همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

همه چیز درباره تحصیل در ترکیه
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 22

سرخط اخبار اقتصادی

پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت باران در راه است صادرات ایران به عراق: بدون تنوع! حمله سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به سوریه ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۳۰۰ میلیونی شد! + جدول قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد / خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟


42
الو اپلای | مرکز تخصصی خدمات مهاجرت به ترکیه
همه چیز درباره تحصیل در ترکیه
  • کد خبر : 125329
  • 04 تیر 1401
همه چیز درباره تحصیل در ترکیه
در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان به‌خاطر شرایط خوب کشور ترکیه، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند‌.

دلایل محبوبیت تحصیل در ترکیه شامل مواردی مانند عدم نیاز به ویزا، شباهت سیستم آموزشی این کشور با ایران، نزدیکی به ایران، پایین بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل، تحصیل در سطح دانشگاه‌های اروپایی، امکان کار همزمان با تحصیل، ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع در دانشگاه‌های ترکیه، عدم شرط سنی برای ثبت‌نام در دانشگاه، امکان تحصیل پزشکی در ترکیه و معتبر بودن مدارک تحصیلی ترکیه در همه کشورهای دنیا است. کسانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه بروند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشند. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط و مزایای تحصیل در ترکیه و ورود به دانشگاه‌های این کشور توضیح دهیم. 

تحصیل در ترکیه چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

در ادامه به چند مورد از مزایای تحصیل در ترکیه می‌پردازیم:

  ۱. داشتن سیستم آموزشی عالی با امکانات فراوان و ارائه مدارک معتبر

آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، تعداد دانشجویان ایرانی که دانشگاه‌های ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند، به میزان زیادی افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در ترکیه برای ایرانیان، این است که  سیستم آموزشی فوق‌العاده خوب و باکیفیتی دارد و همه دانشگاه‌های آن دارای امکاناتی مانند خوابگاه رایگان، کتابخانه و آزمایشگاه هستند. اعتبار مدارک دانشگاهی ارائه شده در دانشگاه‌های ترکیه بالاست و در تمام کشورهای جهان تایید می‌شود. دانشجویان ایرانی با دریافت مدرک تحصیلی از ترکیه این شانس را دارند که در کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، آمریکا و غیره به ادامه تحصیل بپردازند.

  ۲. مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه

 یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهایی به جز ایران را دارند، بحث هزینه‌های زندگی و تحصیل است. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ایرانیان کار بسیار دشواری است و بسیاری از افراد از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آیند؛ اما تحصیل در ترکیه و هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف این کشور از جمله آنکارا، بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. شهریه‌هایی که دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در ترکیه و سایر رشته‌ها دریافت می‌کنند، بسیار کم‌تر از کشورهای دیگر است. از طرفی همسایه بودن ایران و ترکیه هزینه‌های رفت‌وآمد دانشجویان را کاهش می‌دهد.

  ۳. انجام کار دانشجویی همزمان با تحصیل

یکی‌دیگر از مزایای تحصیل در کشور ترکیه برای ایرانیان این است که دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد می‌توانند ضمن تحصیل مشغول کار شوند و به‌عنوان یک محقق به انجام پروژه‌های علمی مشغول شوند و از طریق ۳۰ ساعت کار در طول هفته هزینه‌های تحصیلی خود را تامین کنند. کار دانشجویی به‌عنوان رزمه دانشجو ثبت خواهد شد. لازم به ذکر است که بدانید دانشجویان در اولین سال تحصیل در این کشور اجازه انجام کار دانشجویی را ندارد.

انجام کار دانشجویی همزمان با تحصیل

  ۴. دریافت بورسیه و استفاده رایگان از امکانات دانشگاه‌های ترکیه

 از مزایای دیگر تحصیل در کشور ترکیه، می‌توان به دریافت بورسیه و استفاده رایگان از امکانات دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد. گرفتن بورسیه از این کشور به مراتب شرایط راحت‌تری نسبت به کشورهایی مانند سوئد، کانادا، آمریکا، انگلیس و غیره دارد. بورسیه‌های تحصیلی ترکیه متفاوت هستند و هر یک بخشی یا کل هزینه‌های تحصیلی دانشجو را تحت پوشش قرار می‌دهد. قبل از هرگونه اقدام برای گرفتن بورسیه باید به بررسی بورسیه‌ها بپردازید. خوابگاه رایگان، عدم پرداخت شهریه، ارائه بیمه درمانی به دانشجو، امکان شرکت در دوره‌های زبان ترکی استانبولی، ارائه کمک هزینه برای سفر از مزایای دریافت بورسیه در ترکیه است.

  ۵. امکان دریافت اقامت ترکیه پس از اتمام تحصیل

دانشجویان ایرانی می‌توانند پس از به اتمام رسیدن تحصیل در ترکیه با رفتن به مقطع بالاتر تحصیلات بار دیگر اقامت خود را تمدید کنند. کسانی که بتوانند یک کار تمام وقت بعد از تحصیل پیدا کنند، می‌توان با طی مراحل قانونی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. بازار کار ترکیه شرایط بسیار ایده‌آلی دارد و افراد بعد از تحصیل به‌راحتی در شرکت‌های بین‌المللی این کشور استخدام شده و به درآمدهای دلاری دست پیدا می‌کنند. در سال‌های پیش دانشجویان طبق قوانین ترکیه در آن زمان پس از پایان تحصیل مجبور بودند ترکیه را ترک کنند؛ اما با روی کار آمدن رجب طیب اردوغان قوانین این کشور تغییر کرد.

  ۶. معرفی مراحل دریافت پذیرش تحصیل در ترکیه

اولین مرحله برای دریافت پذیرش تحصیلی در کشور ترکیه انتخاب رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه مورد نظر است. هر دانشجو با توجه به شرایطش رشته و دانشگاهش را انتخاب می‌کند و تحصیلات خود را به زبان انگلیسی، ترکی یا زبان‌های دیگر ادامه بدهد. در مرحله بعدی باید درباره بورسیه تحصیلی و منابع مالی اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد. اطلاعات مربوط بورسیه معمولا در وبسایت هر دانشگاه ارائه شده است. مرحله سوم آماده کردن اسناد و مدارک مورد نیاز دانشگاه انتخابی است. به‌عنوان مثال مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ترکیه با مدارک مورد نیاز رشته‌های دیگر مانند مدیریت کسب و کار متفاوت است.

معرفی مراحل دریافت پذیرش تحصیل در ترکیه

دانشجوها برای پذیرش در برخی از رشته‌ها باید آزمون بدهند و نمره زبان ارائه دهند. آزمون YOS شامل دو بخش است. بخش اول شامل هشتاد سوال است و نود دقیقه مهلت دارد. بخش دوم نیز آزمون زبان ترکی است. در مرحله بعدی باید برای درخواست ویزای دانشجویی از طریق سفارت ترکیه اقدام شود. با توجه به طولانی بودن روند اخذ ویزای تحصیلی بلافاصله بعد از نامه پذیرش تحصیلی دریافت اخذ ویزا را شروع کنید. برای دریافت اطلاعات جامع درباره آزمون یوس (YOS) میتوانید عبارت ” آزمون یوس الو اپلای ” را در گوگل جستجو کنید.

تحصیل در ترکیه از طریق موسسه مهاجرتی الو اپلای

کسانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کنند، می‌توانند از خدمات سایت موسسه مهاجرتی الو اپلای با آدرس اینترنتی https://www.aloapply.com/ استفاده کنند. موسسه مهاجرتی الواپلای با هدف ارائه خدمات اقامت و مهاجرت به ایرانیان در ترکیه راه‌اندازی شده است. این موسسه به‌راحتی می‌تواند چالش‌ها را از پیش‌روی افراد متقاضی تحصیل در ترکیه بردارد و روند دریافت پذیرش تحصیلی در ترکیه را سرعت ببخشد. خدمات دیگر الواپلای عبارتند از: ثبت ازدواج بین‌المللی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، خرید و کرایه ماشین در ترکیه، اخذ شهروندی ترکیه و غیره. پشتیبانی قدرت‌مند، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان و رضایت تمام مشتریان از مهم‌ترین مزایای موسسه مهاجرتی الواپلای به شمار می‌رود. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=125329

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. اخیرا همه میرن تورکیه

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.