مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟
  • امروز : جمعه - 10 فروردین - 1403
اخبار اقتصادی امروز : 30

سرخط اخبار اقتصادی

امنیت اطلاعات در سازمان چطوری بفهمیم که پلاک فک شده داریم؟ تله رفع تعهد ارزی برای صادرات غیرنفتی/ کاهش شدید صادرات محصولات کشاورزی پرتاب ماهواره‌های استارلینک به مشکل برخورد پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان پاتوق ارمنی‌های ساکن تهران که دست‌سازِ ملکه هلند است با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟ حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ جایگزین سراتو به بازار آمد! + عکس خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود + عکس وضعیت بیکاری در سال ۱۴۰۲ بهتر یا بدتر شد؟ جاده ماسوله در گیلان + عکس با سردرد های بهاری چه کنیم؟ جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین صفر و کارکرده چند؟ + جدول قیمت تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان رشد کم سابقه جمعیت کانادا آموزش و پرورش نیرو می‌خواهد پرسودترین بازار ایران معلوم شد بازداشت فرزند حمید نوری آندرتیکر در ایران؟ قیمت ساندرو در آخرین روزهای تعطیلات نوروز + جدول قیمت


17
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟
  • کد خبر : 318430
  • 23 اردیبهشت 1402
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟
تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از جمله کشور آمریکا نیازمند ارائه مدارک معتبر تحصیلی و آزمون‌های استاندارد است. یکی از معتبرترین آزمون‌های استاندارد به زبان انگلیسی که در اخذ پذیرش برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و رشته‌های MBA مورد نیاز است، آزمون GRE است. متقاضیان با ثبت نام در آزمون GRE، کسب نمره حد نصاب و ارائه آن به دانشگاه‌های مدنظرشان می‌توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی افزایش دهند.

GRE آزمونی چند گزینه‌ای، کامپیوتری و بر اساس استاندارد جهانی است که اعتبار زیادی در میان دانشگاه‌های مختلف دارد. متقاضیان با استفاده از آزمون جی آر ای می‌توانند برای درخواست پذیرش دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین برای اخذ پذیرش در رشته‌های مرتبط با MBA اقدام کنند.

باتوجه به اهمیت آزمون GRE برای موفقیت در اپلای تحصیلی، در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را درباره جزئیات آزمون GRE و مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examinations است و به منظور سنجش مهارت‌های آکادمیک طراحی شده است. آزمون جی آر ای را موسسه ETS با هدف سنجش مهارت‌های آکادمیک زبان‌آموزانی برگزار می‌کند که قصد اپلای تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص در کشور آمریکا دارند.

آزمون GRE بر دو نوع است. یک نوع آن عمومی است و با نام GRE General شناخته می‌شود؛ دیگری به طور تخصصی برای سنجش دانش متقاضیان در رشته‌ای خاص برگزار می‌شود و با نام GRE Subject شناخته می‌شود. در ادامه با هر دو نوع آزمون GRE آشنا می‌شوید:

آزمون GRE General

آزمون جنرال GRE سه بخش اصلی دارد که در هر بخش مهارت‌های زبانی مشخصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این سه بخش عبارت‌اند از: استدلال کلامی (Verbal Reasoning)، استدلال کمی (Quantitative Reasoning) و نوشتار تحلیلی (Analytical Writing). در ادامه درباره هر یک از این مهارت‌ها بیشتر می‌توانید بخوانید.

استدلال کلامی یا زبان انگلیسی

در بخش استدلال کلامی یا Verbal Reasoning درباره واژگان و درک مطلب ۲۰ سوال مطرح می‌شود. متقاضیان طی مدت زمان ۲۰ دقیقه فرصت دارند تا بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره از سوالات این بخش کسب کنند. هدف از طرح سوالات استدلال کلامی، سنجیدن توانایی متقاضیان در نحوه ارزیابی مطالب نوشتاری و تشخیص ارتباط میان کلمات در یک متن تخصصی است.

استدلال کمی یا ریاضیات

در بخش استدلال کمّی یا Quantitative Reasoning سوالات ریاضی مطرح می‌شود و مهارت‌های محاسباتی متقاضیان با ۲۰ سوال در سطح دبیرستان، به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به سوالات بخش استدلال کمی ۳۵ دقیقه است و متقاضیان می‌توانند ۱۳۰ تا ‍۱۷۰ نمره از این بخش کسب کنند.

تحلیل نوشتاری

بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing) آزمون GRE General، خود شامل دو بخش Issue Task و Argument Task است. در بخش Issue Task متقاضیان باید درباره موضوعی مشخص انشا بنویسند. همچنین در بخش Argument Task افراد متنی تحلیلی به روش استنتاجی درباره یک موضوع خواهند نوشت. به طور کل متقاضیان از بخش نوشتار تحلیلی می‌توانند از صفر تا ۶ نمره کسب کنند.

گفتنی است آزمون GRE General از ۳۴۶ نمره محاسبه می‌شود و کسب حداقل نمره‌ی ۳۱۰ می‌تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر خارجی موثر واقع شود.

آزمون GRE Subject

نوع دیگری از آزمون GRE که با GRE Subject شناخته می‌شود محتوامحور است و تسلط متقاضیان را در یک رشته تحصیلی خاص ارزیابی می‌کند. در حال حاضر آزمون GRE Subject در چهار رشته تحصیلی به‌طور تخصصی طراحی می‌شود. این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • فیزیک (Physics)
  • ریاضی (Mathematics)
  • شیمی (Chemistry)
  • روان‌شناسی (Psychology)

طبق اطلاعیه وب‌سایت رسمی موسسه ETS، رشته‌های تحصیلی زیست‌شناسی (Biology) و ادبیات (Literature) تا سال ۲۰۲۱ و رشته‌های تحصیلی بیوشیمی (Biochemistry) و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی (Cell and Molecular Biology) نیز تا سال ۲۰۱۶ در آزمون موضوعی جی آر ای مورد سنجش قرار می‌گرفتند و پس از آن متوقف شدند. البته همانطور که گفتیم، در حال حاضر آزمون GRE Subject فقط در چهار رشته تخصصی فیزیک، ریاضی، شیمی و روان‌شناسی برگزار می‌شود.

آزمون GRE Subject از ۹۹۰ نمره محاسبه شده و زمان تقریبی این آزمون ۱۷۰ دقیقه است. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که به طور کل نمرات هر دو نوع آزمون GRE تا پنج سال دارای اعتبار است می‌توان آن را به دانشگاه‌ها ارائه کرد.

هزینه ثبت نام آزمون GRE چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون GRE چقدر است؟

یکی از مسائلی که برای دانشجویان اهمیت دارد، هزینه ثبت نام است. متقاضیان برای شرکت در آزمون جی آر ای باید ثبت نام کنند و هزینه آن را بپردازند. هزینه ثبت نام آزمون‌های GRE با هم تفاوت دارند. هزینه ثبت نام آزمون GRE General در ایران ۲۰۵ دلار است. البته در پنج کشور این هزینه بیشتر ذکر شده است. هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای جنرال برای کشور هند ۲۱۳ دلار، نیجریه ۲۲۶ دلار، استرالیا ۲۳۰ دلار، چین ۲۳۱.۳۰ دلار و ترکیه ۲۵۵ دلار عنوان شده است.

هزینه ثبت نام در آزمون GRE Subject نسبت به آزمون جنرال آن پایین تر است. این هزینه در همه کشورها، از جمله کشورمان ایران ۱۵۰ دلار است.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون GRE چیست؟

متقاضیان پیش ثبت نام باید درباره مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون اطلاعات کافی کسب کنند. مهمترین مدرکی که برای ثبت نام در آزمون GRE لازم بوده،کارت شناسایی معتبر (ID) است. کارت شناسایی معتبر باید بین‌المللی باشد تا موسسه ETS آن را تایید کند؛ به همین دلیل از پاسپورت متقاضیان به عنوان کارت شناسایی معتبر یاد می‌شود.

متقاضیان به هنگام ثبت نام باید نام و نام خانوادگی خود را همان‌طور که در مدرک شناسایی (پاسپورت) آن‌ها ذکر شده، به دقت وارد کنند. پاسپورت متقاضی باید:

  • به‌روز بوده و آن را به همراهش سر جلسه آزمون ببرد.
  • اصل بوده و فتوکپی آن قابل قبول نیست. ضمن اینکه نمی‌توان تصویر ID (پاسپورت) را از طریق گوشی نشان داد.
  • کارت هویتی صادرشده توسط سازمان دولتی باشد که متقاضی شهروند یا مقیم دائم آن کشور به حساب می‌آید.
  • اعتبار داشته باشد. پاسپورت‌های فاقد اعتبار برای شرکت در آزمون GRE پذیرفته نمی‌شوند.
  • دقیقا با اطلاعاتی که به هنگام ثبت نام در سایت ETS ذکر شده مطابقت داشته باشد.
  • عکسی واضح و جدید از متقاضی داشته باشد.
  • امضای متقاضی را داشته باشد.

چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

حالا برایتان ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانید در آزمون GRE ثبت نام کنید؟ ثبت نام GRE از طریق وب‌سایت موسسه ETS صورت می‌گیرد و متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون GRE نیاز به استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت یا ویزا کارت دارند تا بتوانند هزینه این آزمون را پرداخت کنند.

پس نکته مهم در پرداخت هزینه آزمون GRE این است که حتما باید با استفاده از کارت‌‌های اعتباری بین‌المللی این پرداخت را انجام دهید. چنانچه به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پرداخت واسطه مانند تهران پیمنت در این آزمون ثبت نام کنید. سرویس ثبت نام آزمون GRE تهران پیمنت چه در بخش ثبت نام آزمون GRE General و چه در بخش ثبت نام آزمون GRE Subject، ظرف سه ساعت پرداخت شما را انجام می‌دهد.

برای پرداخت هزینه آزمون GRE خود از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.

https://www.tehranpayment.com/payment/register-gre-general/

همچنین می‌توانید سوالات خود را با ما درمیان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=318430

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مجموع دیدگاهها : 2
  1. تهران پیمنت یکی از معتبرترین سایت های پرداخت ایرانه، ممنون از اینکه این سایت رو معرفی کردید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.