بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری ایرانیان کدام اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری ایرانیان کدام اند؟
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 5

سرخط اخبار اقتصادی

صادرات ایران به عراق: بدون تنوع! حمله سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به سوریه ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۳۰۰ میلیونی شد! + جدول قیمت این خودرو روزانه بیش از ۳ میلیون تومان رشد کرد / خودروی بی طرفداری که ناگهان محبوب شد بزرگراه شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور| احداث ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه طی ۳ سال گذشته حجم واردات آهن اسفنجی اتحادیه اروپا در ۲۰۲۳ چقدر بود؟ علت تورم افزایش مزد کارگران نیست سفر ۸ میلیون نفر به مشهد در ایام عید طرج پلیس علیه شوتی‌سواران پیش‌بینی قیمت طلا ۱۰ فروردین / قیمت طلا و سکه سقوط می‌کند؟ جام تنیس فردا موتورز در نوروز امسال  سقوط ۴‌ کولبر در ارتفاعات منطقه مرزی‌هانی گرمله رییسی به ترکمنستان می‌رود لوگوی لامبورگینی تغییر کرد افشاگری آمریکا از حمله تروریسی در روسیه ما دچار یک سردرگمی در سیاست داخلی و خارجی هستیم  نکات مهم برای خرید خودرو / پلاک این خودروها تعویض نمی‌شود! ساعت شروع به کار ادارات ۹ صبح شد این افراد از خدمت سربازی معاف شدند بارش‌ها سفرهای نوروزی را کاهش داد از تخم‌مرغ و نوشابه تا بلیت سینما گران شد پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی  آتش‌سوزی در بازار حضرتی تهران + فیلم


47
بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری ایرانیان کدام اند؟
  • کد خبر : 248049
  • 28 شهریور 1401
بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری ایرانیان کدام اند؟
برای انتخاب کشور مقصد مهاجرت کاری یا تحصیلی چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

چه چیزی باعث می شود کشوری برای مهاجرت تحصیلی دارای بیشترین میزان متقاضی باشد. آیا تمام دانشگاههایی که طراز اول هستند برای مهاجرت هم محبوبیت دارند؟ یا فقط کشورهای خاصی برای این انتخاب کاندید می باشند. چرا وقتی صحبت از مهاجرت کاری برای کسب درآمد است، فقط به کشورهای خاصی اشاره می شود . با زند آرتا همراه شوید تا ضمن جوابگویی به این سوالات طبق آخرین نظر سنجی، کشورهای محبوب از لحاظ مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

دلیل جذابیت کشورهای مهاجر پذیر برای کار یا تحصیل

مهاجرتهای بین المللی با اهداف مختلفی صورت می پذیرند. اما دو مورد از این مهاجرتها دارای بیشترین فراوانی هستند: مهاجرتهای تحصیلی و مهاجرتهای کاری. در هر دو مورد از این مهاجرتها، بهره مندی از امکانات، درآمد و سطح زندگی بالای کشورهای پیشرفته، بیشترین انگیزه مهاجران را شکل می دهند. طبق آمارهای منتشر شده،  در سال ۲۰۱۹، تعداد ۱۶۹ میلیون مهاجرت کاری و در ۲۰۲۰، بیش از ۶/۵ میلیون مهاجرت تحصیلی به ثبت رسیده است. طبق بررسیهای صورت گرفته، در بسیاری از مواقع، مهاجران پس از مهاجرت، شرایط زندگی بسیار بهتری نسبت به قبل از مهاجرت را تجربه کرده اند و دقیقا به همین دلیل، در کشورهای کمتر توسعه یافته، مهاجرت به کشوری پیشرفته  که شرایط زندگی و تحصیلی مناسبی برای مهاجران ارائه نماید از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

ملاک انتخاب یک کشور برای مهاجرت کاری یا تحصیلی چیست؟

در بسیاری موارد، یک کشور بطور همزمان از نظر فرصتهای شغلی و تحصیلی، زمینه های خوبی در اختیار مهاجران قرار می دهد اما همیشه هم چنین نیست. چرا که یک کشور ممکن است از نظر تحصیلی فرصتهای خوبی برای دانشجویان خارجی داشته باشد اما از نظر کاری نه و یا برعکس. بنابراین بسیار مهم است که پیش از انتخاب یک کشور، شرایط و ویژگیهای کشور مقصد را بخوبی ارزیابی نمائیم. بعنوان مثال، اگر هدفمان مهاجرت کاری است، باید وضعیت بیکاری، سیاستهای مهاجرتی، هزینه های زندگی، سطح دستمزدها، ثبات اقتصادی، روابط و مناسبات سیاسی بین کشور مقصد و مبداء را بخوبی مطالعه نمائیم. بنوان مثال،  اگر کشوری دارای نرخ بیکاری بالایی باشد، احتمال یافتن فرصت شغلی در آن بسیار ناچیز است. و یا اگر مناسبات سیاسی متزلزلی بین کشور مقصد و مبداء وجود داشه باشد، احتمال یافتن یک فرصت شغلی پایدار بسیار ناچیز است. در رابطه با مهاجرتهای تحصیلی هم ملاکهای متعددی باید مد نظر متقاضیان تحصیلی باشند. مواردی از قبیل، هزینه های دانشگاه، هزینه های زندگی، زبان تحصیل، رتبه دانشگاهی، اعتبار مدرک، دسترسی به ویزا و… حداقل اطلاعاتی هستند که باید پیش از انتخاب یک کشور مورد بررسی واقع شوند.

محبوبترین کشورها از نظر مهاجرت کاری

لیست زیر، ۷ کشور مهم از نظر مهاجرت کاری را ارائه کرده است:

  1. استرالیا
  2. کانادا
  3. ویتنام
  4. لوکزامبورگ
  5. آلمان
  6. هلند
  7. نروژ

مهاجرت کاری

وجه مشترک تمامی این کشورها این است که همگی برخوردار از ثبات اقتصادی بالا، رشد اقتصادی چشمگیر، سطح رفاه و زندگی فوق العاده، میزان درآمد خوب و میزان بیکاری اندک هستند. این ویژگیها باعث شده تا کشورهای مذکور از نظر مهاجرت کاری، مطلوب بسیاری از متقاضیان باشند و همه ساله بخش مهمی از نیروی کار این کشورها از طریق نیروی کار بین المللی تامین شود.

محبوبترین کشورها از نظر مهاجرت تحصیلی

در لیست زیر، تعداد ۷ کشور مطلوب برای ایرانیان از نظر مهاجرت تحصیلی قید شده است.

  1. استرالیا
  2. کانادا
  3. مالزی
  4. انگلیس
  5. آلمان
  6. نروژ
  7. ترکیه

مهاجرت تحصیلی

کشورهای فوق الذکر به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی با کیفیت، هزینه تحصیلی کم، دانشگاههای طراز اول، و زبان تحصیلی، می توانند بعنوان بهترین انتخاب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی ایرانی تلقی شوند. برخی از این کشورها همچون استرالیا، کانادا، آلمان و نروژ، بدلیل برخورداری از اقتصادی بسیار قدرتمند، نیروی کار کم، فرصتهای شغلی متنوع و گسترده،و سطح درآمدی بالا، می توانند بعنوان گزینه ای مناسب برای زندگی و اقامت دائم پس از تحصیل نیز درنظر گرفته شوند.

موسسه مهاجرین زند آرتا

 و در آخر:

موسسه مهاجرین زند آرتا با سالها تجربه در زمینه هماهنگی مهاجرین برای رفتن به کشورهای مختلف، تمام امور مهاجرتی را بدون فوت وقت با مناسب ترین هزینه ها انجام و مهاجرین را تا رسیدن به مقصد همراهی می کند. این موسسه با آگاهی از آخرین اخبار و یا قوانین مهاجرت، در خدمت شماست تا پاسخگوی تمام مشکلات یا سوالات شما عزیزان باشد.

برای اطـلاعات بیـشتر و مشـاوره بـرای انواع روش های مهاجرت با کـارشناسان مـا در تـماس باشیـد:

شماره های تماس مجموعه:

(۲۰ خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای تـماس سریـع با کارشـناسان مـا و درخـواست وقـت مشـاوره می تـوانید از طریـق واتـس آپ با مـا در ارتـباط باشیـد:

شماره واتس آپ ایران: ۰۹۱۲۷۳۷۲۳۹۳

شماره واتس آپ یونان: ۳۰۶۹۴۸۱۱۷۰۹۲+

https://zandarta.com

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=248049

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 1
  1. بسیااار عالیی

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.