چرا ایرانیان در ترکیه ملک می خرند؟

چرا ایرانیان در ترکیه ملک می خرند؟
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 0

سرخط اخبار اقتصادی

بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟ علت تورم افزایش مزد کارگران نیست سفر ۸ میلیون نفر به مشهد در ایام عید طرج پلیس علیه شوتی‌سواران پیش‌بینی قیمت طلا ۱۰ فروردین / قیمت طلا و سکه سقوط می‌کند؟ جام تنیس فردا موتورز در نوروز امسال  سقوط ۴‌ کولبر در ارتفاعات منطقه مرزی‌هانی گرمله رییسی به ترکمنستان می‌رود لوگوی لامبورگینی تغییر کرد افشاگری آمریکا از حمله تروریسی در روسیه ما دچار یک سردرگمی در سیاست داخلی و خارجی هستیم  نکات مهم برای خرید خودرو / پلاک این خودروها تعویض نمی‌شود! ساعت شروع به کار ادارات ۹ صبح شد این افراد از خدمت سربازی معاف شدند بارش‌ها سفرهای نوروزی را کاهش داد از تخم‌مرغ و نوشابه تا بلیت سینما گران شد پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی  آتش‌سوزی در بازار حضرتی تهران + فیلم فرمان داعش برای عملیات در خاک اروپا، آمریکا و اسرائیل قیمت غذاساز ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد! + لیست قیمت انواع غذاساز عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره + عکس مهلت استفاده از یارانه جدید تا چه زمانی است؟ خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین


48
چرا ایرانیان در ترکیه ملک می خرند؟
  • کد خبر : 125463
  • 04 تیر 1401
چرا ایرانیان در ترکیه ملک می خرند؟
این سوالی است که ممکن است به ذهن هر ایرانی خطور کند که چرا ایرانیان اینقدر به‌دنبال خرید ملک در ترکیه هستند؟ چه جذابیت‌هایی خرید ملک در ترکیه دارد که نظر ایرانیان را به خود جلب کرده است؟ پاسخ به این سوال را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

امکان زندگی با استانداردهای اروپایی

ترکیه جزو ۲۰ کشور صنعتی دنیا و عضو دائم ناتو است و به واسطه این‌ها و سرمایه‌گذاری‌های عظیم خارجی در زمینه‌های مختلف توانسته جایگاه خوبی در بین کشورهای جهان بدست بیارد.

سطح رفاه اجتماعی در ترکیه در رده متوسط قرار دارد و امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی قابل قبولی برای شهروندان خود فراهم کرده است.

دسترسی رایگان به امکانات بهداشتی در قالب مراکز سلامت، پوشش مناسب بیمه درمان و بازنشستگی برای اقشار مختلف مردم، امکان استفاده از امکانات عمومی مانند وسایل نقلیه عمومی و مراکز فرهنگی و هنری از این گونه خدمات است.

دسترسی به تحصیل رایگان تا پایان متوسطه و همچنین بورسیه های متنوع در دانشگاه های مختلف آن که تا ۱۰۰ درصد هزینه های دانشجویان را پوشش می‌دهد نیز از این دست امکانات هستند.

همه این امکانات برای افرادی که شهروندی ترکیه را کسب کرده باشند فراهم است. حتی افرادی که اقامت ترکیه را از یکی از راه های کسب آن مانند تحصیلی یا خرید ملک زیر ۴۰۰ هزار دلار گرفته باشند نیز می‌توانند از بسیاری از امکانات عمومی همچون سایر شهروندان ترکیه استفاده کنند.

نکته مهم اینکه همه این امکاناتی که گفته شد با هزینه ای حداقل نصف کشورهای اروپایی میسر می‌شود. مضاف بر اینکه گرفتن اقامت‌های مختلف در کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه به راحتی ترکیه نیست و هزینه هایی به مراتب بیشتر نیز دارد.

سرمایه گذاری با سود‌دهی مناسب

سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه می‌تواند سوددهی مناسبی را به همراه داشته باشد. طبق آمارها در سال ۲۰۲۱ رشد دلار در ترکیه حدود ۸۸ درصد بوده درحالیکه املاک مسکونی بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته اند.

به‌عنوان مثال اگر سال گذشته خانه‌ای به ارزش ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ لیر خریده بودید امسال بطور متوسط ارزش ملک شما به ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ لیر رسیده است. این بدین معناست که علاوه بر اینکه از تورم و کاهش ارزش لیر جلوتر هستید با احتساب رشد دلار، حداقل ۳۰ درصد نیز بصورت دلاری سود خواهید کرد.

امکان اخذ شهروندی ترکیه

دریافت شهروندی ترکیه

با خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری امکان اخذ شهروندی ترکیه نیز فراهم می باشد. کشورهای مختلفی در دنیا امکان اخذ شهروندی برای اتباع خارجی را دارند اما اکثر آن‌ها با حداقل ۳۰۰٫۰۰۰ دلار به‌عنوان اعانه یا با اما و اگر و صرف چند سال این امکان را فراهم کرده اند. در صورتیکه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اینکه سرمایه گذاری سوددهی محسوب می‌شود امکان دریافت شهروندی را نیز به افراد خارجی در حداقل زمان ممکن که حدود شش ماه است فراهم کرده است.

نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی

ترکیه و ایران از دیرباز روابط حسنه خوبی داشته اند و ترکیه جزو معدود کشورهای همسایه ایران است که تاکنون هیچ مشکل خاصی با ایران در هیچ زمینه سیاسی یا اقتصادی نداشته است.

به همین جهت اتفاقاتی که هر از چندگاهی برای ایرانیان مقیم کشورهای همسایه دیگر مانند امارات و گرجستان پیش می آید برای ایرانیان ساکن ترکیه پیش نخواهد آمد و این ثبات ادامه دار خواهد بود. همچنین نزدیکی دو کشور و مراودات مختلف بین آن‌ها سبب شده امکان سفر بین دو کشور از طریق راه های زمینی، ریلی و هوایی از شهرهای مختلف فراهم باشد بطوریکه بیش از ۵ پرواز مختلف ایرانی در طول شبانه روز به ترکیه مسافر جابه‌جا می کنند. اشتراکات فرهنگی مشترک بین ایران و ترکیه که دو کشور مسلمان با فرهنگ‌های مشترک هستند نیز بسیار است. این تشابه فرهنگی امکان زندگی در ترکیه را آسان تر می کند و در یادگیری زبان و روش زندگی در ترکیه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

بازار مناسب برای تجارت و کسب و کار

ترکیه مرز بین شرق و غرب به‌شمار می رود و می‌تواند پلی برای رسیدن به بازارهای هدف در اروپا و امریکا برای بسیاری از کالاهای ایرانی باشد. تحریم های وضع شده بر علیه ایران باعث شده امکان تجارت مستقیم از ایران با سایر کشورها فراهم نباشد و ترکیه در این میان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. تجارت آزاد در ترکیه جریان دارد و امکان ثبت و راه اندازی شرکت، افتتاح حساب بانکی در ترکیه و اعتبارنامه های مالی در ترکیه فراهم است.

همچنین دولت ترکیه مشوق‌های بیشماری همچون معافیت‌های مالیاتی را برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار خارجی فراهم کرده تا از محل درآمد آن‌ها بتواند کسب سود نماید. ایرانیانی که به تجارت بین المللی مشغول هستند می‌توانند از پتانسیل قوی ترکیه در زمینه تجارت استفاده کنند و کسب و کار خود را توسعه ببخشند.

طبق آمارها طی ۵ سال گذشته ایرانیان اولین کشور در زمینه سرمایه گذاری املاک در ترکیه بوده اند. با نگاهی به آمار رسمی ترکیه نیز می‌توان دید که تنها در سال ۲۰۲۱ ایرانیان در ترکیه ۱۰٫۰۵۶ ملک خریدند و رتبه اول را کسب کردند و این رقمی قابل تامل است.

خرید ملک در استانبول

حال با تمام مواردی که گفته شد می‌توان فهمید که چرا ایرانیان اینقدر به خرید ملک در ترکیه علاقه مند هستند. ترکیه می‌تواند مقصدی مطمئن برای کسانی باشد که قصد زندگی و سرمایه گذاری در ترکیه را دارند. همچنین از مطالب گفته شده می‌توان اینگونه برداشت کرد که بسیاری از ایرانی‌ها با مقایسه موقعیت های زندگی و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف جهان، ترکیه را انتخاب می کنند. قطعا انتخاب‌های دیگری مانند کانادا، استرالیا، آمریکا یا اسپانیا نیز برای ایرانی‌ها فراهم است اما با کنار هم قرار دادن مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها، ترکیه در رده‌های اول لیست قرار خواهد گرفت.  

با خرید املاک در ترکیه می‌توانید پاسپورت و شهروندی این کشور را دریافت کنید. اویار‌گروپ، سایت خرید خانه در ترکیه، به شما کمک می کند تا بتوانید در سریع ترین زمان و با شرایط پرداخت نقد و اقساط، سند قطعی ملک را به نام خود کنید.

اویار گروپ از ابتدا تا انتهای مسیر خرید خانه در ترکیه با شما همراه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت رایگان با مشاورین مجموعه ارتباط برقرار کنید یا به سایت evyargroup.com مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=125463

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. ممنون از evyargroup

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.