.

سود بیمه پاسارگاد بیمه ایران بیمه پارسیان بیمه ما بیمه کارآفرین بیمه سامان
شرکت بیمه ۱۹.۶ درصد ۲۱ درصد ۲۱.۶ درصد ۲۶.۶ درصد ۱۹ درصد ۲۵ درصد

همانطور که مشاهده کردید شرکت بیمه ما دارای بالاترین سود می باشد و به همین خاطر انتخاب مناسبی برای خرید بیمه عمر خواهد بود. این موضوع به این معنی نیست که سایر شرکت های بیمه سوددهی خوبی ندارند یا نباید از آنها بیمه عمر خود را تهیه کنید، تمامی شرکت های بیمه برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب می باشند اما با سرمایه گذاری در شرکتی که سود بالاتری داشته باشد مانند بیمه ما، احتمال اینکه بتوانید سود بیشتری دریافت کنید بالاتر می باشد.

پادکست شماره دو : بهترین بیمه عمر

نکات مهم برای دریافت سود بیشتر

تمامی مواردی که گفته شد، مواردی بود که با آن ها می توانید بهترین شرکت بیمه گر را انتخاب کنید، در ادامه قصد داریم تا نکاتی را برای شما بیان کنیم که می توانید با رعایت این نکات، سود بیشتری از بیمه عمر خود دریافت نمایید.  

  • مدت قرارداد

مدت قرار داد یکی از مهمترین موارد در فرم پیشنهاد بیمه عمر می باشد، شما می توانید مدت بیمه نامه خود را بین ۵ تا ۳۰ سال انتخاب نمایید. از آنجایی که بیمه عمر مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت است، هرچه مدت قرارداد شما طولانی تر باشد، می توانید سود بیشتری از بیمه خود دریافت نمایید.

باید بدانید شما می تواند در هر سالی از قرار داد اقدام به فسخ بیمه نامه خود نمایید اما پس از صدور بیمه نامه، دیگر امکان افزایش مدت آن نخواهد بود، به همین خاطر مدت قرارداد بیمه عمر خود را حتما ۳۰ ساله انتخاب کنید و هر زمان که تمایل داشتید آنرا فسخ نمایید.

  • دریافت وام

شما می توانید از بیمه عمر خود وام دریافت کنید اما باید بدانید دریافت بیش از اندازه وام می تواند به سرمایه گذاری شما لطمه بزرگی وارد کند به همین خاطر توصیه می شود حدالامکان از بیمه نامه خود وام دریافت نکنید تا بتوانید در انتها قرارداد سود بالاترین دریافت نماید.

باید بدانید به مبلغ موجود در سبد اندوخته شما وام تعلق می گیرد و در صورتی که شما وام دریافت کرده باشید، تقریبا سبد اندوخته شما خالی شده است و به خاطر سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و سرمایه گذاری شما بی اثر خواهد شد. البته یک یا دو بار دریافت وام از سبد اندوخته تاثیر منفی زیادی نخواهد داشت اما اگر دریافت وام بیشتر از ۳ بار انجام شود، سود شما در انتها قرارداد کاهش چشمگیری خواهد یافت.  

  • فعال کردن تمامی پوشش ها

هدف بیشتر افرادی که بیمه عمر تهیه می کنند تنها سرمایه گذاری در آن می باشد به همین خاطر این اشخاص پوشش های بیمه عمر را فعال نمی کنند یا سقف این پوشش ها را خیلی پایین انتخاب می کنند، در صورتی که این کار کاملا اشتباه می باشد، زیرا پوشش های بیمه ای یکی از قسمت های اصلی این بیمه نامه هستند و در صورتی که شما این پوشش ها را تهیه نکنید و در پی رخ دادن برخی از حوادث دچار مشکل شوید، نمی توانید از بیمه عمر خود خسارت دریافت نمایید.

همچنین این بیمه نامه زمانی حداکثر کارایی خود را دارد که به هر دو قسمت به یک اندازه توجه داشته باشید، بنابراین باید به سرمایه گذاری و پوشش های بیمه ای به یک اندازه دقت کنید.

  • افزایش سالیانه حق بیمه

شما می تواند هر ساله حق بیمه پرداختی خود را افزایش دهید تا تورم باعث کاهش ارزش سرمایه های شما در طولانی مدت نشود. این موضوع یکی از مواردی است که در سرمایه گذاری شما نیز به شدت موثر می باشد به طور مثال شما اگر حق بیمه خود را سالیانه ۱۰ یا ۱۵ درصد افزایش دهید، مبلغ خیلی بیشتری در پایان قرارداد دریافت خواهید کرد.

  • حق بیمه بالا

مورد بعدی که در سرمایه گذاری بیمه عمر به شما کمک فراوانی می کند، حق بیمه پرداختی شماست، روشن است هرچه بتوانید حق بیمه بیشتری پرداخت کنید، قطعا در انتها قرار داد به سود بهتری می رسید بنابراین حتما در خرید بیمه عمر، تاجایی که می توانید حق بیمه خود را بالا انتخاب نمایید.

  • خرید بیمه عمر برای کودکان

توصیه می شود برای کودکان خود از همان بدو تولد یا سنین پایین بیمه عمر خریداری کنید، زیرا هرچه سن بیمه شده کمتر باشد، ریسک بیمه نامه نیز کمتر بوده و به همین خاطر سوددهی آن بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می شود برای کودکان از سنین پایین بیمه عمر تهیه کنید. از طرفی این بیمه یکی از روش های بسیار مناسب برای تامین آتیه فرزندان می باشد و فرزندان می توانند در انتها بیمه نامه خود، مبلغ قابل توجهی را دریافت کنند.

  • توجه به سوددهی شرکت بیمه

در نهایت موردی که در افزایش سرمایه گذاری شما بیشتر از اکثر موارد تاثیر دارد، سوددهی شرکت بیمه گر می باشد. همانطور که در قبل تر مشاهده کردید شرکت های بیمه ما و بیمه سامان بالاترین میزان سوددهی را دارند که می توانید برای سرمایه گذاری بهتر، بیمه عمر خود را از این شرکت ها تهیه نمایید.

توجه به سوددهی شرکت بیمه عمر

نکات مهم در خرید بیمه عمر

پیش تر به طور کامل در مورد شرکت های بیمه و معیارهای مقایسه این شرکت ها به طور کامل توضیح داده شد، اما اگر قصد خرید بیمه عمر را داشته باشید برای نکاتی را رعایت کنید که در ادامه برخی از این موارد را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • خرید از نمایندگی های معتبر

یکی از نکات مهمی که در خرید بیمه عمر باید به آن دقت داشته باشید، تهیه بیمه عمر از نمایندگی های معتبر با سابقه طولانی می باشد. توصیه می شود از نمایندگی های کم سابقه بیمه خود را تهیه نکنید تا با مشکل خدمات رسانی ضعیف از طرف نمایندگی رو به رو نشوید، به طور مثال در صورتی که تمایل دارید این بیمه نامه را از شرکت بیمه ما خریداری کنید، بیمه ما نمایندگی ۱۲۴۰ یکی از نمایندگی های معتبر و با سابقه می باشد و گزینه مناسبی برای خرید بیمه عمر خواهد بود.

  • استعلام شرکت بیمه از بیمه مرکزی

اگر از شرکت بیمه خود اطمینان ندارید می توانید کد این شرکت را از بیمه مرکزی استعلام بگیرید تا از صلاحیت آن مطلع شوید.

  • استعلام شماره بیمه نامه

این بیمه نامه دارای مزایا مختلفی است، به همین خاطر برخی از افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری و فروش بیمه عمر جعلی می کنند، برای جلوگیری از این مشکل می توانید شماره بیمه نامه خود را از بیمه مرکزی استعلام کنید تا خیالتان از بابت جعلی نبودن بیمه نامه راحت شود.

نتیجه گیری

در این گزارش بهترین بیمه عمر با توجه به معیارهای مختلف به شما معرفی شد، بنابر به بررسی های انجام شده، بهترین شرکت های بیمه برای خرید بیمه عمر شرکت های بیمه ما، بیمه سامان و بیمه پاسارگاد می باشند و اگر از بین این شرکت ها بخواهید بیمه عمر خریداری کنید، بهترین گزینه بیمه ما خواهد بود، زیرا این شرکت دارای بالاترین سود بیمه عمر کشوری بوده و همچنین سقف پوشش های بالاتری نسبت به سایر شرکت های بیمه دارد، به همین خاطر می تواند در بخش سرمایه گذاری و پوشش های بیمه ای مزایا فراوانی داشته باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=36496

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 4
  1. آیا بیمه عمر برای سرمایه گذاری مناسب است؟

  2. ممنون خیلی مطلب مفیدی بود

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.