راهنمای جامع ترخیص کالا از بندرعباس

راهنمای جامع ترخیص کالا از بندرعباس
  • امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 68

سرخط اخبار اقتصادی

روزگاری تو در دهان همه ما بودی، وسوسه‌برانگیزِ جذاب ویدیوی حرص‌دربیاری که ساکنان تهران را سوژه کرد قیمت یورو امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ در بازار خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر! تورم ماندگار است؟ بازار روسیه منتظر اسباب بازی ایرانی کدام ویتامین به سلامت قلب کمک میکند؟ مقابله با زمین خواری در آستارا استفاده از تلگرام با هدف تروریسم ۳۰ مدل جدید از خودروهای نیسان تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهند شد انتقاد مکرون از توافق تجاری اروپا و مرکوسور مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد پوکو C۶۱ با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار معرفی شد واتساپ امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD را فراهم می‌کند سدان لوکس ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون شد + جدول هیوندای توسان ۲۰۲۵ ، قوی تر آمد! + عکس درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در تهران ممنوعیت‌های شب‌های قدر تورم کدام استان بیشتر است؟ سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است کیا K۴ جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟ قیمت تخم مرغ ۹۱ هزار تومان شد! + جدول اختراع جدید اپل مشکل باتری آیفون را حل خواهد کرد


7.53K
بندرعباس همواره یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری ایران بوده و به دلیل موقعیت فوق العاده‌ای که دارد، از گذشته تاکنون محل واردات و صادرات کالاهای مختلف به ویژه از طریق راه دریایی بوده است.
راهنمای جامع ترخیص کالا از بندرعباس
  • کد خبر : 42083
  • 02 آبان 1400
راهنمای جامع ترخیص کالا از بندرعباس
همانطور که می‌دانید ترخیص کالا یکی از اساسی‌ترین فرایندها در روند واردات کالا است که هر تاجر یا بازرگانی باتوجه به نیاز خود باید با مراحل، شرایط، مدارک و هزینه‌های ترخیص کالا آشنا باشد.

آشنایی با امکانات، خدمات و کیفیت بنادر مختلف از جمله ترخیص کالا از بندرعباس هم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه فعالان این حوزه قرار بگیرد. برای آگاهی و آشنایی بیشتر با فرایند ترخیص کالا و ترخیص بار دریایی از بندرعباس با ققنوس ترخیص همراه باشید.

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای بندری با موقعیت منطقه‌ای عالی است که بالاترین ترانزیت کالا از طریق این بندر و گمرک شهید باهنر آن صورت می‌گیرد. واردات و صادرات کالا از طریق راه دریایی همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انتقال کالا بوده و از آنجا که بندرعباس یکی از شهرهای بندری ایران و دارای دو گمرک بزرگ و مهم تجاری است، بهترین انتخاب برای ترخیص کالا و ترخیص بار دریایی می‌باشد.

سالانه کشتی‌های تجاری زیادی از بسیاری از کشورهای جهان به منظور ترخیص کالا از بندرعباس به این بندر مراجعه می‌کنند و از خدمات ویژه دو گمرک بزرگ بندرعباس بهره‌مند می‌شوند. گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر دو گمرک فعال این بندر هستند و بازرگانانی که بندر عباس را برای ترخیص کالای خود انتخاب می‌کنند باید به یکی از این دو گمرک مراجعه کنند.

همانطور که اشاره کردیم، بندرعباس یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بندرهای تجاری کشور است و به یکی از قطب‌های تجارت بین المللی کشور تبدیل شده است. از آنجا که دو گمرک فعال این بندر خدمات و امکانات خوبی را به تاجران و بازرگانان ارائه می‌دهند و از نظر جغرافیایی موقعیت بسیار مناسبی برای ترخیص بار دریایی دارند، آشنایی با مراحل، شرایط و هزینه‌های ترخیص کالا از بندرعباس لازم و ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا به طور کلی با مراحل، شرایط و مدارک ترخیص کالا آشنا شوید و در ادامه به بررسی دقیق‌تر اهمیت ترخیص کالا از گمرک‌های بندرعباس خواهیم پرداخت.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

شما به عنوان تاجر یا فردی که قصد فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالا را دارد، به طور کلی باید با فرایند ترخیص کالا آشنا باشید؛ زیرا عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی می‌تواند شما را در معرض خسارات مالی و مشکلات قانونی زیادی قرار دهد. فرایند ترخیص کالا مراحل و مراتب مختلفی دارد که به ظاهر پیچیده به نظر می‌رسند اما دریافت راهنمایی‌های لازم از متخصصان این زمینه و آگاهی کافی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های اضافی و تسریع انجام امور اداری داشته باشد.

ثبت اظهارنامه در سامانه جامع امور گمرکی اولین قدم در انجام مراحل ترخیص کالا است و شما در ابتدا باید مشخصات کالای خود را به گمرک معرفی نمایید تا با تائید آنها مراحل بعدی را پشت سر بگذارید. برای ثبت اظهارنامه باید مدارکی همچون اظهارنامه واردات قطعی، قبض انبار، کپی کارت بازرگانی، بارنامه، گواهی مبدا، فاکتور خرید، پروفرما و… را با خود به همراه داشته باشید.

پس از بررسی و تائید اظهارنامه از سمت اداره گمرک لازم است شماره کوتاژ صادر شده را دریافت و با تعیین یکی از مسیرهای سبز، زرد یا قرمز گمرکی، محموله شما مورد بررسی و بازرسی کارشناسان گمرکی قرار خواهد گرفت. با عبور کالا از مسیرهای گمرکی، کالا مورد کنترل بیشتری قرار می‌گیرد و اگر مشخصات وارد شده در سامانه با کالا مطابقت داشته باشند، مجوز عبور کالا صادر خواهد شد. دریافت مجوزهای لازم، پرداخت هزینه‌های گمرکی، دریافت سند ترخیص و اجازه بارگیری هم از مراحل نهایی انجام امور مربوط به ترخیص کالا از گمرکات مختلف نظیر گمرک بندرعباس هستند.

مدارک مورد نیاز ترخیص کالا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ترخیص کالا نیاز به اخذ مجوز و تهیه مدارکی دارد که قانونی بودن فرایند را ثابت می‌کنند. هر مرحله از ترخیص کالا نیاز به جمع آوری مدارک مختلفی نظیر بارنامه گواهی ترخیصیه و گواهی مبدا دارد که باید به سازمان‌های مربوطه تحت عنوان صاحب کالا یا حق العملکار گمرک ارائه دهید.

فاکتور خرید کالا، اسناد مربوط به اعلامیه‌های تامین ارز، پروفرما یا پیش فاکتور، مجوزهای ثبت سفارش، فهرست عدل بندی، مدارک مربوط به پرداخت شرکت حمل و نقل و بیمه انتقال کالا، بیمه گمرکی کالا، گواهی‌های سلامت، بهداشت، استاندارد و.. هم از دیگر مدارک مورد نیاز ترخیص کالا هستند که بهتر است پیش از شروع فعالیت تجاری خود آنها را آماده کنید.

اگر یکی از دو گمرک بندرعباس را برای تحویل کالای خود از گمرک انتخاب کرده‌اید، لازم است جهت ترخیص کالا از بندرعباس تمام مدارکی که ذکر کردیم را آماده و مراحل مربوطه را با موفقیت به اتمام برسانید. از آنجا که گمرک بندرعباس برای ترخیص بار دریایی بسیار مناسب است، در ادامه به بررسی بیشتر فرایند ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و خدمات گمرکی آنها خواهیم پرداخت.

موقعیت گمرک بندرعباس

این بندر معروف در تنگه شمالی هرمز واقع شده است و به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان از آب و هوای گرم و بسیار شرجی برخوردار است. بندرعباس درحال گسترش و پیشرفت است و از آنجا که موقعیت مناسبی از لحاظ تجاری و اقتصادی دارد، به یکی از مهم‌ترین مرکزهای تجاری و بازرگانی ایران و جهان تبدیل شده است.

بندرعباس در حاشیه جنوبی استان هرمزگان قرار دارد و حدود ۱۴ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و دریای عمان دارد؛ به همین منظور گمرکات بندرعباس بهترین موقعیت جغرافیایی را برای بارگیری کشتی‌های خارجی و بزرگ دارند و بهترین انتخاب برای ترخیص بار دریایی هستند. این بندر به بزرگترین ترمینال‌های کانتینری کشور بسیار نزدیک است و از آنجا که نقل و انتقالات در دو گمرک این بندر بسیار راحت است، آشنایی با فرایند ترخیص کالا از بندرعباس یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر تاجر یا بازرگان موفق باید با آنها آشنا باشد.

اهمیت آشنایی با فرایند ترخیص کالا از بندرعباس

همانطور که اشاره کردیم بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده‌ای که دارد از بهترین و مناسب‌ترین گمرکات برای ترخیص  انواع محموله‌های خارجی و سنگین و ترخیص بار دریایی است. علاوه بر مجاورت با دریا، این بندر از نظر همسایگی با کشورهای همسایه نظیر کشورهای مهم عربی و ارتباط آبی با کشورهایی همچون چین، هند، کره جنوبی، امارات متحده عربی و سایر کشورهای همسایه توانسته سبب ایجاد تجارت‌های بین المللی گسترده‌ای میان ایران و کشورهای مختلفی شود.

شناخت مراحل ترخیص کالا از بندر عباس و آشنایی با چگونگی انجام امور، هزینه‌ها و اسنادی که باید ارائه دهید، باعث می‌شوند در مدت زمان کمتری تمام امور را به خوبی پشت سر بگذارید و هر مرحله از ترخیص کالا از گمرک دچار سردرگمی نشوید. اگر به عنوان یک تاجر یا بازرگان فعال در زمینه واردات و صادرات کالا قصد انجام فعالیت تجاری برون مرزی به ویژه با کشورهای همسایه و کشورهایی همچون چین، هند، کره جنوبی و.. را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در حرفه خود و عدم بروز مشکلات احتمالی حتما به طور کامل با فرایند ترخیص کالا از دو گمرک بندرعباس آشنا شوید.

مراحل ترخیص کالا از بندرعباس

همانطور که می‌دانید برای ورود کالا به کشور لازم است یکی از گمرکات فعال کشور را باتوجه به نیاز و شرایط محموله خود انتخاب کنید تا بتوانید با انجام امور اداری و تشریفاتی گمرک کالای خود را از گمرک آزاد و تحویل بگیرید. از آنجا که گمرکات بندرعباس برای ترخیص بار دریایی و محموله‌های سنگین بسیار مناسب است و از موقعیت جغرافیایی خوبی برای تحویل کالاها از کشورهای همسایه و دیگر کشورها برخوردار است، آشنایی با مراحل ترخیص کالا از بندرعباس هم بسیار ضروری است. از آنجا که به طور کلی به مراحل ترخیص کالا از گمرک اشاره کردیم، در ادامه بخشی از فرایند ترخیص کالا از دو گمرک بندرعباس را نیز بررسی خواهیم کرد.

  • تنظیم و ثبت اظهارنامه اطلاعاتی کالا
  • ارائه اسناد و مدارک خواسته شده به گمرک نظیر گواهی مبدا، ترخیصیه و گواهی بهداشت و سلامت
  • تطبیق اسناد و مدارک دریافت شده با کالا
  • تطبیق جزئیات محصول با اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع امور گمرکی
  • صدور پروانه ترخیص و اجازه خروج کالا از گمرک
  • تائید تهایی، کنترل پایانی و ترخیص کالا

این موارد به طور کلی به مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس می‌پردازند و شما به عنوان صاحب کالا یا حق العملکار موظف به انجام تمام امور به دقت و با آگاهی کامل هستید تا بتوانید با جلوگیری از خسارت‌های مالی و در کمترین زمان کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

آشنایی با دو گمرک بندرعباس

اولین و مهم‌ترین گام در شناخت مراحل ترخیص کالا از بندرعباس، آشنایی با دو گمرک بزرگ و فعال آن به نام‌های گمرک شهید رجایی و گمرک باهنر است. در حقیقت آشنایی با خدمات و ویژگی‌های دو گمرک فعال بندرعباس به شما کمک می‌کند تا چگونگی انجام امور مربوط به ترخیص کالا را بهتر بشناسید و باتوجه به قوانین موجود و کالاهای ممنوعه دچار اشتباهات بزرگ نشوید.

علاوه بر این، بندرعباس برای سال‌های طولانی از بزرگترین و مهم‌ترین گمرکات تجاری کشور بوده است. دو گمرک بزرگ شهید باهنر و شهید رجایی از همان اول باعث برقراری تجارت‌های بین المللی بزرگی شده‌اند و گسترش فعالیت‌های تجاری و بازرگانی باعث پیشرفت بیشتر این گمرکات و تبدیل شدن آنها به بزرگترین و مهم‌ترین گمرک‌های فعال کشور شده است. مراحل و قوانین و مقررات ترخیص کالا از گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس هم مانند سایر گمرکات کشور و براساس قوانین تعیین شده کشوری است؛ به همین دلیل آشنایی کلی با مراحل و قوانین ترخیص کالا به شما در انجام امور گمرکی کمک خواهد کرد.

گمرک شهید رجایی بندرعباس

سهم گمرک شهید رجایی از ترخیص کالا از بندرعباس حدود ۵۰ درصد است و به یکی از مهم‌ترین گمرکات کشور تبدیل شده است. حدود بیست و سه کیلومتر از گمرک شهید رجایی تا شهر بندرعباس فاصله است و از آنجا که حجم بالایی از محموله‌های وارداتی وارد این گمرک می‌شوند، گمرک شهید رجایی موقعیت و جایگاه ویژهای در حوزه واردات و صادرات کالای ایران دارد. گمرک شهید رجایی بندرعباس مجهز به جرثقیل‌های بسیار بزرگی نیز هست که امکان حمل و نقلیه و تخلیه هر نوع کشتی را به راحتی فراهم می‌کنند. این گمرک تا قبل از سال ۱۳۸۵ با ۸۰ گمرک بین المللی فعالیت می‌کرد و به دلیل توانایی دریافت و کنترل محموله‌های سنگین و با وزن بالا، پس از گمرک بزرگ امام خمینی در مقام دوم گمرکات بزرگ کشور قرار دارد.

ویژگی‌های ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی

همانطور که اشاره کردیم، گمرک شهید رجایی یکی از دو گمرک مطرح بندرعباس است که برای ترخیص کالا از بندرعباس می‌توانید به آن مراجعه کنید. یه طور کلی ترخیص بار دریایی و محموله‌های سنگین از بندرعباس انتخاب مناسبی برای هر تاجر و بازرگانی است. موارد زیر نیز بخشی از مزایای فوق العاده گمرک شهید رجایی برای آزادسازی کالا هستند:

  • موقیت فوق العاده به دلیل قرارگیری در ۲۳ کیلومتری بندرعباس و مساحتی در حدود ۴۸۰۰ هکتار
  • معروف به بزرگترین ترمینال کانتینری کشور
  • دریافت و ترخیص حدود ۸۸ تن کالا از طریق گمرک شهید رجایی
  • منطقه ویژه اقتصادی به دلیل موقعیت استراتژیک عالی
  • برخورداری از نیروی مجرب و متخصص که انجام امور را احت‌تر و سریع‌تر می‌کنند
  • انجام حدود ۵۵ درصد از واردات و صادرات کالا
  • انجام حدود ۷۰ درصد ترانزیت در بنادر کشور
  • تخلیه حدود ۹۰ درصد از بارهای کانتینری کشور
  • ارتباط با کشورهای زیادی جهت تخلیه بار
  • جذب تجار زیاد به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده

این موارد برخی از مزایا و ویژگی‌های عالی گمرک شهید رجایی بندرعباس هستند که توانسته تجار و بازرگانان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کند و با امکانات و قابلیت‌های مناسبی که دارد، ترخیص کالا را راحت‌تر می‌کند.

امکانات گمرک شهید رجایی بندرعباس

گمرک شهید رجایی بندرعباس امکانات خوبی هم در اختیار تاجران و بازرگانان قرار می‌دهد و از آنجا که از مهم‌ترین و بزرگترین گمرکات کشور با موقعیت جغرافیایی عالی است، آشنایی با امکانات آن هم به انتخاب بهتر شما کمک خواهد کرد.

برخورداری از ۳۵ کانتینر، ارتباط با ۸۰ بندر معروف، ترمینال‌های بروز و پیشرفته و ۴۰ اسکله مجاز از جمله امکانات ویژه این گمرک هستند. علاوه بر این موارد، گمرک شهید رجایی اسکله‌های بزرگی دارد که کشتی‌های بزرگ به راحتی می‌توانند در آن پهلو بگیرند و محموله‌های سنگین خود را تخلیه کنند. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های عالی این گمرک مهم، تعداد زیاد جرثقیل‌های دروازه‌ای است که امکان انتقال راحت‌تر کانتینرها را فراهم می‌کنند. در بندر شهیدرجایی بندرعباس برای تغییر نام کالا نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین هم ندارید و می‌توانید با کمترین هزینه و با مبلغی کم نسبت به انجام آن اقدام کنید.

اهداف گمرک شهید رجایی

ترافیک بالا در ترخیص کالا و حجم زیاد محصولات سبب شده تا دو گمرک فعال بندرعباس اهداف مشخصی را برای راحتی تجار تعیین کنند و آنها بتوانند به بهترین شکل فرایند ترخیص کالا از بندرعباس را به پایان برسانند.

  • افزایش شاخص‌های بین المللی
  • تسهیل روند کاری
  • استفاده از سیستم الکترونیکی
  • تهیه و ارائه گزارش به تجار درباره تجارت‌های خارجی
  • کنترل واردات و صادرات کالا با امکانات بروز و پیشرفته
  • جلوگیری از ورود کالای قاچاق
  • عدم صدور اجازه ورود آلاینده‌های آسیب زا به محیط زیست
  • عدم اجازه ورود ارزهای بی‌رویه
  • کاهش هزینه‌های اضافه گمرکی
  • ارائه سطح بالای خدمات به تجار
  • مدیریت قوی
  • یکپارچه سازی سیستم گمرک
  • پایبندی به استانداردهای تجاری و بازرگانی
  • دقت بالا و سرعت در انجام امور گمرکی

این موارد از جمله اهداف والایی هستند که گمرک شهید رجایی برای پیشرفت و گسترش روابط تجاری خود تعیین کرده‌ است تا بتواند بهترین خدمات را به تاجران و بازرگانان ارائه دهد.

ترخیص کالاهای فاسد شدنی از گمرک شهید رجایی

اگر قصد ترخیص کالا یا ترخیص بار دریایی از گمرک بندرعباس را دارید، لازم است به آب و هوای آن بسیار توجه کنید. شهر بندرعباس از اب و هوای بسیار گرم و شرجی برخوردار است و درصورت واردات مواد غذایی لازم است به سرعت محموله خود را ترخیص کنید.

نگهداری طولانی مدت مواد غذایی فاسد شدنی در انبارهای گمرک موجب فاسد شدن زودتر آنها خواهد شد؛ بنابراین علاوه بر انجام سریع امور گمرکی، لازم است کانتینرهای مناسب و یخچال‌دار گمرک شهید رجایی را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از این نوع کانتینرها هزینه زیادی را با خود به همراه خواهند داشت؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز حتما با ترخیص کاران و متخصصان این زمینه مشورت کنید.

کالاهای وارداتی مجاز در گمرک شهید رجایی

سیگار و محصولات دخانی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، پارچه، خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال و ماشین لباسشویی، فرش ماشینی، لاستیک، ماشین آلات راهسازی نو و مستعل، کامپیوتر و لوازم جانبی، لپ تاپ، دوربین عکاسی و مداربسته از جمله کالاهای مجازی هستند که از طریق گمرک شهید رجایی می‌توانید نسبت به ورود و ترخیص آنها به کشور  اقدام کنید.

ترخیص کالا از گمرک باهنر بندرعباس

اگر قصد ترخیص کالا از بندرعباس را دارید، لازم است با امکانات و ویژگی‌های گمرک بزرگ شهید باهنر بندرعباس هم آشنا شوید تا فرایند ترخیص کالا از این بندر را هم به خوبی پشت سر بگذارید.

ماشین آلات راهسازی مستعمل، انواع خودرو، شیرآلات بهداشتی، فرش ماشینی، انواع اسباب بازی، انواع چسب، انواع لوازم خانگی (مانند یخچال، لباسشویی، ظرفشویی) ، تجهیزات پزشکی، محصولات خاص نظامی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لاستیک، انواع رایانه، نوت بوک و لوازم جانبی از جمله محصولاتی هستند که امکان بارگیری و ترخیص از گمرک باهنر بندرعباس را دارند.

همچنین بندر شهید باهنر از گمرکات قدیمی شهر بندرعباس است که به دلیل نزدیکی به مناطق آزاد تجاری قشم، کیش و آب‌های بین المللی توانسته توجه تاجران را به خود جلب کند و میان تاجران و بازرگانان این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خوب است بدانید که گمرک شهید باهنر بندرعباس در بخش کالاهای غیرنفتی بسیار فعال است و از این لحاظ مقام سوم را میان گمرکات کشور دارد. واردات کالا

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

شیوه محاسبه هزینه‌های ترخیص کالا از همه گمرکات کشور نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و بهتر است به دلیل پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های بالا از حق العملکاران و کارشناسان مسلط به این امور در زمینه ترخیص کالا کمک بگیرید. به طور کلی ارزش گذاری بسیاری از کالاها جهت محاسبه حقوق و عوارض گمرکی بر اساس تعداد وزن آنها محاسبه می‌شود و برای آشنایی بیشتر خوب است بدانید که مجموع بیمه، کرایه حمل و ارزش کالا در مبدا، ارزش کالا یا سیف (CIF) را به شما تحویل می‌دهد.

توجه داشته باشید که هزینه انبارداری، نرخ بیمه و کرایه کالاهای مختلف با یکدیگر در گمرکات مختلف متفاوت خواهد بود و هزینه‌های تخلیه، بارگیری و انبارداری را نیز باید هنگام ترخیص و خروج کالا به گمرک پرداخت کنید. ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

خدمات گمرک بندرعباس به تاجران و شرکت‌های ترخیص کالا

باتوجه به اینکه به طور کامل به اهمیت ترخیص کالا از بندرعباس، مراحل، چگونگی، موقعیت جغرافیایی و هزینه آن پرداختیم، خوب است نگاهی کلی به خدماتی که گمرکات بندرعباس به تاجران و شرکت‌های ترخیص کالا ارائه می‌دهد بیاندازیم تا انتخاب مناسب‌تری برای ترخیص کالا یا ترخیص بار دریایی خود داشته باشید. مجموعه خدمات گمرکات بندرعباس عبارتند از:

  • محاسبه دقیق و کامل هزینه‌های ترخیص کالا براساس مدارک و اسناد ارائه شده و باتوجه به نوع، جنس، وزن، ارزش کالا و تعداد کانتینر
  • ترخیص سریع با حداقل هزینه و مسلط به تمام امور اداری و تشریفاتی گمرک
  • ارائه مجوزهای لازم به تاجران در کنار انجام فعالیت‌های تجاری
  • ایجاد هماهنگی میان ترانزیت کالاها و انبار
  • ارسال مدارک و اطلاعات کالا به ادره گمرک از طریق ایمیل جهت تعیین و پرداخت راحت‌تر هزینه‌ها

این موارد تنها بخشی از خدماتی هستند که دو گمرک معروف بندرعباس جهت ترخیص کالا به تجار و شرکت‌های ترخیص کالا ارائه می‌دهند تا با بهره‌گیری از این امکانات و خدمات بتوانند در به اتمام رساندن فرایند ترخیص کالا موفق باشند و در وقت و هزینه خود هم به طور چشمگیری صرفه جویی کنند.

جمع بندی

به طورکلی هرچقدر که با فرایند، مراحل، هزینه‌ها و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا آشنا باشید، باز هم طی انجام امور اداری و تشریفاتی گمرک ممکن است با برخی مشکلات و موانع رایج مواجه شوید که فرایند را برای شما زمان‌بر و پرهزینه خواهند کرد. از آنجا که ترخیص کالا از مهم‌ترین امور در زمینه تجارت برون مرزی است و آشنایی با ویژگی‌ها، امکانات و خدمات ترخیص کالا از بندرعباس برای هر تاجر و بازرگانی لازم و ضروری است، پیشنهاد می‌کنیم برای تسریع امور از کارشناسان و متخصصان این زمینه کمک بگیرید.

هماهنگی با بهترین شرکت ترخیص کالا یا استخدام ترخیص کار مجرب قطعا نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های اضافی خواهد داشت و باتوجه به دانش و اطلاعات کافی این افراد با موانع قانونی و اداری کمتری رو به رو خواهید شد. علاوه بر این شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت ققنوس ترخیص به نشانی FNXCUSTOMS.COM مراجعه و برگه خدمات ما بازدید کنید و از هزینه ترخیص کالا اطلاع یابید

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=42083

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 34
  1. سلام
    مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس که مطرح کردید عالی بود

    • سلام علی جان

      خواهش میکنم، خوشحالیم که مجموعه شرکت های گروه تجاری ققنوس ترخیص (fnxcustoms) رضایت شمارو کسب کردند 😎

      روز خوشی داشته باشید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.