معرفی فضای ابری، نسل جدید ذخیره سازی اطلاعات

معرفی فضای ابری، نسل جدید ذخیره سازی اطلاعات
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 26

سرخط اخبار اقتصادی

ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد/ فولاد را به سرنوشت صنعت برق دچار نکنید آمار گمرک چین از صادرات به ایران گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد! ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل! کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد! چه چیزی درآمد آنگویلا را عجیب کرده‌است؟ ۴ طرح سامسونگ برای گلکسی S25الترا/ عکس کدام قابلیت هوش‌مصنوعی سامسونگ طرفدار دارد؟ سرمایه گذاری در کدام یک از پروژه‌های ساختمانی بهتر است؟ با قیمت یک کوییک چه خودروهایی در سال ۱۳۸۰ می‌توانستیم بخریم؟ کرایه تاکسی در این شهر گران شد بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟ آغاز ثبت‌نام آزمون‌ های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین واریزی جدید برای معلمان در راه است زمان واریز پاداش ۱۴۰۱ معلمان بازنشسته لو رفت قیمت خودرو شاهین امروز ۹ فروردین/ شاهین کارکرده چند شد؟ + جدول قیمت چطور بلیت قطار بخریم؟ ین سقوط کرد بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟ آمار تکان دهنده از اسراف مواد غذایی خرید ساندرو اتوماتیک چقدر آب می‌خورد؟ + جدول قیمت پروژه شکارچیان روح، رسوایی جدید متا ادعای سنتکام در مورد سرنگونی پهبادهای یمنی ادامه بارش باران در کشور


30
فضای ابری (Cloud Storage) می تواند از نظر خدماتی که ارائه می کند، مانند ذخیره فایل، ایمیل یا تصاویر متفاوت باشد. داده ها جزء حیاتی هر کسب و کاری هستند.
معرفی فضای ابری، نسل جدید ذخیره سازی اطلاعات
  • کد خبر : 63283
  • 24 آذر 1400
معرفی فضای ابری، نسل جدید ذخیره سازی اطلاعات
همه ما در کار روزانه خود با گیگابایت یا ترابایت داده سروکار داریم. و هنگامی که فایل های زیادی را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید، به احتمال زیاد کامپیوتر شما کند می شود و در نتیجه عملکرد ضعیفی را خواهید دید.

اگرچه راهکارهای ذخیره‌سازی خارجی زیادی برای ذخیره و بکاپ‌گیری از داده‌های شما وجود دارد، این سخت افزارهای ذخیره‌سازی در مواردی ایمن نیستند. احتمال آن وجود دارد که داده های مهم خود را به دلیل هر گونه اتفاق ناگوار مانند شکستگی، سرقت، آسیب و بسیاری موارد دیگر از دست بدهید.

خرید فضای ابری با حجم بالا و قیمت مناسب، یک گزینه معقول و قابل اعتماد برای ذخیره و بازیابی داده ها و فایل های مختلف است. خدمات ذخیره سازی ابری بسیاری در بازار موجود است. قبل از مراجعه به سرویس ابری، مهم است که بدانید ذخیره سازی ابری دقیقاً چیست و چگونه کار می کند. بنابراین بهتر است به معرفی آن بپردازیم.

فضای ابری چیست؟

فضای ابری برای ذخیره سازی دیتا، اسناد و فایل های شما در سرورهای نقاط مختلف جغرافیایی می باشد که می توان از طریق ابر (یا اینترنت) به آن دسترسی داشت. داده‌ها از راه دور مدیریت، نگهداری و پشتیبان‌گیری می‌شوند، که کاربران معمولاً بطور ماهیانه یا بطور حجمی هزینه آن را پرداخت می‌کنند. بهترین فضای ابری در شرکت های هاستینگی ارائه می شود که حجم بالای فضای ذخیره سازی را با قیمتی مناسب و پشتیبانی با کیفیت، برای شما در نظر می گیرند.

فضای ذخیره‌سازی ابری از دیتاسنترهایی با سرورهای رایانه‌ای عظیم استفاده می‌کند که دیتا را ذخیره می‌کنند و آن‌ها را به صورت آنلاین از طریق وب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. کاربران می‌توانند محتوای خود را از راه دور آپلود کنند، آن‌ها را ذخیره کنند و در صورت نیاز، داده‌ها را بازیابی کنند. با خرید فضای ابری اکنون دیگر نیازی به تهیه سرور، هارد دیسک‌های اکسترنال و مموری استیک برای انتقال داده‌های خود از مکانی به مکان دیگر ندارید.

فضای ابری چگونه کار می کند؟

خرید فضای ابری ساز و کار ساده و آسانی دارد. در ذخیره سازی ابری، اطلاعات در مراکز داده ای که در هر نقطه از جهان واقع شده اند ذخیره می شود و توسط شرکت های هاستینگ نگهداری می شوند. از آنجایی که دیتا بر روی سرورهای میزبانی شده هستند، بنابراین به راحتی از طریق یک رابط وب قابل دسترسی هستند.

فضای ابری چگونه کار می کند؟

فضای ذخیره سازی ابری از زنجیره ای از سرورها استفاده می کند که شامل سرور اصلی و سایر سرورهای ذخیره سازی است. سرورها همه با یکدیگر مرتبط هستند و بسته به استفاده و نیاز شما می توان از آن استفاده کرد و بر اساس آن صورتحساب دریافت کرد. فضای ذخیره سازی ابری باعث صرفه جویی در پول شما می شود، در غیر این صورت با افزایش نیازهای کسب و کار شما باید روی سرورهای قوی تری خرج کنید. اما در فضای ذخیره سازی ابری، شما فقط برای فضای اشغال شده توسط داده های شما در فضای ابری پرداخت می کنید.

مزایای فضای ابری

· ذخیره سازی انواع فایل

فضای ذخیره سازی ابری به طور کلی از چندین نوع فایل در هر اندازه پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید به راحتی تمام محتوای مهم خود مانند اسناد، فیلم ها، عکس ها، موسیقی، فیلم ها و موارد دیگر را آپلود کنید. پس از ثبت نام در سرویس ذخیره سازی ابری و آپلود فایل های خود، می توانید آن را با تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه های تلفن همراه خود برای دسترسی آسان در حین حرکت همگام سازی کنید.

· دسترسی آسان از هر نقطه دنیا

جذاب‌ترین ویژگی خرید فضای ابری این است که می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید یا از هر کجای دنیا دانلود کنید، حتی بدون حمل لپ‌تاپ! شما فقط به اینترنت و یک گوشی موبایل نیاز دارید برنامه ارائه دهنده خدمات خود را در آن دانلود کنید، نیاز دارید. سپس، به سادگی وارد حساب کاربری خود شوید و فایل ها را آپلود یا دانلود کنید.

· اشتراک گزاری آسان

فضای ابری همچنین به شما امکان می دهد محتوای خود را با سایر کاربران یا اعضای تیم خود که برای شرکت شما کار می کنند به اشتراک بگذارید. می توانید به آنها اجازه دهید تا فایل های به اشتراک گذاشته شده با آنها را از راه دور ویرایش یا بخوانند. اعضای تیم شما می توانند با یکدیگر در یک پروژه همکاری و کار کنند و اسناد به اشتراک گذاشته شده با آنها را ویرایش کنند. می‌توانید از افراد دعوت کنید تا به فایل‌ها و پوشه‌های شما دسترسی داشته باشند و همه افرادی که این دسترسی را دارند می‌توانند اسناد به اشتراک گذاشته شده را در حساب خود ببینند.

مزایای فضای ابری

· امنیت بالا

داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری ایمن هستند و با ترکیبی از رمز عبور قوی محافظت می‌شوند، بنابراین هر شخص غیرمجاز نمی‌تواند به فایل‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده یا آپلود شده توسط شما دسترسی داشته باشد. همچنین Cloud Storage دارای قابلیت بازیابی اطلاعات فایل ها، پوشه ها یا اسنادی است که به طور تصادفی حذف شده اند. همچنین به شما این امکان را می دهد که با لینک کردن حساب خود با هر دستگاهی مانند تبلت، تلفن هوشمند یا رایانه شخصی، داده های خود را بازیابی کنید. برای افزایش امنیت فایل های خود در این فضای ذخیره سازی، امکان درج پسورد بر روی فایل های خود را نیز خواهید داشت تا هیچ کس بدون داشتن آن امکان دسترسی به داده های مهم شما را نداشته باشد.

جمع‌بندی

فضای ابری نمونه ای از پیشرفت تکنولوژی است که روشی نوآورانه برای نگهداری و مدیریت محتوای خود در اختیار ما قرار می دهد.با خرید فضای ابری بصورت دوره‌ای، هر کسی می تواند داده های خود را به صورت ایمن در یک مکان آنلاین ذخیره کند، بدون اینکه نگران فضا باشد. آپلود و دانلود فایل های خود با ابر آسان است.

 علاوه بر این، فضای ذخیره سازی ابری ایمن می باشد و می تواند توسط شما و هر کسی که اجازه دهید، دسترسی های موجود داده شود. هیچ چیز بدتر از از دست دادن اطلاعات یا ترس از دست دادن آنها نیست. اینجاست که فضای ابری با ویژگی‌های جذاب و قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش ارائه می‌شود که می‌توانید از راه دور در خانه یا محل کار خود بنشینید و در کامپیوتر یا در حین مسافرت با تلفن هوشمند یا تبلت خود در خارج از خانه به فایل ها دسترسی پیدا کنید و آنها را مدیریت کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=63283

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 3
  1. فضای ابری parspack (فضای ذخیره سازی ابری ایرانی)، یک سرویس پیشرفته، جهت ذخیره سازی اطلاعات در اختیار کاربران ایرانی توسط پارس‌پک قرار داده شده است.

  2. خرید هاست ارزان و اقتصادی با دامنه از شتابان هاست
    https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/it-industry-news/122326/

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.