معرفی سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱

معرفی سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 34

سرخط اخبار اقتصادی

۲۵ سال زندان برای سلطان رمزارز خروج ۱۳۰۰ ساختمان از وضعیت قرمز ریسک بورس تهران بیشتر است یا بازار رمزارزها؟ سیل پژو پارس در راه بازار / چشم متقاضیان محصول پُرطرفدار ایران خودرو روشن شد امنیت اطلاعات در سازمان چطوری بفهمیم که پلاک فک شده داریم؟ تله رفع تعهد ارزی برای صادرات غیرنفتی/ کاهش شدید صادرات محصولات کشاورزی پرتاب ماهواره‌های استارلینک به مشکل برخورد پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد


16
معرفی سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱
  • کد خبر : 292202
  • 12 بهمن 1401
معرفی سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱
در این مقاله قصد داریم به معرفی سهم های آینده دار بورس و بهترین سهام برای خرید در حال حاضر و کوتاه مدت و حتی بهترین سهم برای خرید فردا بپردازیم.

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که هر زمان بحث سرمایه وسط می‌آید، نمی‌توان بدون تحقیق و بررسی دقیق کاری انجام داد. یکی از بازارهای مهم برای افرادی که به دنبال کسب سرمایه هستند، بازار بورس است. کسب سرمایه در بازار بورس با حدس و گمان امکان‌پذیر نیست؛ حتی اگر بتوانید با حدس و گمان، سود کلانی در این بازار به دست آورید، بدون شک یک‌بار در دام نوسانات کوتاه‌ مدت بازار بورس گرفتار می‌شوید.

بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در این بازار، آشنایی با بهترین سهام برای خرید کوتاه‌ مدت، ‌سهم‌ های آینده دار بورس و کف ترین سهام بورس ۱۴۰۱ است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین سهام برای خرید در حال حاضر و بهترین سهام برای خرید فردا بپردازیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

معیارهای انتخاب سهم های آینده دار بورس

نمی‌توان سیستم و الگوریتم خاصی را برای انتخاب سهم های آینده دار بورس پیشنهاد داد؛ اما به دلیل پیدایش برخی سیستم‌های تحلیلگر برای تجزیه‌وتحلیل اوراق بهادار، تا حدودی می‌توان معیارهایی برای انتخاب سهم های آینده دار بورس تعیین کرد.

یکی از بدیهی‌ترین معیارها در تعیین یک سهم خوب، نسبت تقاضا به عرضه یک سهم است. بدیهی است که بهترین سهم برای خرید، سهمی است که تقاضای بیشتری نسبت به عرضه خود داشته باشد. چنین سهامی، بهترین سهام برای خرید کوتاه ‌مدت نیز است؛ زیرا قیمت آن به شکل چشم انگیزی افزایش می‌یابد.

پس با این تحلیل، بهترین راه انتخاب سهم های آینده دار بورس، بررسی میزان عرضه و تقاضا است. حال در زیر به شما روش‌هایی برای بررسی میزان عرضه و تقاضا معرفی کرده‌ایم:

نسبت قیمت بر سود سهام

یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی بهترین سهام برای خرید در حال حاضر، نسبت قیمت بر سود سهام یا همان روش P/E است. میزان پایین این نسبت، نشان‌دهنده ارزش پایین سهم نسبت به سود آن است.

تحلیل بنیادی

یکی از ساده‌ترین روش‌های تحلیل سهام، تحلیل بنیادی است. با روش تحلیل بنیادی، شما به‌راحتی می‌توانید از بهترین سهام برای خرید در حال حاضر آگاه شوید. در این روش، ارزش ذاتی سهام متناسب با شرایط کنونی و آینده شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

تحلیل تکنیکال

یکی از قوی‌ترین و موفق‌ترین روش‌ها برای انتخاب سهم های آینده دار بورس، تحلیل تکنیکال است. در تحلیل تکنیکال، نوسانات قیمتی سهام در بازه‌های زمانی مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد تا آینده سهام پیش‌بینی شود. با تحلیل تکنیکال، شما می‌توانید بهترین سهام برای خرید کوتاه‌ مدت را پیدا کنید.

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

حال که با روش‌های انتخاب سهم های آینده‌دار بورس آشنا شدید، قصد داریم بهترین سهام برای خرید در حال حاضر را به شما معرفی کنیم. در زیر لیستی از سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱ را برای شما تهیه کرده‌ایم:

غدام

شاید بتوان شستا را بهترین سهام برای خرید فردا دانست. البته طبق اطلاعات مالی به‌دست‌آمده از شرکت غدام، سود این شرکت در مقایسه با سال‌های مالی گذشته کاهش‌یافته است. اما ازآنجاکه در برنامه‌های آتی این شرکت، تولید محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار، افزایش کیفیت محصولات و تلاش برای حضور در بازارهای خارج از کشور دیده می‌شود، می‌توان شرکت غدام را بهترین سهام برای خرید فردا و حتی بهترین سهام برای خرید در حال حاضر دانست.

بهترین سهام برای خرید کوتاه مدت

بهترین سهام برای خرید کوتاه مدت

شاروم

شرکت پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم که در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد، یکی از سهم های آینده‌دار بورس به شمار می‌آید. شرکت پتروشیمی ارومیه دارای ۷۰۰ میلیون سهم است که حجم مبنا آن ۱ میلیون و ۸۳۳ هزار سهم است. در حال حاضر، نماد شاروم در وضعیت مطلوبی برای خرید قرار دارد.

خودرو

شرکت ایران‌خودرو با نماد خودرو را شاید بتوان بهترین سهم برای خرید در حال حاضر دانست. البته به دلیل حجم بالای نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های خودروسازی، این شرکت با ریسک نقدینگی روبه‌رو است که همین مسئله ممکن است در کاهش ارزش سهام این شرکت تأثیر داشته باشد. اما پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ایران‌خودرو به طور کامل این خطرات و ریسک‌ها را از خود دور می‌کند.

بهترین سهم برای خرید

بهترین سهم برای خرید

لپارس

شرکت پارس‌الکتریک با نماد لپارس در سال ۱۳۴۱ تأسیس شد. از آنجایی که قدرت خرید مردم ایران روبه‌کاهش است، شرکت باید محصولات متنوع‌تری را به بازار ارائه دهد تا از رقابت عقب نیفتد. قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز، مهم‌ترین چالش این نماد بورسی است.

جمع‌بندی

معیارهای مختلفی برای انتخاب سهم های آینده دار بورس وجود دارند و بدیهی است که این معیارها عین واقعیت نیستند و درصد خطا در همه این معیارها و ابزارهای تحلیل وجود دارد. اما به طور کل، می‌توان سهم‌های لپارس، شاروم، خودرو، غدام و بکاب را جزء سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۱ معرفی کرد.

منبع: rahavard365.com

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=292202

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. با توجه به اینکه قیمت خودرو در چند سال گذشته تقریبا همیشه صعودی بوده، به نظرم سهام خودرو یک گزینه امتحان شده و تست شده برای سرمایه گذاری هستش. ممنون از مطلب مفیدتون

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.